Tuğçe AYÇİN
Olmadık Projeler İletişim Ajansı Kurucusu Seçkin Canan’ın konuk olduğu “Sosyal Medya Stratejisi Nasıl Oluşturulur?” etkinliği 22 Mart’ta İletişim Fakültesi Cep Sineması’nda yapıldı.
Seçkin Canan’ın biyografisinin anlatılmasıyla başlayan etkinlikte ilk olarak dijital odakta iş geliştirme konusu ele alındı. “Ajansımızda iletişim desteğine yönelik iş geliştirme ve ar- ge yapıyoruz” diyen Canan, iletişimin çerçevesini geliştirmek için çalışmalar yaptıklarını söyledi. Alanda iletişim fakültelerinde okutulan kuramsal konularla iş geliştirildiğini kaydeden Canan, iletişimcilerin mühendislerle ve teknolog insanlarla iş birliği halinde olduğunu belirtti. Sosyalleştirilmiş medya araçlarına değinen Canan, “Üretim yazılım geliştirme tarafında gerçekleştirildiği için sosyal medyayı araç olarak kullanmak yerine sosyalleştirilebilen medya araçlarını üretmek üzerine yoğunlaşıyoruz” dedi. Canan, sosyalleştirilmiş medya araçlarını efektif kullanıp insanlara interaktif bir diyalog yaratabilecekleri sistemler sunulduğunu anlatırken, makinenin de diyaloğun içine katılabildiği bir algoritmanın geliştirildiğini söyledi.
“Her Şeye Sosyal Medya Demekten Kurtulmamız Gerekiyor”
Sosyal medya yaratma konusunu ele alan Canan, “Yeni olan her şeye sosyal medya demekten kurtulmamız gerekiyor” ifadelerini kullandı. Sosyal medya için proje üretileceği zaman neyin üretilmesi gerektiğinin önemli bir konu olduğunu vurgulayan Canan, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Haber olmayan içeriğin sosyal medyada görünürlüğü azalıyor. Bu noktada sosyal medyaya proje üretmek değil, bir şeyi sosyalleştirmek söz konusu. Sosyalleştirmek de içeriğin bulunabilirliğini arttırmakla olur. Güçlü projelerin anahtarı ise SEO (Search Engine Optimization)’dur.
“En Büyük Sosyal Ağ Google”
Arama motorlarında bulunabilirliğin kriterleri hakkında konuşan Canan, sosyal medyanın, haber kanallarının, şirketlerin ve kurumların izlenmesi gerektiğini ve bu şekilde karma bir yapı oluşturularak bulunabilirliğin arttırılabileceğini söyledi. Canan, insanların kendi marka ve sistemlerinin sosyal ağlarını kurmalarının önemini vurgularken, en büyük sosyal ağın Google olduğunu ifade etti. Google’ın hem arama motoru hem de dünyanın en güçlü sosyal medyası olduğunu belirten Canan ifadelerine şunları ekledi: “Google veriyi alır, depolar, kategorize eder ve bizi yönlendirir. İyi bir sosyal medya projesi üretmek ise Google gibi arama motorlarında iyi görünmekten geçer.”
Sözlerini öğrencilere tavsiyelerde bulunarak noktalayan Canan, karamsar olunmaması gerektiğinin altını çizerek, “Bu alanda iyiyseniz, 4- 5 sene sonra en rahat şekilde iş bulabilecek kesimin de iletişimciler olduğunu bilmelisiniz” dedi.
“Sosyal Medya Stratejisi Nasıl Oluşturulur?” etkinliği İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Betül Onay Doğan’ın Seçkin Canan’a teşekkür belgesi takdimi ile sona erdi.