Yağmur Ceren KURAL, Özge TAN
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Türk Sineması Haftaları’nın son gününde 19 Nisan’da Kezban Paris’te filminin gösterimiyle başladı. Film gösteriminin ardından moderatörlüğünü Prof. Dr. Murat İri’nin üstlendiği Sinema Yazarı Suat Köçer’in katıldığı söyleşisi gerçekleşti.
Her filmin döneminin bir belgesi olduğunu ifade eden Köçer, Kezban Paris’te filminin de bu şekilde değerlendirilmesi gerektiğini söyledi. Hülya Koçyiğit’in filmografisine değinen Köçer, “Türk sinemasının sosyo-kültürel açıdan en büyük filmografisi olarak görüyorum. Hülya Koçyiğit çok iyi bir oyuncu ve oyunculuk kategorisi çok renkli” dedi.
Türk Sineması’nın ortaya çıkışını son derece dramatik bir seyir olarak değerlendiren Köçer, “Siyasi sebeplerden dolayı hep problemli bir şekilde ilerledi. Bu anlamda Yeşilçam’ı farklı değerlendirmek gerekiyor. 50’lerden sonra Lütfi Akad ile başlayan sinemacılar dönemiyle daha nitelikli ve gerçekçi filmler görüyoruz” şeklinde konuştu.
Türk Sineması’nın bugünkü durumunu ele alan Köçer, “Günümüz sinemasının zengin, karışık, kozmopolit bir yapısı var. Sinemanın ticari, sosyolojik ve teknolojik özellikleri üzerinde durulan bir durum mevcut. Türk Sineması’nın şu an ki imajına ben olumlu bakıyorum. Ama birtakım faktörlere baktığımızda çok başarılı değil. Özgün sorunları hala masada gördüğümüzü söyleyemeyiz. Sinemacılar buna ağırlık göstermelidir” dedi.
Bir filmin bir toplumun değerlerinden, damarlarından beslendiği sürece özgün olabileceğine dikkat çeken Köçer’e ve Prof. Dr. Murat İri’ye söyleşi sonrası İletişim Fakültesi Dekanı Prof . Dr. Ergün Yolcu tarafından teşekkür belgesi takdim edildi.