Tuğçe AYÇİN
TEGV (Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı) Eğitim Uzmanı Zeynep Korkmaz ve Kaynak Geliştirme Uzmanı İnci Damla Çiyan, 25 Ekim’de Öğr. Gör. Fatih Özkoyuncu’nun İletişim Atölyesi dersine konuk oldu.
TEGV tanıtım filminin izletilmesiyle başlayan İletişim Atölyesi dersinin ilk konuşmasını TEGV Eğitim Uzmanı Zeynep Korkmaz gerçekleştirdi. Sözlerine sivil toplum kuruluşlarının genel yapısı hakkında bilgi vererek başlayan Korkmaz, TEGV’in çalışma yöntemleri ile ilgili açıklamalarda bulundu. “Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı’ndan (MEB) sonra en yaygın şekilde faaliyet gösteren kurumlardan biriyiz” diyen Korkmaz, amaçlarının ilköğretim çağındaki çocuklara eğitim desteği vermek olduğunu vurguladı. TEGV’in kuruluş sürecini aktaran Korkmaz sözlerini şöyle sürdürdü: “Çocukların kendilerine güvenen, yaratıcı, Cumhuriyet’in ilkelerine bağlı bireyler olmalarını sağlamaya çalışıyoruz. TEGV çok yaygın olduğu için temel eğitime alternatif gibi gözükebiliyor ama öyle bir durum söz konusu değil. Biz devletin verdiği temel eğitime destek vermek için varız.”
“Çocukların Yaparak Yaşayarak Öğrenmeleri İçin Çalışıyoruz”
Okullarda altyapı yetersizliği olduğunu ve çocukların çok kalabalık sınıflarda eğitim almak zorunda kaldıklarını söyleyen Korkmaz, verdikleri özgün eğitimlerle çocukların kendilerini ifade etmelerini sağlamaya çalıştıklarını ifade etti. “Çocukların uzmanlaşabilecekleri alanların farkında olmaları ve yaparak, yaşayarak öğrenmeleri için çalışmalar yürütüyoruz” şeklinde konuşan Korkmaz, TEGV’in çalışma modelleri hakkında bilgi verdi ve şunları söyledi: “Gönüllü üniversite öğrencileri, belli bir meslekte uzmanlaşmış kişiler ya da ‘vaktim var, gelirim’ diyen kişiler, belli bir eğitimin ardından çocuklarımızın eğitimi ile ilgileniyor. O alandaki uzmanlar ve akademisyenler tarafından hazırlanan özgün eğitim programlarımız ile çocukların temel eğitimine destek sağlamaya çalışıyoruz.”
“72 Tane Etkinlik Noktamız Bulunuyor”
Korkmaz’ın ifadelerini tamamlamasının ardından TEGV Kaynak Geliştirme Uzmanı İnci Damla Çiyan söz aldı. Çiyan, ilk olarak kaynak geliştirme yöntemlerine değindi. Eğitim alan çocuklardan hiçbir materyal talep etmediklerini ve bu eğitimden herkesin ücretsiz olarak faydalanmasını istediklerini kaydeden Çiyan şöyle konuştu: “Bu ücretsizliği sağlayabilmemiz için bizim de kaynaklara ihtiyacımız var. Bunun için ise çok çeşitli yöntemlerimiz var. Hedeflerimiz; vakfın marka değerini gözetmek, ana mal varlığını ve fonları arttırmak, gider azaltıcı iş birlikleri sağlamak, bağışların geniş bir tabana yayılmasını sağlamak ve uzun vadeli, sürekli bağışçı ilişkisini sağlamak.” TEGV’de kaynak geliştirme ve kurumsal iletişimin birlikte yürütüldüğünü söyleyen Çiyan, offline ve online çalışmalar gerçekleştirdiklerine değindi. TEGV’e ait 72 tane etkinlik noktası olduğunu belirten Çiyan, “En önemlisi bu birimlerin yaşıyor olmasını sağlamak. Çocukların ve gönüllülerin gelip burada etkinlikler yapabilmelerini istiyoruz” dedi. Çiyan, kurumlarla yapım ve işletme sponsorlukları şeklinde anlaşmaları olduğunu vurgularken, eğitim sponsorlukları ve ürün odaklı iş birliklerinin olduğunu da sözlerine ekledi. Adım adım oluşumlar ve koşu projelerinin TEGV tarafından gerçekleştirilen projelerin en büyüğü olduğunu ifade eden Çiyan, TEGV’in etkinlikleri ile sosyal medya ve web çalışmaları hakkında bilgi verdi.
İletişim Atölyesi dersi. Öğr. Gör. Fatih Özkoyuncu’nun Korkmaz ve Çiyan’a teşekkür belgesi takdimi ve fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.