Merve TOKAZ
“Kariyer Danışmanı” unvanıyla her hafta Ajans İstanbul İletişim’de öğrencilerle bir araya gelecek olan Öğr. Gör. Selma Serdaroğlu, 13 Kasım’da öğrencilerle ilk buluşmasını gerçekleştirdi.
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünde 1993-2016 yılları arasında “Medyada Metin Yazarlığı” ve “Reklamda Metin Yazarlığı” derslerini veren Öğr. Gör. Serdaroğlu sektöre dair bilgi ve tecrübelerini öğrencilerle paylaştı. Bu uygulamanın amacının sektörde edindiği bilgileri öğrencilere profesyonel yaşamlarının başında aktarmak olduğunu belirten Öğr. Gör. Serdaroğlu, “İletişim öyle bir alan ki çıktığımız zaman her işi yapabiliyoruz. Yani buradan belirli bir işi yapmak üzere çıkmıyoruz, bir mühendis doktor ya da eczacı gibi değiliz. Çıkıyoruz ve sağa sola bakmaya başlıyoruz ne yapacağız diye. Burada önemli olan öğrencilik döneminde gençlerin, iletişimin hangi alanına yatkın olduğunu kendilerinin anlamasını sağlamak” diyerek sektöre giden bu yolda teorinin yanında uygulama aşamasının önemine vurgu yaptı.
“Gençlerin Hangi Alana Yatkın Oldukları Önemli”
Öğr. Gör. Serdaroğlu, “Akademik çalışmalarda çok başarılı olunsa da genç dışarıya çıktığında, bir ajansa girdiğinde, bir halkla ilişkiler şirketine gittiğinde o mesleğe kendini yatkın görmeyebiliyor ya da iş hayatında başarıyı yakalayamıyor. Bu sefer hangi alanda iş bulacağını düşünmeye, aramaya ve telaşlanmaya başlıyor. Bizim ki gibi sosyal mesleklerde aslında çocukların okulun içindeyken kendilerini analiz edip hangi branşa yatkın olduklarını, yeteneklerini ve neye daha iyi uyum sağlayacaklarını analiz edip öyle çıkmaları gerekiyor” sözleriyle deneyim kazanmanın sektöre tutunmada büyük ölçüde etkili olduğunu dile getirdi.
“O Yıllar Bakir Yıllardı, İş Bulmak Kolaydı”
Kendisi de İletişim Fakültesi mezunu olan Öğr. Gör. Serdaroğlu, “Ben de iletişim mezunuyum ama o yıllar çok daha bakir yıllardı, iş bulmak bu günlere göre çok daha kolaydı. Ama şimdi bakıyorum mezun olacaksın, ne olacaksın ? Çocuk bilmiyor. Bunu bilmelerini sağlamak için böyle bir uygulamayı başlattık” diyerek sektörde başarılı olmanın en büyük etkenlerinden birinin ne istediğini bilmek olduğunu belirtti.
“Gençleri Profesyonel Anlamda Değerlendirmek İstedim”
Öğr. Gör. Serdaroğlu, “Ben bu zorlanmaları azaltabilmek için yani gençler iş ararken bilinçli davransın ya da mesleğin gerekliliğini öğrenip kendilerini ona göre yetiştirsinler, stajlarını daha düzenli yapsınlar, zorunlu diye değil kendileri için yapmanın önemini anlasınlar istedim. Meslek profesyoneli olarak değerlendirmek istedim. Gençlere öğrenci olarak değil bir işveren olarak baktığımızda başka şeyler aramaya başlıyoruz. Bunları öğrenirlerse kendilerini ona göre yetiştirirler, eksiklerini ona göre kapatırlar” diyerek sürece dair öğrencilere tavsiyelerde bulundu.
Öğr. Gör. Serdaroğlu, her hafta salı ve perşembe günleri 13.00-18.00 saatleri arasında Ajans İstanbul İletişim’de öğrencilerle birebir olarak görüşerek bilgi ve tecrübelerini paylaşmaya devam edecek.
Selma Serdardoğlu Kimdir?
İstanbul Beşiktaş Kız Lisesi’nin ardından, o zamanki adıyla İİTİA Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Yüksek Okulu’ndan 1977 yılında mezun oldu. Üniversitenin 3. sınıfında okurken, PİAR araştırma şirketinde anketörlük yaparak çalışma hayatına adım attı. Ardından reklam sektörüne geçerek, Ajans Ada’da reklam yazarı olarak çalışmaya başladı. Sektörde Ajans İncili, Merkez Ajans, Markom/Leo Burnett, Birikim FCA! ve Manajans Thompson JWT şirketlerinde çalıştı. 1999 Nisan ayında, editör olarak, Türkiye’nin ilk halkla ilişkiler şirketi A&B İletişim A.Ş.’ye girdi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında yaptığı yüksek lisans eğitimini; “Halkla İlişkiler Disiplininde Bilimsel Araştırmaların Problematiği ile Sektör Sorunlarının Korelatif Analizi” konulu teziyle 2015 yılında tamamladı. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünde, Öğretim Görevlisi unvanıyla, 1993- 2016 yılları arasında aralıksız olarak “Medyada Metin Yazarlığı” ve “Reklamda Metin Yazarlığı” derslerini verdi.