Türkiye’nin ilk İletişim Fakültesi olarak 70 yıllık bilimsel birikimimizi kamuoyu ile paylaşmayı sürdürüyoruz. Bilimsel Çalışmalar Dizisi sunumlarında bu hafta Doç. Dr. Fırat Tufan’ın yürütücülüğünü yaptığı “Tüm Yönleriyle Türkiye’de Üniversite Radyo Yayıncılığı: Olanaklar ve Sorunlar Üzerine Durum Analizi” başlıklı TÜBİTAK projesinin detayları anlatıldı.
Bilimsel bilginin üretimi kadar paylaşımına da önem veren İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, bir süre önce Bilimsel Çalışmalar Dizisi etkinlik serisini başlattı. Yeni nesil araştırmacılara ilham vermek ve güncel bilim dünyasını daha iyi okuyabilmelerini sağlama amacıyla yürütülen etkinlik serisinin gündemi bu hafta üniversite radyoları oldu.
Etkinlikte İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Doç. Dr. Fırat Tufan’ın yürütücülüğünü yaptığı “Tüm Yönleriyle Türkiye’de Üniversite Radyo Yayıncılığı: Olanaklar ve Sorunlar Üzerine Durum Analizi” başlıklı TÜBİTAK projesi çeşitli yönleriyle ele alındı.
Doç. Dr. Fırat Tufan projeye dair genel bilgileri aktarmanın yanı sıra “Üniversite Radyoları ve Topluluk Yayıncılığı, Üniversite Radyolarının Sınırları” başlığı özelinde detaylara değindi.
Projenin Avustralya ve Türkiye olmak üzere iki ayağı olduğunu belirten Doç. Dr. Fırat Tufan, projenin çıkış noktasına dikkat çekti. Günümüzde özellikle Türkiye başta olmak üzere radyo yayıncılığının geleneksel amaçlarından çıkarak büyük oranda müzikle iç içe geçmiş olduğunu belirtti. Üniversite radyolarının mevcut sisteme nasıl bir alternatif teşkil edebileceği sorusunun projenin çıkış noktalarından olduğunu ifade eden Doç. Dr. Tufan, proje kapsamında önemli bulgulara ulaşıldığını dile getirdi.
Projede araştırmacı olarak görev alan Arş. Gör. Sedat Kökat, “Üniversite Radyolarının Müzik ve Program Politikası” ile “Alternatif Yayıncılık Örneği Olarak Üniversite Radyo Yayıncılığı” başlıkları üzerine konuştu. Projeye iletişim fakültesi olmayan üniversitelerin de dâhil edildiğini söyledi. Özellikle Anadolu’daki üniversitelerin kendilerini ve faaliyetlerini tanıtmak için radyo kanalını kullandıklarını belirten Arş. Gör. Kökat, öğrencilerin teorik bilgilerini uygulama ile pekiştirmelerine yönelik imkânı sağlaması açısından da eğitim kurumları için cazip bir tercih olduğuna dikkat çekti.
Bilimsel Çalışmalar Dizisi kapsamında iki haftalık aralıklarla akademisyen ve öğrencilerin katılımında projelere dair detaylar ve çıktılar üzerinde duruluyor, sorular ve gelecek projeler için öneriler alınıyor.
Etkinliğin tamamını aşağıdan izleyebilirsiniz: