Haber: Hatice Beyza Çakmak
KARPAT Ajans Başkanı Demir Karpat Polat ve PASTAVILLA Kurumsal İletişim Yöneticisi Buket Özbay, Reklamcılık Vakfı’nın “ADforce Üniversite Ziyaretleri” kapsamında düzenlenen ‘’Hamurunda Reklamcılık Varsa’’ etkinliği ile İstanbul Üniversitesi (İÜ) İletişim Fakültesi’ne konuk oldu. Etkinlik, 24 Mayıs 2024 Cuma günü Amfi C’de gerçekleştirildi.
Demir Karpat Polat, reklamcılık yapmak isteyen öğrencilerin iş hayatına başlangıç aşaması hakkında tavsiyeler verdi. Bu tavsiyeler arasında, ihtiyaç duyulan bir konuda ustalaşmak ve bir akıl hocası bulmak konusunun üzerinde duran Karpat Polat, kendisinin de bir zamanlar benzer şekilde iletişim fakültesinde öğrenci olduğunu, öğrencileri anlamakta zorluk çekmediğini ifade etti.
Üniversite yıllarında grafik tasarım alanında ustalaşan Polat, yaptığı çizimleri Gırgır gibi mizah dergilerine gönderdiğinden ve Sabah Gazetesi’nde grafik tasarımcı olarak çalıştığı dönemlerden bahsetti. Sonrasında daha yaratıcı içerikler üretmek için reklamcılık sektörüne girmek istediğini ve bu dönemde Bay Acıman, yani Reklamcı Eli Acıman’la tanıştğını anlattı.
“Reklamcılık yazarlıktır.”
Reklamcı Karpat Polat, Acıman ile yaşadığı bir anısını şöyle anlattı; “Eli Acıman’ın benimle görüşmek istediğini duydum. Heyecanla yanına gittim. Bana ’Kaç senedir edebiyatla ilgileniyorsun?’ diye sordu. Ben de ‘Ben tasarım yapıyorum benim edebiyatla o kadar bağlantım yok.’ dedim. Bana, ‘Ne diyorsun senin yazman lazım, ne tasarımı allah aşkına. Reklamcılık yazarlıktır.’ demişti. Sonrasında Bay Acıman konuşmasına, ‘İyi peki, madem iletişim okuyorsun söyle bakalım sabah kalktın. Karşı apartmana biri satılık veya kiralık diye yazmış. Ne düşünürsün?‘ diye sordu. Bense ‘Kafası karışık herhalde.’ diye cevap verdim. Bunun üzerine Bay Acıman’ın gözleri parladı ve yurtdışı deneyimlerinden bahsettikten sonra ‘Evet’ dedi. ’Sen gel yazar olarak başla.’ demişti. O zamana kadar yazarların varlığından haberdar bile değilim. Acıman bana ‘Küçük’ derdi. Herhalde en küçük ben olduğumdan böyle söylerdi.” 1-2 senede kendisine dair ticari yönlerinin de olduğu, çok ilginç bilgiler ve deneyimler öğrendiğini ifade etti.
“Ekonomide çok önemli bir rolümüz var.”
Türkiye’de ve uluslararası alanlarda, Cannes da dahil olmak üzere, birçok konuda ödül alan Polat, reklamcılık mesleği için ‘’Reklamcılık iyi yapıldığı zaman ödülleri büyük, geçirdiğiniz her anın tadını çıkaracağınız bir meslek. Reklamcılık da herkes için bir meslek değil ama şöyle bir yanı var ki seven, tutkuyla yapan insan için harika bir meslek. Bazen bir markanın logosunun neden büyük ve küçük olması gerektiği üzerine tartışıyoruz. Kimilerine göre bu saçma ama biz bunda bir değer görüyoruz. Ekonomide çok önemli bir rolümüz var. Doğal bir şekilde ekonomik akışın yürümesini sağlıyoruz. Yaptığımız reklamlarla iyi ürün ve hizmetlerinin tercih edilmesi için tüketici için tarafından kullanılması için yani ekonominin canlılığını sürdürebilmesi için çok önemli bir fonksiyon üstleniyoruz. O bakımdan çok küçümsenecek bir iş gibi gelmiyor bana ama çok ciddiye almasanız da başarılı olabileceğiniz iş değil.’’ dedi.
Programın ikinci bölümünde Pastavilla Kurumsal İletişim Yöneticisi Buket Özbay, markayı tanıtıp etkinlik sırasında yapılacak atölye çalışması için öğrencilere, Pastavilla’nın Mac&Cheese ürünü hakkında brief verdi. Atölyeye katılan öğrenciler, verilen bilgiler doğrultusunda hazırladıkları reklam fikirlerini sundu. Sunumlar, Karpat Ajans Başkanı Demir Karpat Polat, Karpat Ajans Kurumsal İletişim Asistanı Tuba Nebioğlu ve Pastavilla Kurumsal İletişim Yöneticisi Buket Özbay tarafından değerlendirildi. Değerlendirme sonucunda, Ömür Ercenik, Özgür Deniz Ceyhan, Barış Şahin, Leyli Murtuzali ve Mustafa Engin Sinanoğlu, Reklamcılık Vakfı’nın “ADcampus” ve “Çaylak Kampı” eğitimlerine ücretsiz katılım hakkı kazandı.