Mubahir: Zeynep Kaplan
Fotoğraf: Zehra Nur Taşdemir
Editör: Cengizhan Yılmaz
İstanbul-(İÜ Haber Ajansı)
1 Kasım Cuma günü, saat 11:00’da İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Amfi B’de Dr. Öğr. Üyesi Ersin Turan’ın Sağlık Gazeteciliği dersinde, Dijital İletişim Kulübü’nün Mezunlarla Sohbet etkinliği gerçekleştirildi.
Program kapsamında İstanbul Üniversitesi eski mezunlarından Dijital Pazarlama Uzmanı Gaye Sülün, Şef Editör Bahadır Çolak ve İletişim Danışmanı Serap Gökçebay konuk oldu.
Sektörden gelen tecrübeli mezunların deneyimlerini öğrencilerle paylaşması planlanan program, Dijital İletişim Kulübü Başkanı Onurhan Metin’in açılış konuşmasıyla başladı.
Konukların kendi alanlarındaki tecrübelerini ve tavsiyelerini paylaştıkları buluşmada ilk konuşmacı Techleef’te Dijital Pazarlama Uzmanı olarak çalışan Gaye Sülün oldu.Sülün, sosyal medya uygulamalarını tek tek ele alarak hangi uygulamadan nasıl verim alınabileceğini, hangi platformları neden kullanmamız gerektiğini anlattı. Geçtiğimiz haftalarda Instagram’ın kapatılmasını örnek göstererek işletmesi olan herkesin web sitesi de kurması gerektiğinden ve web sitelerinin sosyal medya mecralarından daha güvenli olabileceğinden bahsetti.
Konuşmasıyla birlikte sunum da yapan Sülün, öğrencilere dijital pazarlama sektöründe trendleri takip etmelerine yardımcı olabilecek siteler önerdi. Çalışma teknikleri de öneren Sülün Kanban Tekniği adlı çalışma tekniğini öğrencilerle paylaşarak kendisinin de bu tekniği kullandığını ekledi. Öğrencilerin sorularını yanıtlayan Sülün, etkinliğe katılan öğrencilere belirlenecek olan bir pazarlama konusuyla ilgili online bir ders yapacağını söyleyerek konuşmasını noktaladı.
İkinci konuşmacı, henüz İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin kurulmadığı yıllarda üniversitemizin İktisat Fakültesi’nden mezun olmuş olan ARPR İletişim Danışmanlığı Kurucu Ortağı Serap Gökçebay oldu. Gökçebay, sektörün geçmişinden ve geçmişteki Kurumsal İletişim uygulamarının nasıl olduğundan bahsedeceğini söyleyerek konuşmasına başladı.
Markaların reklamlarından ziyade itibarları ve marka kimlikleri üzerine çalıştıklarını anlatan Gökçebay, otomotiv sektöründe bir markada yıllarca Kurumsal İletişim Uzmanlığı yaptığını, sonrasında gıda sektöründen gelen kurumsal iletişim teklifiyle beraber kendisini daha fazla geliştirmek amacıyla gıda sektörüne geçiş yaptığını aktardı. Kriz yönetiminden, ajanslarda görev yaptığı sırada yaşadığı kriz hallerinden örnekler veren Gökçebay, kriz durumlarının fazla olmadığını da ekledi.Öğrencilerden gelen sektör tecrübelerine dair soruları yanıtlayan Gökçebay, teşekkürlerini ileterek konuşmasını sonlandırdı.
Etkinliğin son konuşmacısı, İnternet Haberciliği alanında uzman Haberet Şef Editörü Bahadır Çolak oldu. Çolak, İnternet Haberciliğinin en önemli kavramının ‘hız’ olduğunu vurgulayarak başladığı konuşmasında İnternet Haberciliği ile ilgilenen öğrencilere tavsiyeler verdi. Klavye kullanımından öğrenilmesi gereken programlara kadar kapsamlı konuşan Çolak, “havuz o kadar büyük ki kimse işine yaramayacak kişiyi stajyer olarak almak istemiyor” diyerek staj başvurularını nasıl değerlendirdiklerini aktardı. Bu bağlamda öğrencilere sektörde yardımcı olabilecek noktaları vurguladı. İlk konuşmacı Dijital Pazarlama Uzmanı Gaye Sülün’ün de konuşmasında öneminden bahsettiği “hikaye anlatıcılığı” başlığından alıntı yaparak habercilikte de hikaye anlatıcılığının önemli olduğunu söyledi. Bir haberin haber olması için bir hikaye içermesi gerektiğini vurguladı. Çolak, programa davet için teşekkürlerini ileterek sözlerini noktaladı.
Konuşmacıların sözlerini bitirmesi akabinde Dijital İletişim Kulübü Başkanı Onurhan Metin’in tüm katılımcılara ve konuklara teşekkürleriyle program sonlandırıldı.