Tuğçe AYÇİN
Kullanım oranı günden güne artan sosyal medya, çağımızın en önemli paylaşım mecralarını içinde barındırıyor. Sosyal medyada paylaşım yapma, kişisel bir uğraş olmanın ötesinde kurumsal anlamda da profesyonelleşiyor. Sosyal medyayı etkin ve faydalı bir şekilde kullanarak çağın gerekliliklerini yerine getiren kurumların başında gelen İstanbul Üniversitesinin sosyal medya stratejisini İÜ İletişim Fakültesi Dekanı – İÜ Kurumsal İletişim Direktörü Prof. Dr. Ergün Yolcu İletim gazetesine anlattı.
Sosyal medya ile ilgili planlı bir stratejilerinin olduğunu söyleyen Prof. Dr. Yolcu, İstanbul Üniversitesinin tarihi, kültürü, bilimsel çalışmaları, sanatsal ve sportif faaliyetlerinin hepsinin sosyal medyada yer almasını istediklerini belirtti. Üniversitenin web sayfasının haber ağırlıklı bir yapıda olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Yolcu, özellikle de manşet haberlerinin üniversiteyi ilgilendiren konulardan oluştuğunu dile getirdi.
Sosyal Medya Kullanımı Puanları ve Tercihleri Etkiliyor
Takipçi hedeflemesi konusuna değinen Prof. Dr. Yolcu, İstanbul Üniversitesi öğrencilerinin yanı sıra, burayı tercih etmek isteyen öğrencileri de hedeflediklerini aktararak şu ifadeleri kullandı: “Bu sene bütün kontenjanlarımız doldu ve üniversitemizin puanlarında ciddi bir yükseliş oldu. Örneğin İletişim Fakültesinin puanları geçen yıla göre yüzde 36 arttı. Bunda sosyal medyanın büyük etkisi var. Fakültemizi kazanan öğrencilerimizle yaptığımız anketin sonucunda da öğrencilerin tercih yapmadan önce baktıkları ilk şeyin web sayfalarımız olduğunu gördük. Öğrenci adaylarımız sosyal medya paylaşımlarımızda, üniversitemizin toplumu ilgilendiren çalışmalara imza attığını görüyorlar ve bunlardan etkileniyorlar.” Sosyal medya tanıtımı ile ilgili 5 sene önce yaptıkları araştırmayı da anlatan Prof. Dr. Yolcu, öğrencilerin artık televizyonlardaki tercih programlarına bakarak değil, sosyal medya mecralarından bilgi edinerek tercih yaptıklarını söyledi. “Bu bilgiye ulaşınca çalışmalarımızı tekrardan ele aldık. Öğrencilerin sadece tercih günlerinde girebilecekleri sayfalar düzenledik” şeklinde konuşan Prof. Dr. Yolcu, bunların yanı sıra öğrencilerin 365 gün girip, kendileriyle ve fakülteleriyle ilgili bilgi alabilecekleri dinamik sayfalar da hazırladıklarının altını çizdi.
Sosyal Medya Stratejisi Rakamsal Ölçümlerle Belirleniyor
İstanbul Üniversitesi, web sayfalarında ve sosyal medya hesaplarında yaptığı paylaşımların rakamsal ölçümlerini tespit edip bu ölçümlere göre stratejisini yönlendiriyor. Üniversitenin web sayfasına nerelerden girildiği, hangi sayfada ne kadar süre kalındığı, hangi sosyal medya mecrasında yapılan paylaşımın daha çok reaksiyon aldığı gibi konuların hepsi sürekli gözlemlenmekte. Bu noktada bilimsel veriler doğrultusunda organizasyonlar yapıldığını anlatan Prof. Dr. Yolcu şu açıklamalarda bulundu: “Bizde bir haber tek bir yerde olur. Sosyal medya hesaplarımızla da oraya ulaşım sağlanır. Mesela bir haber İletim gazetemizdeyse bütün linklerle oraya ulaşımı sağlarız. Bu, 3 sene önce yaptığımız bir çalışmanın sonucu olarak uyguladığımız bir stratejidir.”
‘Daha Dişil Bir Dil Kullanıyoruz’
İfadelerine İstanbul Üniversitesinin sosyal medyada kullandığı dil ile ilgili değerlendirmelerde bulunarak devam eden Prof. Dr. Yolcu, hem İstanbul Üniversitesinin ciddiyeti içerisinde hem de öğrencilerle iletişim kurulabilecek samimi bir dil tercih ettiklerini belirtti. “Erkeksi bir dil kullanmıyoruz, daha dişil bir dil kullanıyoruz” diyen Prof. Dr. Yolcu, sert, kırıcı bir dil ya da ırk, dil, din, cinsiyet ayrımı oluşturabilecek bir dil asla kullanmadıklarının altını çizdi. Prof. Dr. Yolcu, sosyal medya araçlarını kullanırken topluma örnek olacak şekilde hareket ettiklerini vurgularken, “Verdiğimiz mesaj öğrencilerimiz, akademik ve idari personelimiz dahil 300 bine yakın kişiye ulaşıyor, ayrıca bütün sınırları aşıyor. Bunun için çok özen gösteriyoruz” dedi.
‘Google Tarama Listelerinde En Üst Sıralardayız’
Prof. Dr. Yolcu, son olarak üniversitenin sosyal medya içerikleri hakkında konuştu. İçeriklerin tamamının İstanbul Üniversitesi mensuplarınca hazırlandığını aktaran Prof. Dr. Yolcu, haber konusunda stoklu çalıştıklarını belirtti. Ülke içindeki ve dışındaki gelişmeleri de her zaman takip ettiklerini söyleyen Prof. Dr. Yolcu ifadelerini şöyle tamamladı: “Örneğin kış mevsimindeysek, bu noktada soğuk algınlığı, meyve, sebze tüketimi gibi konularda en iyi hocalarımızla röportajlar yapıp yayınlıyoruz. İstiyoruz ki öğrencilerimizin ve hocalarımızın yanı sıra, internetin engin denizinde daha spesifik konularda araştırma yapan insanlar da üniversitemizin linklerine gelsinler. Google tarama listelerinde her zaman en üst sıralardayız. Bu başarımızı daha da geliştirmek için ise her zaman çalışıyoruz.”