Muhabir: Sena Sandıkçı
Fotoğraf: Berk Balcı
Editör: Hatice Beyza Çakmak
İstanbul-(İÜ Haber Ajansı)
İstanbul Üniversitesi(İÜ) Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü ve Ajans İstanbul İletişim’in düzenlediği “İletişim ve Yapay Zekâ(Aİ) Uygulamaları Atölyesi”nin dördüncü oturumu olan Kurumsal İletişimde Yapay Zekâ gerçekleşti.
İÜ İletişim Fakültesi’nde 21 Mayıs 2025 tarihinde Amfi B’de saat 17.00’de başlayan etkinliğin konuğu, Albayrak Grubu Kurumsal İletişim Koordinatörü Esad Sivri oldu.

“Her marka, her sektör artık iletişimle var oluyor”
Albayrak Grubu’nun 20 farklı sektörde 40’tan fazla markaya sahip olduklarını belirten Esad Sivri, iletişimin artık sadece medya ve ya halkla ilişkilerle değil; lojistikten tarıma, limancılıktan teknolojiye kadar tüm sektörleri kapsayan bir alan haline geldiğini söyledi. Sivri, “Tır şoförünü de anlamalısınız, bir liman armatörünü de. İyi bir iletişimci her rolün empatisini kurabilmeli” dedi.
3 ay önceki görsel eski sayılıyor
Konuşmasında teknolojik dönüşümün hızına da dikkat çeken Sivri, “Üç ay önce üretilmiş bir görselin bugün ‘eski’ sayıldığı bir dönemdeyiz. İçerik üretiminde hız, nitelikten ödün vermeden ilerlemeli” diyerek dijital medya üretim süreçlerinin ne kadar hızlı evrildiğini anlattı.

Yapay Zekâ içerik üretiminde oyun değiştirici
Yapay zekâ araçlarının içerik üretimindeki katkılarını örneklerle açıklayan Sivri, kampanya metinlerinden reklamlara kadar birçok yaratıcı sürecin artık birkaç dakika içinde üretilebildiğini vurguladı ancak yapay zekânın her şeye rağmen “tam kontrol” sunmadığını hatırlattı:
“Bayrağı yanlış yıldızla çizersen, kriz çıkar. Gözden kaçarsa, kamuoyu affetmez. Yapay zekâ hız kazandırır ama nihai kontrol her zaman insanda olmalı.”

İletişimin kalbi: Empati
İletişimin merkezinde empati ve insan ilişkilerinin yer aldığını vurgulayan Sivri, iletişimcilerin sadece iyi yazı yazmakla değil; satış ekipleriyle, CEO’larla, insan kaynaklarıyla güçlü diyaloglar kurmakla da yükümlü olduğunu ifade etti. Sivri, “Metin yazmak işin %20’si, kalan %80 iletişim becerisi. Satın alma ekibiyle iyi ilişki kuramazsan, kampanya yapamazsın” dedi.
Atölye, Prof. Dr. Emine Yavaşgel ve Doç. Dr. Derya Gül’ün Esad Sivri’ye teşekkür belgesi ve hediye takdim etmesiyle sona erdi.

