Haber: Aleyna Ulusoy – Kasım Sarsılmaz
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin yeni birimi olan Öğrenci Danışma ve Kariyer Ofisi’nin öğrenci odaklı çalışmaları devam ediyor. 2021’in Güz Dönemi’nde faaliyetlerine başlayan Kariyer Ofisi’nin koordinatörlüğünü Dr. Öğr. Üyesi Özlem Kalan ve Arş. Gör. Dr. Rabia Zamur Tuncer birlikte yapıyor.
Kariyer Ofisi, öğrencileri öğretim üyeleriyle buluşturarak öğrencilerin geleceklerine dair sorunlarının çözümünde ortak bir yol haritası çizmeyi hedefliyor.
Öğrenci Danışma ve Kariyer Ofisi sorumlularından Arş. Gör. Dr. Rabia Zamur Tuncer’den ofisin kuruluş aşaması ve şu anki durumu hakkında bilgi aldık.
“Amacımız öğrencilerin yanlarında olduğumuzu hissetmesi”
Öğrenci Danışma ve Kariyer Ofisinin fakültenin yönetim kadrosu ve öğretim üyelerinin öğrencilere verdiği kıymetin göstergesi olarak kurulduğunu belirten Dr. Tuncer, öğrencilerin sorunlarını dinleyebilecekleri, çözüm önerileri sunabilecekleri, fakülteyle ilgili fikir ve önerilerini dinleyebilecekleri bir ofisin olması gerektiği fikrinden yola çıktıklarını ifade etti.
22 Kasım 2021 tarihi itibariyle faaliyete başlayan Kariyer Ofisi’ne birçok öğrencinin başvurduğunu aktaran Dr. Tuncer şöyle konuştu;
“Ofisimiz Güz döneminde oldukça ilgi gördü. Ancak bizim temel meselemiz ilgiden ziyade öğrencilerimizin dersler dışında da yanlarında olduğumuzu hissetmesi ve onların değerli fikirlerinin fakültemizin gelişimine katkı sağlamasına imkan tanıyacak bir ortamın var olduğunu bilmeleri. Dolayısıyla öğrencilerimize ihtiyaç duydukları herhangi bir konuda her an başvurabilecekleri bir ortam sunuyoruz. Bu ortamda da değerli hocalarımızın katkılarıyla öğrencilerimize ihtiyaç duydukları danışmanlık hizmetini vermeyi sürdürüyoruz. Tek bir öğrencinin işleyişten fayda görmesi bizim için çok önemli ve değerli bir gösterge.”
Dr. Tuncer, bu Ofis’in öğrencilerin geleceğe dair sorularını ve fikirlerini dinlemek, kariyerleri konusunda rehberlik etmek ve onlara fakültede yalnız olmadıklarını hissettirmek amacıyla kurulduğunu söyledi.
Öğrenci ve Kariyer Danışma Ofisi’nin kurumsallaşmaya başladığının altını çizen Dr. Rabia Zamur Tuncer sözlerini şu şekilde sonlandırdı; “Fakültemiz bünyesinde yer alan tüm hocalarımızın ve idari personelimizin gerekli desteği vermesi, işleyişe fayda sağlaması, öğrencilerimizin bu işleyişten fayda görmesi ile sürekliliğin sağlamasını hedefliyoruz.”
Öğrenci Danışma ve Kariyer Ofisi’ne gelen öğrencilere danışmanlık veren Doç. Dr. Berceste Gülçin Özdemir’le öğrencilerin bu ofise neden gelmesi gerektiğini ve kurulan bu birimin İletişim Fakültesi’nin kurumsal kimliğine nasıl katkıda bulunacağını konuştuk.
“Öğrencilerin fakülteyi daha iyi içselleştirmelerinde Kariyer Ofisi önemli bir aracılık görevi üstlenecek”
Öğrencilere birçok konuda danışmanlık hizmeti verdiklerini söylen Doç. Dr. Özdemir, öğrencilerin Kariyer Ofisi’ne neden gelmeleri gerektiği konusunda şunları söyledi;
“Öğrenciler neden gelmeli, öğrencilerin derslerle ilgili soruları varsa, projeleri varsa, projelerini geliştirmek istiyorlarsa, kariyerlerini planlayamadıkları noktada yardıma ihtiyaç duyuyorlarsa ya da kariyerleri ile ilgili kafalarında soru işaretleri varsa öğretim üyelerimizle bağlantı kurmak ve fakülte ile ilişkilerini güçlendirmek istiyorlarsa Kariyer Ofisine gelmeliler.”
İstanbul Üniversitesi’nin yüzyıllardır Türkiye’nin ve Avrupa’nın en önemli üniversitelerinden biri olduğunu ve bu bağlamda kurumsal kimliğinin temel altyapısının çok değerli olduğunu dile getiren Doç. Dr. Özdemir, “Kariyer Ofisi kurumsal kimliğimize daha fazla değer katacaktır. Akademisyenlerin öğrencilerle olan ilişkilerinde, bu ilişkilerin güçlenmesinde öğrencilerin üniversiteyi, fakülteyi daha iyi içselleştirmelerinde Kariyer Ofisi çok önemli bir aracılık görevi üstlenecektir. Aynı zamanda kariyer planlaması işlevsel ve metodolojik olarak bir öğrenci açısından kendini geliştirmesi bağlamında da çok değerli ve verimli sonuçlar ortaya koyacaktır.” dedi.
Doç. Dr. Berceste Gülçin Özdemir, İstanbul Üniversitesi çatısı altında kurulacak Kariyer Ofisi birimlerinin öğrenciler arasında olumlu sonuçlar doğurabileceğini belirtirken konuşmasını şu şekilde sonlandırdı;
“İstanbul Üniversitesi açısından çok önemli hatta fakültelerin kendi aralarında işbirliği yapması bağlamında da önemli. Öğrencilerin birbiriyle iletişiminden ve akademisyenlerle etkileşiminden kurulacak bağda Kariyer Ofisi temel bir nitelik taşıyor. Her fakültenin kendi içerisinde böyle bir Kariyer Ofisi kurmasının İstanbul Üniversitesi öğrencilerinin gelecekte kariyerlerini nasıl planlayacakları, mezun olduktan sonra aynı kökten ve gelenekten gelen insanlar olarak birbirlerine nasıl yardımcı olacakları gibi konularda yol gösterici olacağını düşünüyorum. Bu bağlamda fakültemizin böyle bir adım atmasını çok önemli buluyorum.”
Öğrenci Danışma ve Kariyer Ofisi’nden danışmanlık desteği alan İÜ İletişim Fakültesi öğrencileri Halit Şahin ve Ümran Yılmaz ile yeni kurulan birim hakkında ilk izlenimlerini ve kendilerine verilen danışmalığı konuştuk.
“Verimli bir zaman geçirdik”
İÜ İletişim Fakültesi Gazetecilik bölümü öğrencilerinden Halit Şahin, Kariyer Ofisi’nin uzun süredir fakültenin ihtiyacı olan bir birim olduğunu söyledi.
Fakültede öğrenim gören öğrencilerin mezun olduktan sonra ne yapacaklarına dair fikirler alabilmeleri, doğru kariyer seçimleri yapabilmeleri açısından çok elzem olduğunu düşündüğünün altını çizen Şahin, “Hocalarımız hem fakülteyle alakalı hem de mezun olduktan sonra sektörün imkanları doğrultusunda yapabileceklerimiz hakkında sorularımızı cevapladı. Verimli bir zaman geçirdik.” ifadelerini kullandı.
“Çerçeve genişletilirse çok daha iyi olacağını düşünüyorum”
İÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü öğrencisi Ümran Yılmaz’a, Kariyer Ofisi hakkındaki ilk izlenimlerini, verilen danışmanlığı ve beklentilerini sorduk.
İletişim Fakültesi’nde böyle bir uygulamaya yer verilmesinin öğrenciler açısından çok olumlu olduğunu belirten Yılmaz, alanında yetkin hocalarla bir araya gelerek danışmanlığa ihtiyaç duydukları konularda yardım alabiliyor olmalarını faydalı bulduğunu söyledi.
Kariyer Ofisi’nde kendisine verilen danışmanlık hakkında konuşan Ümran şu ifadeleri kullandı;
“Sektörel yönden danışmak istediğim bir konuda alan tecrübesi ve bilgi birikimiyle Öğr. Gör. Fatih Özkoyuncu konu hakkında daha realist bakmamı sağladı. Öğrenciler olarak sektörel açından daha az deneyime sahip olduğumuz için olayları değerlendirirken profesyonel bir bakış açısıyla yaklaşamayabiliyoruz. Bu alanda hem ajans yapısını, işleyişini bilen hem de okulda öğrencilere bilgi birikimini aktarmak isteyen Fatih hocama bir şeyleri danışıyor olabilmek mutlu edici bir öğrenme süreci oldu.”
Öğrenci Danışma ve Kariyer Ofisinde sadece belirli hocalarla görüşülebiliyor olunmasını ise eksik bulan Yılmaz sözlerini şu şekilde sonlandırdı; “Bu çerçeve genişletilirse çok daha iyi olacağını düşünüyorum ve son olarak da öğrenci arkadaşlarıma Öğrenci Danışma ve Kariyer Ofisi’nin, hocalarımıza kariyerleriyle ilgili sormak istedikleri soruları canı gönülden sorabilecekleri ve güzel geri dönüşler alabilecekleri bir uygulama olduğunu söylemek isterim.”
Öğrenci Danışma ve Kariyer Ofisi hafta içi 13:00 – 15:00 saatleri arasında İÜ İletişim Fakültesi’nin dekanlık katında öğrencilerini karşılamaya devam ediyor.