Murat KASAP, Yağmur Ceren KURAL
Dijital İçerik Üretimi dersi kapsamında “Yeni Hollywood: Oyunlar” konusuyla Gaming İstanbul Marka ve Pazarlama İletişimi Yöneticisi, Vardiya “Marka İşçileri” Ajans Başkanı ve İzmir Ekonomi Üniversitesi Öğretim Görevlisi Meriç Eryürek konuk oldu. İletişim Fakültesi Cep Sineması’nda 19 Nisan’da gerçekleştirilen panelde konuşan Eryürek, Türkiye’deki dijital oyun sektöründen ve iletişimden bahsetti.
Türkiye’nin dijital oyun anlamında Ortadoğu’da çok büyük bir potansiyelinin olduğundan söz eden Eryürek, ilerde oyun sektörünün hem Türkiye’de hem de dünyada çok daha fazla büyüyeceğini ve bu şekilde birçok insanın bu sektörde çalışmaya başlayacağını söyledi.
İnsan beyninin sürekli bir savaş ve çatışma içerisinde olduğunu ifade eden Meriç, “Bu durum zamanla iletişim sektörünü ardından oyun sektörünü ortaya çıkardı. Hem oyun sektörü hem de iletişim sektörü inanılmaz büyüdü. Dünyada 1.7 milyar insan ülkemizde ise 30.8 milyon insan aktif oyun oynuyor ve bu çok ciddi bir rakam. İstatistiklere baktığımızda oyun gelirleri kitapları filmleri geçmiş durumda. 6 senede 6 kat büyüyen oyun sektörü ilerleyen yıllarda muhtemelen daha da büyüyecek” dedi.
Türk insanının oyun ve iletişim alanını oldukça fazla kullandığını belirten Eryürek, “Türkiye’de nüfusun yüzde 92’si akıllı telefon kullanıyor. Ayrıca Facebook kullanımında dünyada 3. sıradayız. Maalesef ki çok oyun oynuyoruz ama kazandığımız para çok az. Türkiye bu sektörde Orta Doğu’da iş yapılabilecek en iyi ülke. Yabancı ülkeler eskiden Türkiye’yi bu sektörde gelecek vaat eden bir pazar olarak görüyorlardı. Fakat daha sonra büyük firmalar Türkiye’nin büyük bir potansiyel olduğunu anladılar ve yatırımlarını hızlandırdılar” diyerek sözlerini tamamladı.