Haber: Hande Nur OCAK
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Açık Kaynak Dijital İçerik Üretme Projesi’nin ilk çalışması olan “Dijital Okuryazarlık: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler” kitabını okuyucuların erişimine sundu.
BTK, açık kaynak yaklaşımının benimsenmesine katkı sağlamak, Dijital Okur-Yazarlık konusunda zengin içerik üretmek, içerik kalitesini ve niteliğini artırmak, literatüre ve yapılan çalışmaların yaygınlaştırılmasına katkı sağlamak amacıyla Güvenli İnternet Merkezi “Açık Kaynak Dijital İçerik Üretme Projesi” yaklaşık bir sene önce başlamıştı. Bu projenin ilk adımında “Dijital Okuryazarlık” konusunun ele alınmasına ve ilk kitap serisinin de bu konuya ayrılmasına karar verilmişti.
Editörlüğünü Prof. Dr. Şeref Sağıroğlu, Prof. Dr. Halil İbrahim Bülbül, Dr. Ahmet Kılıç ve Dr. Mustafa Küçükali’nin üstlendiği bu kitapta; sosyal ağlar, güncel internet teknolojileri, internet ve inovasyon, taşınabilir teknolojiler, toplum ve insan, bilişim etiği, dijital ortamda sağlık, teknoloji ve hayat boyu öğrenme, bulut bilişim, geleceğin eğitim-öğretim teknolojileri, açık kaynak teknolojilerini kullanma, öğrenme analitikleri, açık kaynak içerik geliştirme ve kullanma becerileri, dijital çağda öğrenme ve öğretme, dijital dönüşümde kazanılması gereken rol ve beceriler; dijital çağda sosyallik, asosyallik, dijital güvenlik ve mahremiyet konuları farklı bölümler altında ele alınmış ve yazarların öneri ve değerlendirmelerinin bulunduğu belirtiliyor.
“Dijital Okuryazarlık Ve Ötesi” konu başlığı altında ilk bölümde Prof. Dr. Şeref Sağıroğlu, Prof. Dr. Halil İbrahim Bülbül, Dr. Ahmet Kılıç ve Dr. Mustafa Küçükali; ikinci bölümde “Bilgi Okuryazarlığı” konu başlığı altında Dr. Tuba Uğraş; üçüncü bölümde “Çevrim İçi Bilgi Arama” konu başlıkları altında Dr. Hakan İslamoğlu, dördüncü bölümde “İnternet Becerileri ve Türleri” konu başlığı altında Öğr. Gör. Önder Yıldırım ve Doç. Dr. Engin Kurşun; beşinci bölümde “Dijital Haklar ve Sorumluluklar” konu başlığı altında Doç. Dr. Türkan Karakuş Yılmaz; altıncı bölümde “Dijital Dünyada Bilgi Güvenliği ve Mahremiyet” konu başlığı altında Dr. Fatma Kübra Çelen ve Prof. Dr. Süleyman Sadi Seferoğlu; yedinci bölümde “Dijital Ortamda Tüketici Haklarının Korunması” konu başlığı altında Dr. Öğr. Üyesi A. Özge Yenice Ceylan; sekizinci bölümde “Dijital Teknoloji Kullanımının Sağlık Üzerine Olumsuz Etkileri” konu başlığı altında Dr. Öğr. Üyesi Rüstem Mustafaoğlu ve Arş. Gör. Zeynal Yasacı; dokuzuncu bölümde “Okul Çağı Çocukların Eğitiminde Mobil Aygıtlar ile İnternetin Etkin Kullanımı” konu başlığı altında Dr. Öğr. Üyesi Erkan Çalışkan; onuncu bölümde “Dijital Çağda Sosyal Asosyallik: Sosyotelizm (PHUBBING)” konu başlığı altında Arş. Gör. Tuğba Koç ve Doç. Dr. Adem Akbıyık; on birinci bölümde “Eğitim Amaçlı İnternet Kullanımı” konu başlığı altında Gül Özer Taylan; on ikinci bölümde “İnternet Girişimciliği ve İnovasyon” konu başlığı altında Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Çubukçu, PMP; on üçüncü bölümde ise “Hakikat Ötesi (Post-Truth) Çağda Yeni Medyada Yalan/Sahte Haberle Mücadele” konu başlığı altında Dr. Öğr. Üyesi İpek Tok’un değerlendirmeleri bulunuyor.
On üç bölümden oluşan ve açık kaynak olarak yayımlanan bu eser, Güvenli İnternet Merkezi internet portalında (www.gim.org.tr) okuyuculara sunuldu. Alanında uzman kişilerin, öğretim elemanlarının katkılarıyla oluşturulan bu kitabın ülkemizde internet teknolojilerinin fırsatları ve riskleri konusunda farkındalıkları artırmaya yönelik önemli bir kaynak eser olacağı konusunda değerlendirildiği ifade ediliyor.
Yayın hayatına kazandırılan kitaba ulaşmak için lütfen tıklayınız.