Cuma, Aralık 19, 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim
İletim
  • Anasayfa
  • Eğitim
    • İstanbul Üniversitesi
    • İÜ İletişim Fakültesi
    • Hocalarımızın Kaleminden
  • Bilim
  • Sağlık
  • Kültür-Sanat
  • Yaşam
  • Spor
  • Teknoloji
  • Foto Galeri
  • Giriş
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İletim
Anasayfa İÜ İletişim Fakültesi

Pazarlamada Duygu ve Algıların Önemi

İLETİM Tarafından İLETİM
17 Mayıs 2019
içinde İÜ İletişim Fakültesi
0
Pazarlamada Duygu ve Algıların Önemi
0
PAYLAŞIM
135
GÖRÜNÜM
Share on FacebookShare on Twitter

Dicle GÜNGÖR

Türkiye’nin ilk Neuromarketing şirketi olan ThinkNeuro’nun CEO’su Eda Ocak 16 Mayıs tarihinde Halkla İlişkiler Bölümü Öğr. Gör. Fatih Özkoyuncu’nun İletişim Seminerleri dersi kapsamında İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Cep Sineması’na konuk oldu.

İlgili Haberler

İletişim Eğitiminde Yapay Zekâ Odaklı Yeni Müfredatlar Tartışıldı

İletişim Eğitiminde Yapay Zekâ Odaklı Yeni Müfredatlar Tartışıldı

18 Aralık 2025
Eğitimden Medyaya Yapay Zekâ Devrimi Masaya Yatırıldı

Eğitimden Medyaya Yapay Zekâ Devrimi Masaya Yatırıldı

18 Aralık 2025

Eda Ocak, konferansta pazarlama, pazarlamanın amacı, insanın duygu ve algılarının pazarlama üzerindeki etkileri ile ilgili öğrencilere bilgi verdi.

İnsanı Anlamak da Bir Pazarlama

Ocak, konuşmasına, “Pazarlamacının amacı tüketicinin ya da müşterinin iç görüsüne ulaşmak ve ona uygun ürünü üretmek ve marka bilinirliğini arttırmaktır” sözleriyle başladı. Bu amaç doğrultusunda pazarlamanın temelinde anlamanın yattığını, bütün bu pazarlama sürecinin ise anlamak üzerinden şekillendiğine dikkat çekerek başladı. Tüketiciyi anlayarak onun ihtiyacı olan ürünün geliştirilebildiğini, uygun satış kanalının düzenlediğini ve bu şekilde tüketiciye daha doğru ulaşılabildiğinin altını çizdi.

Tüketiciyi anlama konusunda sadece beyana dayalı çalışmaların kimi zaman yetersiz kalabildiğini dile getiren Ocak, “Biz pazarlamada esas olana, gerçek olana ulaşmak istiyoruz ki onun üzerinden ürünler, iletişimler ve markalar geliştirelim. Bu yüzden de asıl iç görüye ulaşma metodojilerinden birisi kişinin duygularına ulaşmak” sözleriyle ‘tüketici duyguları’ alanında da çalışmalar yapılması gerektiğini belirtti.

Eda Ocak, Halkla İlişkiler Bölümü Öğrencileriyle Birlikte

Doğru Duygulara Hitap Etmenin Önemi

Tüketici duygularının pazarlamada ki önemine değinen Ocak, “İnsan rasyonel varlık değil, duygusal bir varlıktır. Durum böyle olunca markalar reklamlarında tüketicinin duygularına hitap ediyorlar. Reklamlarında tüketiciyi çeşitli hissiyatlara sokarak ürünlerine çekiyorlar” sözleriyle ürün reklamlarında doğru duygulara hitap ederek ürünü bile göstermeden o ürünün pazarlanabildiğini ekledi.

Ocak reklamların hedef kitlesinin de önemine vurgu yaptı “Genel olarak hedef kitle çoğunlukta akşam işinden yorgun argın gelip çocuğuyla oyun oynarken açık olan televizyondan reklamlara denk gelen, maruz kalan insanlar. Biz bu insanlarla reklamlar aracılığıyla iletişime geçiyoruz. Duygular işte tam da bu yüzden önemli. Bir şekilde o insanların duygularını harekete geçirmeliyiz” diyerek reklamcılıkta ve pazarlamada kitlenin duygularının esas alınması gerektiğini söyledi.

Algı, Gerçekten Daha Gerçektir

Ocak, tüketicide duyguların kadar algıların da önemli olduğunu Kathleen Brown’un ‘Karar Alma Mekanizması’ örneğiyle verdi. “Öncelikle algılar oluşur, kara hızla verilir ve düşünce en son ortaya çıkar. Yani aslında bizler reklam panoları aracılığıyla ihtiyacımız olmayan herhangi bir şeyi görür ve eğer bize anlamlı bir duygu oluşturuyorsa kararı anında veririz” sözleriyle kitlenin de reklamda verilen algıyı önemsediğini, kendi değer ve öğretilerine yabancı olan algıdan uzaklaştığını ve reklamı yapılan ürünle ilgilenmediğini ekledi.

Konferansın sonunda Ocak’a Öğr. Gör. Fatih Özkoyuncu tarafından teşekkür belgesi verildi.



 

Etiket: cep sinemasıEda Ocakİletişim Seminerleri
Önceki Gönderi

“Milli Mücadele’nin Parolası ‘Ya İstiklal Ya Ölüm’ Olmuştur”

Sonraki Gönderi

Finallere Doğru

Sonraki Gönderi
Finallere Doğru

Finallere Doğru

HABER KATEGORİLERİ

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

ÖNE ÇIKAN KONULAR

Atatürk basketbol berk balcı bilim deprem ece özdemir edebiyat fakültesi ekonomi erasmus film futbol iletim iletim gazetesi iletişim iletişim fakültesi atölyeleri istanbul istanbul üniversitesi istanbul üniversitesi iletişim fakültesi iü iü iletişim fakültesi iüwebtv kültür sanat medya melek öztürk mesut aytekin Nazlı Aygen pandemi prof. dr. ergün yolcu Prof. Dr. Mahmut Ak psikoloji radyo iletişim sanat sağlık sena sandıkçı sergi sevgi şahin sinema siyasal bilgiler fakültesi sosyal medya spor teknoloji TRT ömer iğrek özgür recep kocaoğlu İletişim Fakültesi

Son Haberler

  • Yeni Dünyanın Sorunu: İklim Krizi
  • İletişim Eğitiminde Yapay Zekâ Odaklı Yeni Müfredatlar Tartışıldı
  • Eğitimden Medyaya Yapay Zekâ Devrimi Masaya Yatırıldı

Kategoriler

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki hesabınıza giriş yapınız

Şifreni mi unuttun?

Lütfen Şifrenizi Alınız

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi giriniz.

Giriş Yapmak
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022