Neslihan KALKAN
Türk Telekom Dijital İletişim Müdürü Esad Sivri, 3 Mayıs’ta “Dijitalleşmenin Marka İletişimine Etkisi” konusuyla öğrencilerle buluştu.
İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hatun Boztepe’nin Marka İletişimi dersine konuk olan Sivri, sosyal medyanın tanımı ile sözlerine başladı. Sivri, tanımında şu ifadeleri kullandı: “Eskiden insanların kahvede oturup sohbet ettikleri mecranın dijitalleşmiş halidir” dedi. Her işini dijitalle halleden bir neslin yetiştiğini söyleyen Sivri, teknolojinin gelişmesi ile insanların bilgiye ulaşmasının kolaylaştığını ve dijitalleşmenin arttığına da değindi. Sivri, dijitalin tanımından bahsederken “Bir tarafı web, bir tarafı da sosyal medya olan en iyi ölçülebilen iletişim mecrasıdır” ifadelerini kullandı.
“Kaliteli içerik üretmek önemlidir” diyen Sivri, dijitalde herkesin ayak izini bıraktığı konusuna değindi. “Online olduğunuz an ayak izi bırakıyorsunuz. Dijitale baktığınızda markalar için bir fırsat fakat kullanıcılar için bilgilerinin toplandığı alan” şeklinde konuştu. Analyticks konusunun web dinamiğinde çok önemli olduğunu söyleyen Sivri, kullanıcı deneyimlerinin bu analyticks rapora göre hazırlandığını değinirken, “En çok ziyaret edilen site şikayet siteleri” dedi.
Sivri, “Web de kullanıcı deneyimi çok önemli. Online alışveriş siteleri ilk kullanıcı deneyimi için, kullanıcıların ilk alışverişlerinde indirim uygulayarak müşteriyi webden alışverişe alıştırır” diyerek markanın vaatleri ve gerçekleştirdikleri arasındaki bağlantının önemini de anlattı. Sivri, konuşmasında Türkiye’de günlük medya kullanım süreleri, Türkiye’de cihaza göre haftalık çevrimiçi aktiviteler, en aktif kullanılan sosyal medya platformlarının Türkiye nüfusuna göre oranı gibi başlıklara da yer verdi.
Etkinlik, Türkiye’de internet hızının yıllara göre geldiği noktadan bahseden video gösterimi ve Doç. Dr. Hatun Boztepe’nin Sivri’ye teşekkür belgesini takdiminin ardından son buldu.