“Gişe Bir Sinema Filminin İyilik Ölçüsü Değil”

Hande Nur OCAK

“Arif v 216”, “Hedefim Sensin”, “GORA”, “Patron Mutlu Son İstiyor” gibi birçok filmin yönetmenliğini yapmış olan Kıvanç Baruönü, Radyo İletişim’de Hüseyin Konuk’un sunduğu Günce programına konuk oldu. Baruönü, A Takımı, 32. Gün’de yönetmenlik, reklam yönetmenliği, video klip yönetmenliği yaparak radyodan televizyona, sinemaya, reklama, klip yönetmenliğine kadar pek çok alanda çalışma hikayesini anlattı.

Program aynı zamanda İÜWEBTV tarafından da kayda alındı.

“Habercilik Benim İçin İstediğim, Hayal Ettiğim Gibi Değildi”

Sektörün birçok alanında çalışma fırsatı bulan Baruönü, radyo ve televizyon programlarının yanı sıra Mehmet Ali Birand ile de muhabir olarak çalıştığından bahsetti. “Habercilik benim için istediğim, hayal ettiğim gibi değildi ve ondan uzaklaşıp tam da o tarihlerde Türkiye’de özel radyoların kurulma dönemiydi. Ben de bir şekilde kendimi radyonun başında buldum” diyen Baruönü, Türkiye’nin ilk radyosu sayılan Genç Radyo, Klas FM gibi radyolarda hem program yapımcısı hem de yayın yönetmeni olarak çalışmaya başladığını söyledi.

“İyi Filmler Aslında Sahipsiz ve Artık Sizin Olmaya Başlıyor”

Unutulmayan filmlerin sırrından bahseden Baruönü, “Daha önce yaptığınız iyi bir şey bir yerden sonra sizin ayak bağınız olmaya başlar. Çünkü o filmler aslında yapanların değil, iyi filmler aslında sahipsiz ve artık sizin olmamaya başlıyor” diyerek filmlerin kimi  zaman yaratıcısından bile onu korur hale geldiğimizi ve bunun da böyle ince bir çizgisinin olduğunu söyledi.

“Gişe Bir Sinema Filminin İyilik Ölçüsü Değil”

En zorlu meslekler arasında filmciliğin gösterildiğini söyleyen Baruönü, “İnanılmaz saatler çalışıyorsunuz, yaratıcı bir iş yapıyorsunuz ve bunun hakkını da kimse; ‘ben bunun hakkını almadım’ demez. Çünkü gönülden bir şey veriyorsunuz. Bunun karşılığı yok aslında” diyerek Türkiye’deki filmlerin sadece gişeyle değerlendirilmesinden duyduğu büyük üzüntüyü dile getirdi. “Arif ve 216’dan aldığınız tat başkadır Ayla’dan aldığınız tat başkadır” diyen Baruönü, bir film gişesinin en iyi olması bu filmin Türkiye’nin en iyi filmi olduğunu göstermediğini söyleyerek “Gişe bir sinema filminin iyilik ölçüsü değil. Bir filmin başarısında çok farklı etkenler var. O nedenle gişeyle filmleri birbirleriyle yarıştırmak doğru bir hamle olmuyor. Bundan hepimiz rahatsızız” dedi.

Yönetmenliğini yaptığı filmlerde yaşadığı tecrübeleri aktaran Baruönü, “İçinizde bir yetenek varsa bu bir yerden sonra ortaya çıkıyor. Bu yolda yürümek isteyenlere tavsiyem yılmasınlar, inandıkları yoldan vazgeçmesinler” diyerek öğrencilere tavsiyelerde bulundu.

Kıvanç Baruönü’nün konuk olduğu Günce programını izlemek için linke tıklayınız: https://www.youtube.com/watch?v=aSg7Xv-vXPQ

Leave A Reply