Tuğçe AYÇİN
Aslı Didari, sektörel dergicilik alanındaki deneyimlerini paylaşmak üzere, Prof. Dr. Aslı Yapar Gönenç’in Dergi Medyası dersine konuk oldu.
Didari, konuşmasına sektörel yayının tanımını yaparak başladı. “Sektörel yayın, sektörel basın kapsamına giren içerikte, yazılı, görsel, işitsel ve elektronik ortamları kullanarak, süreli veya süresiz yayımlanan yayındır” şeklinde konuşan Didari, dergi çeşitlerini tanıttı. Didari, sektörel yayın türlerini içeriklerine ve kullanıldıkları ortama göre açıklarken, sektörel dergi tarihi ile ilgili bilgi verdi.
“Öğrenciler mezun olduktan sonra kendi girişimlerinde bulunmak konusunda cesaretli olmalıdır” ifadelerini kullanan Didari, sektörel dergiciliğin biraz daha zorlu bir gazetecilik olduğunu söyledi. Bu yayın türünde beyanatın doğrulanması gerektiğini kaydeden Didari, dengelerin iyi ayarlanması gerektiğinin altını çizdi.
Sözlerine sektörel dergide reklam konusu ile ilgili bilgi vererek devam eden Didari, “Sektörel dergilerde reklam haberin önüne geçmektedir. Reklamcının işi de bu alanda daha zordur” diye konuştu.
Sektörel dergilerde gelinen süreci anlatan Didari sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Sektörel dergicilikte web siteleri ve sosyal medya ağları etkin olmalıdır. Aynı şekilde mobil uygulamalar da olmalıdır. Sektörel yayıncılığın her zaman var olacağını ve geleneksel medya temeli olmadan dijitalleşmenin olmayacağını düşünüyorum. Bu, birlikte yürünecek bir yoldur.”
Dergi Medyası dersi, Aslı Didari’nin sunumunu tamamlamasının ardından toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.