Merve TOKAZ
Dilan Baransel Sağlık İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Dilan Baransel, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğr. Gör. Fatih Özkoyuncu’nun İletişim Atölyesi dersine konuk oldu. Etkinlik 13 Aralık’ta İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Derslik 7’de öğrencilerin katılımıyla gerçekleşti. Dilan Baransel, öğrencilerle sektöre dair deneyimlerini paylaştı.
Dilan Baransel, ajans olarak dijital pazarlama, sosyal medya yönetimi, reklam sitesi gibi birçok alanda yürüttükleri kampanya ve faaliyetlerden yola çıkarak sürecin işleyişine dair önemli tavsiyelerde bulundu. Hem reklam ajansı hem de PR ajansı olarak faaliyet gösterdiklerini ifade eden Baransel, “Bu sektöre girdiğimde benim de sizler gibi kafam çok karışıktı. “PR’cı mı olacağım, reklamcı mı olacağım? şeklinde ikilem yaşıyorsunuz çünkü sektör sürekli sizi bölmeye çalışıyor. Ama bazen ikisini de kullanmanız gerektiğini hayatınız boyunca görmeniz gerekiyor” diyerek kurumsal alanda bu sorunun günümüzde de devam ettiğini belirtti.
“Ben İletişimin Terzisiyim”
Kendi hayatından yola çıkarak öğrencilere iş hayatında karşılaşabilecekleri sorunlarla ilgili birtakım tavsiyelerde bulunan Baransel, sektörde yaşadığı zorlukları şu şekilde dile getirdi: “Üniversiteden mezun olduktan sonra bir dershaneye kurumsal iletişim danışmanlığı için görüşmeye gittim. Bir saat boyunca yaptığım işleri anlattım ama karşımdaki kişi yüzüme bile bakmadı. İşte bu noktada onun dikkatini çekebilmek için bir şey söylemem gerektiğini fark ettim ve ‘Ben iletişimin terzisiyim çünkü yaptığım iş kurumun kalıplarını çıkartıp, kostümü dikip, sahneye çıkartmaktır’ dedim ve o işi aldım”.
“İnanıyorsanız Risk Alın”
Yapılan işte başarıya ulaşmak için bazı anahtarların olduğunu belirten Baransel, “Sizin hayattaki ilk PR’ınız kurumlara giderken kendi adınıza yaptığınız çalışmalardır. Öncelikle önemli bir iş yaptığınızın farkına varın. Sizlere de tavsiyem başarabileceğinize olan inancınız varsa mutlaka ve mutlaka risk alın” ifadelerini kullandı. İletişimcilerin kendi algılarını başka insanlara profesyonel anlamda gösterebilecek güce sahip olduklarını dile getirdi.
“Kendi PR’ınızı Yapın”
Konuyla ilgili önemli mucit Nikola Tesla’nın hayatından yola çıkarak kaçınılması gereken bazı yanlış tutumlardan söz eden Baransel, “Tesla ölümünden 70 yıl sonra dünyanın dikkatini çekebildi. Bunun nedeni kendi PR’ını yapmamış olmasıydı” diyerek kitleye yön veren sektörlerde benzer hataların kişinin kariyer hayatına büyük zararlar verebileceğini belirtti. Baransel, sözlerini “Hepimiz aslında birer atom bombasıyız. Bunu iyi kullanmak da kötü kullanmak da bizim elimizde, bugün size iletişimin mesajının ne kadar önemli olduğunu göstermek istedim” diyerek noktaladı.
Etkinlik öğrencilerle birlikte yapılan atölye çalışmasının ardından teşekkür belgesi takdimi ve fotoğraf çekimi ile sona erdi.