Haber: Zeynep Kaplan
Ajans Dijital Kalem’in Başkanı ve Kurucu Ortağı Kağan Demirgil “İletişim Atölyesi” dersi kapsamında Doç. Dr. Hülya Semiz Türkoğlu, Öğr. Gör. Dr. Esma Sancar ve Öğr. Gör. Fatih Özkoyuncu’nun konuğu oldu. Ajans Dijital Kalem bünyesinde pek çok başarılı işe imza atan Demirgil, öğrencilere halkla ilişkiler ve iletişim uzmanlığı hakkında bilgi verdi.
İstanbul Üniversitesi mezunu olarak “İletişim Atölyesi” dersi kapsamında fakültede bulunmaktan heyecan duyduğunu söyleyen Demirgil, kendisini ve kariyerini anlatarak söyleşiye başladı.
‘’Bir Doktor Gibi…’’
Markalara nasıl yardımcı olduklarını ve nasıl çalıştıklarını anlatan Demirgil, ‘’Bir doktor gibi önce markanın nabzı ölçülür, problem tespiti yapılır, sonra tedaviye başlanır. Tabii marka algısı ani işleyen bir durum değildir, kısa zamanda dönüş alınamaz’’ diye konuştu.
Herhangi bir halkla ilişkiler ajansının markaların imajlarını nasıl oluşturdukları hakkında ‘’Markaların bir hedef kitlesi, oluşturmak istediği algıları gibi hedefleri var ve biz markaları o hedeflere ulaştırmaya çalışıyoruz’’ diyen Demirgil, bir Halkla İlişkiler Uzmanı’nın sürekli yaratıcı, atik, 24 saat ulaşılabilir, öğrenmeye açık, geniş network sahibi, girişken ve entelektüel olması gibi özelliklere sahip olmasının önemini anlattı.
Pandemi öncesi ve sonrası müşteri ilişkileri konusuna değinen Demirgil, “Pandemide iş tanımı ya da iş yerleri değil; insanın düşünce yapısı ve bakış açısı da değiştiği için var olan bazı bilgilerimizi yenilememiz gerekti” dedi.
‘’Bilgiye Aç Olmak Çok Önemli’’
Öğrencilere tavsiyelerde bulunan Demirgil, devamlı tetikte olmanın, birden fazla işi aynı anda yapabiliyor olmanın, reklamcılık ve pazarlama alanında merakın, her şeyi öğrenmek için çabalamanın ve her bilgiye aç olmanın çok önemli olduğunu vurguladı.
Söyleşi sonunda Kağan Demirgil’e Doç. Dr. Hülya Semiz Türkoğlu, Öğr. Gör. Dr. Esma Sancar ve Öğr. Gör. Fatih Özkoyuncu tarafından teşekkür belgesi takdim edildi.