Özge KARAHAN
“Publisher Talks” etkinlikleri kapsamında düzenlenen “Yayıncılık ve Dijital Girişimcilik” söyleşisi 22 Mart Perşembe günü İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.
Dijital platformların önemine vurgu yapılan etkinlikte ilk olarak etkinliğin moderatörü Özgür Ekinci konuşmasını yaptı. Ekinci, “İnternette çeşitli reklam şirketlerinde çalışmaya başladım. Reklam ve yayıncılığın bağlandığı noktada bulunuyorum” diyerek dijital yayıncılık yaptığından söz etti. 550-600 farklı internet sitesinin reklam yönetimlerini yaptığını belirten Ekinci, “Sitelerin ürettikleri içeriklerle o içeriklerin karşılığında ne gibi reklam gelirleri, hangi ürünlerden reklamlar elde edilebilecekleri konusunda biz onlara reklam teknolojileri ve reklam ürünleri sağlıyoruz” dedi. Üretilen içeriklerin özgün, farklı ve kitlelerin ilgisini çekebilecek şekilde hazırlanması, yapılan ürünü bir o kadar değerli kıldığını belirtti.
“Bir Yerde Bir Fırsat Varsa Onu Gören Girişimcidir”
Ekinci’nin ardından etkinlikte Listelist’in kurucusu Ahmet Kırtok konuşmasını yaptı. Dijital medyanın günümüzde çok önemli rolü olduğundan bahseden ve girişimlerin çoğunun ihtiyaçtan doğduğunun altını çizen Kırtok, “Gündemin ve kaliteli içeriğin peşindeyiz” dedi. Global anlamda birbirini daha iyi anlayan neslin geldiğini söyleyen Kırtok, “Ayakta kalacak ve öneminin artacağı 4-5 meslek var. Bunlardan biri iletişim. Dijitalleşmeyle birlikte şuanda birçok şey devrim oluyor. Bu sadece internet olarak değil. Markaların da dijitalleşmesiyle de devrim oluyor ve size bu konuda çok iş düşüyor. Dünyada ne olduğunu takip etmeniz gerekiyor. Bu konuda oldukça şanslı olduğunuzu düşünüyorum” diyerek ifade etti.
Yeni Şafak Proje Yöneticisi Fırat Şeker, geleneksel medyanın yeni medyaya dönüşümü hakkında konuşmasını yaptı. Şeker, yeni medya platformlarında içerik gerektiği yerde ve gerektiği zamanda daha özgünleştirilerek içerik yapılması gerektiğini belirtti. “Günde yaklaşık 15-20 milyon kullanıcıya hitap etmeye çalışıyoruz ki oradan kullanıcıları çekip içeriklerimizi okumaya ve bilgi vermeye çalışalım. Kullanıcılar sayfamızın nerelerine daha çok tıkladığını ve hangi içeriklerimizi daha çok okuduklarının bilgisini elimizde tutuyoruz. Böylece daha az okunan ve daha az ilgi gören yerlerin değişikliğini yapıyoruz” diyen Şeker, “Olabildiğince kullanıcılara günün gelişmelerini haber vermek ve gelecekle ilgili haber veren içerikleri üretiyoruz. Özellikle videolar üretiyoruz. Burada almaya çalıştığınız kaynak verdiğiniz içerik ile birbiriyle doğru orantılı gittiği sürece gerçekten veriminiz çok daha fazla artacaktır” diyerek sözlerini tamamladı.
İndir.com’un kurucu ortağı Hasan Yaşar, “internet girişimciliği’ hakkında dinleyicilere bilgi verdi. Bilgisayarı sevmesinin bu işe girmesine neden olduğunu belirten Yaşar, “İndir.com dışında arama motoruyla ilgili çalışmalar yapıyoruz. İçerikleri biz üretiyoruz” diye ifade etti. Sistemin popüler olduğunu söyleyen Yaşar, “Alternatif çoğalınca ve kolay ulaşılabilir olunca bunun değeri düşüyor. Yani nasıl olsa ‘istersem bulurum’ düşüncesiyle öğrenme beceriniz daha yavaşlıyor. Orada bir tezat var” diye konuştu. İçerik üretiminin ve internetin önemine vurgu yapan Yaşar, “Bilgiye çok daha çabuk ulaşabiliyoruz” dedi.