Yeni Nesil Medya ile Gazeteciliğin Formasyonu Değişiyor

Batuhan KONÜK, İpek EKŞİOĞLU, Gamze DAĞ

Sunucu ve yazar Burcu Kapu, Prof. Dr. Güven Büyükbaykal’ın Spor Basını dersi kapsamında İletişim Fakültesine konuk oldu. Yeni nesil spor medyası ve iletişim başlığı altında öğrencilere bilgi ve deneyimlerini aktardı.

Kariyerinde futbol programı sunuculuğu ve futbol kitabı yazarlığı yapmış olan Burcu Kapu, 13 Mart günü Prof. Dr. Güven Büyükbaykal’ın Spor Basını dersine katıldı. Yeni nesil spor medyası ve iletişim konulu sunumunu gerçekleştiren Kapu, gazeteciliğin neden evrildiği, gazetecilik mesleğinin konumu ve etkili sosyal medya yönetiminin önemi gibi konulara değindi.

“Hedef Kitlenin Etkisi Yoktu”

Sunumuna gazeteciliğin neden evrilmek zorunda olduğundan bahsederek giriş yapan Burcu Kapu, “Önceden interaktif iletişimin olmadığı ve maliyetin yüksek olduğu bir dönemdi. Sadece kurumdan halka giden bir bilgi akışı vardı. Artık kurumdan halka, halktan da kuruma giden bir bilgi akışı var. Hedef kitlenin etkisi yoktu. Bunun sancılarının olacağı belliydi. Bu yüzden yeni nesil medya dediğimiz şey ortaya çıktı” dedi.

“Gazetecilik Ölmedi Şekil Değiştiriyor”

“Gazetecilik öldü mü” sorusunun cevabını Ahmet Taner Kışlalı’nın abisi olan Mehmet Ali Kışlalı’nın New York Times’daki hikayesini örnek göstererek anlatan Kapu, “Altmışların sonunda New York Times yetkilileri bütün ülke muhabirlerini toplayarak Amerika’da bir toplantı yapıyor. NYT Yöneticisi; ‘Bakın hepiniz gazetecisiniz ama herkes gazetecilik öldü’ diyor. Çünkü biz gazeteyi hazırlıyoruz ama insanlar onu ancak ertesi sabah görebiliyor. Ama akşam haberlerinde şu kutunun içerisinden habere daha kolay ulaşıyorlar. Dolayısıyla bizim habere de bayat haber deniyor. Ama gazetecilik ölmedi şekil değiştiriyor! Bizim bundan sonraki görevimiz o haberin hikayesini yazmak. Bu haber neden olmuş? Hikayesi ne? Onu anlatan gazete olmamız gerekiyor” diyerek gazete haberciliğinin değişen ve artan önemine vurguda bulundu.

“Bu Alan Yeni Bir İş Alanı”

Derste kendilerini dinleyen öğrencilere tavsiyede bulunmayı ihmal etmeyen Burcu Kapu, daha önceleri işini nasıl yaptığının, işine nasıl hakim olduğunun (know-how) önemi varken şimdilerde ise bağlantılarının kuvvetli olup olmadığının, kimi tanıdığının (know-who) önemi olduğunu belirtti.

Etkili sosyal medya yönetiminin önemine vurgu yapan Kapu, iletişim öğrencileri için bu alanın yeni bir iş alanı olduğunu söyledi. İtibar yönetimi olarak adlandırılan yeni bir meslek olduğundan bahseden deneyimli sunucu “Bu işi sporcu, sanatçı ve siyasetçi gibi göz önünde bulunan kişilerin sosyal medya hesaplarını yöneten sizin gibi iletişimciler yapıyor” dedi.

Dersin sonunda Prof. Dr. Büyükbaykal ve öğrenciler, kendisine teşekkür ederek hatıra fotoğrafı çektirdi.

Leave A Reply