Haber: Özgür Recep Kocaoğlu
Fotoğraf: Buse Sever
İstanbul, (İÜ Haber Merkezi) – İletişim Öğrencilerinin Perspektifiyle Yapay Zekâ Müfredatları Zirvesi’nin ikinci gününde çalıştay ve atölye oturumları gerçekleştirildi.
İstanbul Üniversitesi’nin (İÜ) yürütücülüğünü üstlendiği ve Türkiye Ulusal Ajansı’nın desteklediği KA154-YOU Gençlik Katılımı Projesi kapsamında hazırlanan İletişim Öğrencilerinin Gözüyle Yapay Zekâ Müfredatları Zirvesi’nin çalıştay ve atölye oturumları 14 Aralık Pazar günü Çemberlitaş Gençlik Merkezi’nde düzenlendi.

İletişim fakültelerinde yapay zekâ odaklı eğitimin geleceği, düzenlenen çalıştay ve atölye programında masaya yatırıldı. “İletişim Fakültelerinde Yapay Zekâ Derslerinin İçeriği Üzerine Genç Görüşleri” başlığıyla gerçekleştirilen etkinlikte, yeni nesil müfredat tasarımları, etik ilkeler ve sektörel uygulamalar çok yönlü biçimde ele alındı.

Toplamda 6 masada yürütülen çalıştaylarda; yapay zekâ ve dijital dönüşümün eğitim müfredatlarına etkisi, iletişim fakültelerinde yapay zekâ müfredatının geliştirilmesi, eğitim müfredatında yeni nesil teknolojiler, reklam ve pazarlama eğitimlerinde yapay zekâ kullanımı, radyo, televizyon ve sinema eğitimlerinde yapay zekâ kullanımı, yapay zekâ müfredatlarında veri gizliliği ve etik konuları tartışıldı.

Etkinliğin ikinci bölümünde düzenlenen atölye çalışmalarında ise politika önerileri ve rapor taslakları hazırlandı. Yapay zekâ ve dijital medya etiği, iletişimde veri analitiği ve büyük veri kullanımı, eğitimde akıllı sistemlerin kullanımı, dijital dönüşüm ve içerik üretimi, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, makine öğrenimi ile medya ve haber üretimi başlıkları altında somut öneriler geliştirildi.

Öğrenciler ve araştırmacıların birlikte üzerinde durduğu çalıştay ve atölyeler sonucu çıkan taslak raporlar birleştirilerek bir ana rapor oluşturulacak. Bu rapor ise projenin paydaşlarıyla paylaşılacak.


