İstanbul- İÜ Haber Merkezi
Fotoğraf – Haber: Berk Balcı
Editör: Buse Sever
İstanbul Üniversitesi (İÜ) merkez kampüsünde 29-31 Temmuz tarihleri arasında “ailece tercih günleri” temasıyla düzenlenen tanıtım günleri başladı.
Gerçekleştirilen etkinlikte İstanbul Üniversitesi’ni tercih listesine alan öğrenciler kurulan alanlarda akademik ve idari kadrodan; fakülteler, bölümlerin gereklilikleri, etkinlikler, uygulama birimleri gibi birçok konu hakkında birebir bilgi edinme, amfilerde düzenlenecek olan dersleri erkenden tecrübe etme fırsatı buldu.
“Bilim başarıya aile anlayışıyla götürüyor”
İÜ Rektör Başdanışmanı Prof. Dr. Haluk Zülfikar ‘ailece tercih günleri’ teması kapsamında ailenin sadece içine doğduğu ev değil, insanın kendini ailede hissettiği yer olduğunun altını çizdi. “Öğrenci ailesiyle beraber nerede yaşayacağını, nerede okuyacağını, nerede kalacağını hangi derslere gireceğini bildirip, öğrenip, kabullenip ortak anlayışa sahip olduğunda başarı katlanarak çok kısa sürede karşımıza çıkıyor. O yüzden bu senenin teması ailece üniversite, ailece tercih” ifadelerini kullanan Zülfikar, kampüs anlayışının bütün imkanlardan yararlanma üzerine olduğuna da değindi.
Öne çıkan değer ‘aile’
İÜ Rektör Yardımcısı ve İletişim Fakültesi Vekil Dekanı Prof. Dr. Levent Şahin, ülkemizde en fazla öne çıkan değerlerimizden birinin aile olduğunu, bundan yola çıkarak İÜ’nün bu sene aile temasını öne çıkardığını ve önem verdiğini iletti.

İstanbul Üniversitesi’ni içselleştirmek
Şahin, tanıtım günlerine katılamayan aday öğrenciler için “Gönül isterdi ki gelip bu ortamı yaşayabilselerdi ama gelemeyenler sosyal medya üzerinden takip edebilir ve duyguyu bir miktar yaşayabilirler ancak buraya gelip İÜ’yü içselleştirerek, bir parçası olarak daha doğru bir tercih yapabilirler. Elbette bütün adaylar hayallerine ulaşabilecekleri, en mutlu olacakları yerlerde olmaları önemli ancak İÜ’yü yaşamadan tercihte bulunmamalarını tavsiye ediyorum” ifadelerini kullandı.
İstanbul Üniversitesi bir marka
Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Hatun Boztepe Taşkıran İÜ’nün bir marka olduğundan ve İletişim Fakültesi dendiği zaman akla ilk gelen üniversite olduğunun ve mezun olan öğrencilerin bilgi birikimi ile gerekli pratikleri üniversitenin sıralarında kazandıklarının altını çizdi.
İyi bir iletişimci nasıl yetişir
Taşkıran, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin iyi bir iletişimci nasıl yetişir sorusunu temele aldığını ve bu yönde müfredat düzenlendiğini söyledi. “İlk yıllarda iletişimcileri bir sosyal bilimci bakış açısıyla yetiştirmeye çalışıyoruz” diyen Taşkıran, kapsayıcı ve geleceği planlayan bir anlayış benimsediklerini ve öğrencilerin pratik yapabilmeleri için uygulama birimlerini aktif şekilde kullandıklarını işaret etti.

“İletişim çok geniş kapsamlı bir alan”
Tanıtım gününde aday öğrencilerden Emir Karacan İletim Gazetesi’ne İletişim Fakültesi‘ne dair beklentilerini aktardı. Karacan, “İletişim çok geniş kapsamlı bir alan. Bu noktada hem entelektüel alanda kendimi geliştirmek hem de pratik anlamda kendime donanım katmak gibi bir beklentim var. Tercih etmek için düşündüğüm bölüm Radyo, Televizyon ve Sinema, bence çok derin entelektüel birikim isteyen bir alan. Sosyoloji, psikoloji ve felsefe gibi alanlarda kendimi geliştirirken aynı zamanda pratik anlamda da özellikle kısa film çekme noktasında kamera olsun, ışık olsun, sinematografi olsun bu alanlarda da kendimi geliştirmeyi hedefliyorum. Net olarak beklentim bu iki tarafın dengeli bir şekilde ilerletilmesi ve olabildiğince kendimi bu noktalarda geliştirebilmek” dedi.