Pazartesi, Mayıs 12, 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim
İletim
  • Anasayfa
  • Eğitim
    • İstanbul Üniversitesi
    • İÜ İletişim Fakültesi
    • Hocalarımızın Kaleminden
  • Bilim
  • Sağlık
  • Kültür-Sanat
  • Yaşam
  • Spor
  • Teknoloji
  • Foto Galeri
  • Giriş
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İletim
Anasayfa Bilim

Doç. Dr. Oğuz Kuş ve Doç. Dr. Derya Gül Ünlü, 2023 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerini TikTok Üzerinden İnceledi

İLETİM Tarafından İLETİM
14 Temmuz 2023
içinde Bilim, İÜ İletişim Fakültesi, Manset Haber
0
Doç. Dr. Oğuz Kuş ve Doç. Dr. Derya Gül Ünlü, 2023 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerini TikTok Üzerinden İnceledi
0
PAYLAŞIM
71
GÖRÜNÜM
Share on FacebookShare on Twitter

İstanbul Üniversitesi Haber Merkezi

İstanbul Üniversitesi (İÜ) İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Oğuz Kuş ve Doç. Dr. Derya Gül Ünlü, “TikTok: Siyasal İletişimde Yeni Bir Yarış Alanı” başlıklı raporlarında, TikTok’un, 2023 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerine katılan liderler ve ittifakların tümü için seçmenle bağ kurma ve güçlü bir lider imajı inşa edebilmede mücadele sahasına dönüştüğünü ortaya koydu.

İlgili Haberler

İletişim ve Yapay Zekâ (AI) Uygulamaları Atölyesinin 2. oturumu Düzenlendi

İletişim ve Yapay Zekâ (AI) Uygulamaları Atölyesinin 2. oturumu Düzenlendi

9 Mayıs 2025
Perspektif 2053”te Kuantum Vurgusu: Dijital Dünyada Güç Dengesi Değişiyor

Perspektif 2053”te Kuantum Vurgusu: Dijital Dünyada Güç Dengesi Değişiyor

9 Mayıs 2025

İÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden Doç. Dr. Oğuz Kuş ve Doç. Dr. Derya Gül Ünlü, “TikTok: Siyasal İletişimde Yeni Bir Yarış Alanı” başlıklı bir rapor yayımladı. Liderlerin mitinglerinden kesitler paylaşarak ve seçmenleriyle kurdukları etkileşimi içeren videolar yayınlayarak yarışa dahil olduğunu gösteren bulguların yer aldığı rapor, 2023 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerinin TikTok cephesine yönelik ipuçları veriyor.

Cumhur İttifakı’nın Dijital Stratejisinin Kodları: Yerli-Yüksek Teknoloji, Güçlü Lider

Cumhur İttifakı’nın en önemli TikTok hamlelerinden birinin, son yıllarda yüksek teknoloji alanında atılan adımların, yerlilik ve millilik vurgusu ile seçmene duygusal açıdan da hitap eden bir formatta aktarılabilmesi olduğunu ifade eden Doç. Dr. Kuş ve Doç. Dr. Gül Ünlü, TikTok’taki içerik üretim sürecinde duygusal  bağ  kurmayı  kolaylaştıran  efekt  ve  müziklerin  Cumhur  İttifakı  tarafından etkin bir şekilde kullanıldığının altını çizdi. Yerlilik ve millilik ile sanayi ve teknoloji alanında Cumhur İttifakı tarafında geliştirilen içeriğin Millet İttifakı tarafında üretilen içeriğe kıyasla daha dominant bir yönü olduğunu belirten uzmanlar, “Bu içerikler güçlü lider ve istikrar söylemleri ile desteklenerek seçmene birbirini tamamlayan, geçmişteki faaliyetleri gelecek için sağlam referans noktaları olarak konumlandıran, bütüncül mesajlar iletti” dedi.

Millet İttifakı Genç Seçmene Odaklandı

Doç. Dr. Kuş ve Doç. Dr. Gül Ünlü, Kılıçdaroğlu’nun içeriklerinin yoğun şekilde gençleri ve kadınları ilgilendiren hususlara odaklandığını, bu durumun ilk tur seçimine kadar olan içeriklerde yoğun şekilde hissedilmesine rağmen ikinci turda terör ve göçmen konularına odaklanan milli güvenlik söylemlerine dönüldüğünün TikTok videolarında da gözlemlendiğini dile getirerek, “İkinci tur seçiminde Cumhur İttifakı’nın gençlere ve kadınlara yönelik içeriklerinin artmasıyla Millet İttifakı’nın başlangıçtaki vurgusu yakalandı” ifadelerini kullandı.

İttifaklardaki Yeni Partilerin TikTok Karnesi

Her seçmen segmentine seslenebilmek ve kapsayıcı bir söylem geliştirebilmek için ittifaklardaki daha küçük oy oranına sahip partilere TikTok içerik üretim sürecinde büyük rol düştüğüne işaret eden Doç. Dr. Kuş ve Doç. Dr. Gül Ünlü, Yeniden Refah Partisi’nin, seçim sürecinde Cumhur İttifakı’na   158   video   ile   katkı sunduğuna;  DEVA, İYİP ve Saadet Partisi’nin toplam ürettiği video sayısının ise 196 olduğuna dikkat çekti.  Araştırmacılar ittifaklarda  en  çok  oy  alan  partilerin  dışındaki  partilerin  katkısı  göz  önünde bulundurulduğunda, Millet İttifakı bileşenleri arasında  CHP  dışındaki aktörlerin TikTok’taki katkısının sınırlı olduğunu belirtti.

Doç. Dr. Oğuz Kuş
Doç. Dr. Derya Gül Ünlü


Etiket: 2023 cumhurbaşkanlığı seçimleri araştırması2023 cumhurbaşkanlığı seçimleri tiktokcumhurbaşkanlığı seçimleri tiktok
Önceki Gönderi

İletişim Fakültesi Birim Danışma Kurulu Toplantısı Gerçekleştirildi

Sonraki Gönderi

İÜ İletişim Fakültesi’nin Yeni Binası Açıldı

Sonraki Gönderi
İÜ İletişim Fakültesi’nin Yeni Binası Açıldı

İÜ İletişim Fakültesi'nin Yeni Binası Açıldı

HABER KATEGORİLERİ

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

ÖNE ÇIKAN KONULAR

10 Kasım Atatürk atölye basketbol belgesel bilim deprem Dr. Öğr. Üyesi Hülya Semiz Türkoğlu Dr. Öğr. Üyesi Ümit Sarı ekonomi eğitim film futbol haticebeyzaçakmak iletim iletim gazetesi iletişim iletişim fakültesi atölyeleri istanbul istanbul üniversitesi istanbul üniversitesi iletişim fakültesi iü iü iletişim fakültesi iüwebtv kadın kültür kültür sanat medya mezuniyet prof. dr. ergün yolcu Prof. Dr. Mahmut Ak psikoloji radyo radyo iletişim sanat sağlık sergi sevgi şahin sinema siyasal bilgiler fakültesi sosyal medya spor teknoloji tercih ve tanıtım günleri İletişim Fakültesi

ÖNE ÇIKAN HABERLER

  • Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • İlk Türk Futbol Takımı: Black Stockings FC (Siyah Çoraplılar)

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Kamondo Merdivenleri’nin Bilinmeyen Hikayesi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Tarihten 4 İlginç Bilgi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Sinestezi: Sayıları Duymak, Renkleri Tatmak…

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0

Bizi sosyal medyada takip edin

Son Haberler

  • İletişim ve Yapay Zekâ (AI) Uygulamaları Atölyesinin 2. oturumu Düzenlendi
  • Perspektif 2053”te Kuantum Vurgusu: Dijital Dünyada Güç Dengesi Değişiyor
  • “Dergi Medyası” Dersine Aslı Didari ve Ayşe Dural Konuk Oldu

Kategoriler

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

Özel Haberler

İletişim ve Yapay Zekâ (AI) Uygulamaları Atölyesinin 2. oturumu Düzenlendi

İletişim ve Yapay Zekâ (AI) Uygulamaları Atölyesinin 2. oturumu Düzenlendi

9 Mayıs 2025
Perspektif 2053”te Kuantum Vurgusu: Dijital Dünyada Güç Dengesi Değişiyor

Perspektif 2053”te Kuantum Vurgusu: Dijital Dünyada Güç Dengesi Değişiyor

9 Mayıs 2025
“Dergi Medyası” Dersine Aslı Didari ve Ayşe Dural Konuk Oldu

“Dergi Medyası” Dersine Aslı Didari ve Ayşe Dural Konuk Oldu

9 Mayıs 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki hesabınıza giriş yapınız

Şifreni mi unuttun?

Lütfen Şifrenizi Alınız

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi giriniz.

Giriş Yapmak
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022