Dicle GÜNGÖR
Fotoğraf: Hamza AKTAY
Nestle Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Zeynep Sungu, İstanbul Üniversitesi Halkla İlişkiler Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Feride Akım’ın davetiyle Uluslararası ve Kültürlerarası İletişim Kampanyaları dersine konuk olarak, kurumsal iletişime dair sektör deneyimlerini öğrencilerle paylaştı.
‘’Çağımızda İletişim Her Şey’’
Sungu, konuşmasına yaşadığımız çağda iletişimin önemini vurgulayarak başladı. “İletişimin dijitalleşmeyle beraber ne kadar hız kazandığını, her an her yerde elimizin altında olarak düşünüldüğünde yaptığınız iş çok kıymetli” diyerek iletişimin önemine ve sorumluluğuna değindi.
Dünya’da 150, Türkiye’de 113 Yıl
Henri Nestle tarafından 1866 yılında, komşusunun prematüre doğan bebeğine süt sağlamak için İsviçre’de kurulan Nestle firmasının kuruluş hikâyesini anlatan Sungu, logolarının da bu kuruluş hikâyesinden ilham alınarak oluşturulduğunu sözlerine ekledi. ‘’Nestle’nin Türkiye’deki ilk fabrikası çikolata fabrikası olarak 1927 yılında açıldığından bugüne kadar fabrikaları ve çalışanları arttırarak geldi’’ şeklinde sözlerine devam ederek firmalarının tarihi, hedef edindikleri ilkeleri ve etki alanları hakkında bilgi verdi.
Gençlerin Tercihi Çevreye ve İnsan Haklarına Duyarlı Firmalar
Marka ve ürünlerde gençlerin tercihini daha çok çevreye ve insan haklarına duyarlı firmalardan yana kullandığını dile getiren Sungu, bu tercihi karşılamak adına Nestle’nin global alanda üçe böldüğü etki alanlarından bahsetti.
Üçe böldükleri bu etki alanlarını “birey ve aile için”, “topluluklar için” ve “gezegen için” olduğunu belirten Sungu, her bir etki alanı için Nestle olarak özel projeler geliştirdiklerini söyledi.
Nestle’de Staj ve İş Olanakları
Konuşmasının ardından öğrencilerin sorularını cevaplayan Sungu, iş olanaklarıyla ilgili gelen soru üzerine Nestle’nin iş ve staj olanaklarından bahsetti. “Bünyemizde 12- 18 ay arası değişen süre içinde adaylar birden farklı departmanlarda çalışıyor ve stajın sonunda tercih ettikleri pozisyonda çalışmaya başlayabiliyorlar” sözleriyle bilgi verdi.
Zeynep Sungu aynı zamanda herhangi bir yerel şirkette iletişim alanında çalışmak isteyenlere de tavsiyelerde bulundu. Çağımızda dil bilmenin önemini vurgulayan Sungu, İngilizcenin artık yeterli olmadığını, mutlaka 2. ve 3. bir dil bilmenin gerekliliğini de sözlerine ekledi. Bir iletişimcinin kendi alanıyla sınırlanmayıp başka alanlarda da kendini geliştirmesi gerektiğini belirtti.
Konferans sonunda Zeynep Sungu’ya Doç. Dr. Feride Akım tarafından teşekkür plaketi verildi.