Haber: Elif Naz Yücel
Editör: Özgür Recep Kocaoğlu
İstanbul – İÜ Haber Merkezi
İstanbul Üniversitesi (İÜ) İletişim Fakültesi’nde Doç. Dr. Burcu Zeybek’in Medya Planlaması dersine 14 Mayıs Çarşamba günü Omnicom Medya Grup’tan Atakan Demirci konuk oldu.
İÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Burcu Zeybek tarafından 14 Mayıs Çarşamba günü İÜ İletişim Fakültesi Amfi B’de işlenen Medya Planlaması dersinde “Programatik Reklamcılık” konusunda Omnicom Medya Grup’tan Atakan Demirci deneyimlerini aktardı. Demirci, dersin içeriğinde programatik reklamcılık, büyük markaların reklam stratejileri ve sosyal medyanın halkla ilişkilerdeki önemini anlattı.
İstanbul Üniversitesi Radyo, Televizyon ve Sinema mezunu olup meslek hayatına Kanal D’de yönetmen yardımcılığıyla başlayan Atakan Demirci, sözlerine 18 senedir dijital reklam ve pazarlama alanında çalıştığını söyleyerek başladı.
“Medya Endüstrisi, Halkla İlişkilerden Daha Etkili Hale Geldi”
Dünyanın en büyük şirketlerinin bile reklamla uğraştığını söyleyen Demirci, bu durumun medya planlama ile ilgili olduğunu “Medya endüstrisi, halkla ilişkiler endüstrisine göre daha önemli bir hale geliyor.” cümlesiyle belirtti. Demirci, “Halka ilişkiler ihtiyaçlarını gidermek için çok iyi sosyal medya çözümleri sunan bireyler olmanız lazım.” diyerek sosyal medyanın iletişim sektörü üzerindeki önemini vurguladı.


“Hiç Kimseye İhtiyacımız Yok”
“Dijital performans pazarlama ürünlerine hâkim olursanız ülkemiz Türkiye’den tüm dünyaya iş yapabilirsiniz.” ifadesini kullanan Demirci, “Gözünüzü buraya dikin. Hiç kimseye ihtiyacımız yok.” diyerek Türk insanının kendine yeteceğini vurguladı.
Markalar Arasındaki Büyük Kavga
Atakan Demirci televizyon sektöründeki reklamlar hakkında bilgi verdi. Türkiye’de seyircisi fazla olan dizilerde büyük markaların reklamlarının daha çok görüldüğünü söyleyen Demirci, “Gördüğünüz o büyük markalar arasında yüksek reytingli dizilere reklam verebilmek için büyük kavgalar döner.” söyleminde bulundu.
Gazeteciliğin değişimi hakkında da konuşan Atakan Demirci, gazetelerin gelişen teknoloji ile beraber evrimleştiğini ama gazeteciliğin hiçbir zaman bitmeyeceğini ifade etti.
Ders, üzerine konuşulan konular hakkında yapılan uygulama ile sona erdi.
