Muhabir: Medine Yavuz
Editör: Hatice Beyza Çakmak
Gazetecilik ve Yeni Medya Topluluğu aracılığıyla sağlık gazeteciliği üzerine yapılan etkinlik; Haber Muhabiri Yunus Emre Şahbenderoğlu, Kurumsal İletişim Müdürü Seda Aydın ve Dijital Pazarlama Uzmanı Cengizhan Arguz’un katılımlarıyla 28 Aralık Perşembe günü saat 11.00’de Derslik 4’te gerçekleşti.
Yunus Emre Şahbenderoğlu’nun konuşmasıyla etkinlik başladı. Şahbenderoğlu konuşmasında; gazeteciliğin zor bir meslek olduğunu, görsel medya ile ilgilendiğini söyledi. Sağlık habercisinin nasıl hareket etmesi gerektiğini şöyle anlattı: ”Gazeteci gündemi takip etmelidir. Alandaki yeni durumlar konusunda neler yapılabileceğini irdelemelidir. Vatandaşa alandan güncel haberler vermelidir. Bir uzman ayarlanması gereken zamanlar için irtibat ağı kurmalı ve o uzmanı haber sürecinde yönlendirmesi gerekir. Ayrıca sağlık haberciliğinde dikkat ettiğimiz önemli detaylardan biri de haberle sansasyonele sürüklememek gerektiğidir.’’
Savaş muhabirliğinden de söz eden Şahbenderoğlu, ‘’O zorlu bölgede kendi yolunuzu kendi materyallerinizle aktarabilmelisiniz. Hem kendi güvenliğinizi hem de arkadaşlarınızın güvenliğini sağlamalısınız’’ ifadelerini kullandı.
Ardından 8 yıldır sağlık sektöründe çalışan Kurumsal İletişim Müdürü Seda Aydın, kurumsal iletişim alanı hakkında bilgi verdi. Aydın, ‘’Kurumsal iletişim alanında çalışanların görevi; o kurumun markasını koruyup geliştirmek, marka değerini koruyup yükseltmek, hastanenin ihtiyaçlarını ve tüm markanın güvenliğini sağlamaktır.’’ dedi.
Aydın, sağlık sektöründeki bir kurumsal iletişimcinin; haber çalışmalarına değişik başlıklar bulması, o konuyla ilgilenen hekimlere ulaşıp onların medya ile irtibatını sağlaması, hekimlerin konuk olarak gönderilmesi, haber için sektörde ödenmesi gereken bütçe ve bedel üzerine görüşmeler yapması gibi işleri olduğunu da belirtti.
Aydın, önemli olanın ‘’haber için hangi hekimin seçileceği’’ olduğunu söyledi. Süreçte gönderilecek hekime bazı sorular sorulması gerektiğinin üzerinde duran Aydın, örnek olarak “Medyada yer almak istiyor musunuz?” sorusunu yönelttiklerini ve bu soruya göre hekimleri seçtiklerini belirtti. Ayrıca, “Hızlı olabilmek adına kime ilk ulaşabiliyorsam ilk o doktoru yönlendiriyorum.” dedi.
Kurumsal iletişimin, ana akım medyada hangi çalışmaları kullandığını belirtmeyi unutmayan Aydın; gündeme yönelik haber çalışmaları, canlı telefon bağlantıları, özel haber çalışmaları, basın bültenleri/yazılı içeriklerden yararlandıklarını anlattı.
Dijital Pazarlama Uzmanı Cengizhan Arguz ise dijital ortamda nelerin yapılabileceğini, nasıl sürdürülebilir olunabileceğine değindi. Sağlık turizminin büyük bir alan olduğunu ve pazarlama tekniklerini burada aktif kullanabildiklerini iletti. Dijital pazarlamada sık kullanılan önemli birkaç cümleye yer verdi. Sağlık sektöründe pazarlama yapmak için en önemli alanların; kadın doğum, onkoloji, kardiyoloji ve plastik cerrahi olduğunu belirten Arguz, en zor alanın onkoloji bölümü olduğunu dile getirdi.
Arguz, “Sağlık sektörünün pazarlaması genel olarak zor. Türkiye’de sağlık turizmi gittikçe artıyor. Burada ilerlemek için hangi marketlerde olmalıyız? Bunları belirliyoruz. Orada kaç hastane var? Sağlıkla alakalı şeylere erişebiliyor muyuz? Nasıl bir çalışma yapmalıyız? Hangi hizmette daha iyiyiz? Hangi hekim daha iyi gibi sorularla çalışmalarımızı devam ettirmeye çalışıyoruz.” ifadelerinde bulundu. Ayrıca Arguz, dijital pazarlamada en önemli şeyin rakip analizi ve potansiyel müşteri bulmak olduğunun üzerinde durdu. Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamaya göre daha avantajlı olduğunu vurguladı.