Pazartesi, Haziran 23, 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim
İletim
  • Anasayfa
  • Eğitim
    • İstanbul Üniversitesi
    • İÜ İletişim Fakültesi
    • Hocalarımızın Kaleminden
  • Bilim
  • Sağlık
  • Kültür-Sanat
  • Yaşam
  • Spor
  • Teknoloji
  • Foto Galeri
  • Giriş
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İletim
Anasayfa İÜ İletişim Fakültesi

“Fikir Yoksa Seçim Kampanyası İşe Yaramaz”

İLETİM Tarafından İLETİM
13 Aralık 2018
içinde İÜ İletişim Fakültesi
0
“Fikir Yoksa Seçim Kampanyası İşe Yaramaz”
0
PAYLAŞIM
3
GÖRÜNÜM
Share on FacebookShare on Twitter

İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü’nün düzenlediği konferanslar serisinin bu haftaki konuğu İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Abdullah Özkan oldu. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler bölümü öğrencilerine seçim kampanyaları ile ilgili konferans veren ve öğrencilerin sorularını yanıtlayan Prof. Dr. Özkan, öğrencilere yerel seçimlere giderken siyasal kampanyaların rolünü anlattı.

Konferans İktisat Fakültesi Dekanı ve Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölüm Başkanı Prof. Dr. Haluk Alkan’ın konuşmasıyla başladı. Prof. Dr. Alkan konuşmasında iletişim stratejilerinin seçmenin ikna edilmesindeki rolüne dikkat çekti, siyaset bilimi öğrencilerin güncel siyasi gelişmelere daha duyarlı olmaları gerektiğini vurguladı.

İlgili Haberler

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi “Education and Communication: Being & Becoming Citizens in An Interconnected World” Konferansına Ev Sahipliği Yapacak

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi “Education and Communication: Being & Becoming Citizens in An Interconnected World” Konferansına Ev Sahipliği Yapacak

10 Haziran 2025
İletişim Fakültesi Dekanları Çanakkale’de Toplandı

İletişim Fakültesi Dekanları Çanakkale’de Toplandı

30 Mayıs 2025

Ardından konuşan Prof. Dr. Özkan, seçmenleri ancak değerli ve önemli bir fikrin ikna edebileceğini söyleyerek “Fikir yoksa, büyük bütçeler harcayarak seçim kampanyası da yapsanız, etkisi çok sınırlı olacaktır” dedi.

Prof. Dr. Özkan: “Fikriyat İkna Eder”

Prof. Dr. Özkan, konuşmasına seçim kampanyalarının en çok parti bağı zayıf ve kararsız seçmenleri etkilediğini söyleyerek başladı. Seçim kampanyalarının özellikli bir uzmanlık alanı olduğunu, mutlaka iletişim ve siyaset bilimi uzmanlarının yanı sıra; ekonomi, hukuk, psikoloji ve sosyoloji gibi bilim dallarından uzmanların da kampanya yönetiminde etkin rol alması gerektiğini söyledi. Türkiye’de çoğunlukla reklamcıların derinlikli bir bilgiye sahip olmadan kampanyaları tasarladığını vurgulayan Prof. Dr. Özkan, “Bu nedenle çoğu kampanyanın doğru dürüst anlaşılır, ikna edici ve akılda kalıcı bir mesajı yoktur. Seçmenin talep ve beklentilerini karşılamayan, parti ve aday hakkında doyurucu bilgilendirme içermeyen, esaslı bir konsepti olmayan kampanyalar, başarısızlığa mahkûmdur” şeklinde konuştu.

“Sosyal Medyaya Fazla Bel Bağlamak Doğru Değil”

Dijitalleşmenin siyasal iletişim pratiklerini de etkilediğini ifade eden Prof. Dr. Özkan, “Buna rağmen sahaya inmeden, seçmenle temas etmeden, seçmenin elini sıkıp gözünün içine bakmadan yürütülen bir seçim kampanyası istenilen başarıyı getirmeyecektir” dedi. Sosyal medya araçlarının sahadaki seçim çalışmalarını destekleyen bir vizyon ile kullanılmasının doğru olacağını belirten Prof. Dr. Özkan, “Sadece attığı tweete güvenen, takipçi sayısının aynı zamanda seçmeni olduğuna inanan parti ve adaylar yanıldıklarını seçim sonuçlarını gördüklerinde daha iyi anlayacaklardır” dedi.

“Seçim Kampanyasının “Hikâyesi” Olmalı”

Seçim kampanyalarının ilgi ve dikkat çekici, derdini kolay ve basitçe anlatan, gerçek sorunlara odaklanan, içtenlik ve samimiyeti elden bırakmayan bir perspektife sahip olması gerektiğini söyleyen Prof. Özkan, şöyle konuştu: “Seçim kampanyasının mutlaka anlattığı bir hikâyesi olmalı. Bu hikâye gelecek vizyonuna sahip olmalı ve umuda, refaha, daha iyi yaşama amacına odaklanmalı. Bütün bunlarla birlikte güven inşa etmek seçim kampanyalarının olmazsa olmazıdır. Güven yoksa, aslında hiçbir şey yoktur.”


Önceki Gönderi

“Sanat, Evrensel Bir İletişim Dili”

Sonraki Gönderi

İstanbul Üniversitesi-Yozgat Bozok Spor Hentbol Maçından Kareler

Sonraki Gönderi
İstanbul Üniversitesi-Yozgat Bozok Spor Hentbol Maçından Kareler

İstanbul Üniversitesi-Yozgat Bozok Spor Hentbol Maçından Kareler

HABER KATEGORİLERİ

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

ÖNE ÇIKAN KONULAR

10 Kasım Atatürk atölye basketbol belgesel bilim deprem Dr. Öğr. Üyesi Ümit Sarı ekonomi erasmus eğitim film futbol iletim iletim gazetesi iletişim iletişim fakültesi atölyeleri istanbul istanbul üniversitesi istanbul üniversitesi iletişim fakültesi iü iü iletişim fakültesi iüwebtv kadın kültür sanat medya mezuniyet prof. dr. ergün yolcu Prof. Dr. Mahmut Ak psikoloji radyo radyo iletişim sanat sağlık sergi sevgi şahin sinema siyasal bilgiler fakültesi sosyal medya spor tarih teknoloji tercih ve tanıtım günleri yapayzeka İletişim Fakültesi

ÖNE ÇIKAN HABERLER

  • Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • İlk Türk Futbol Takımı: Black Stockings FC (Siyah Çoraplılar)

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Kamondo Merdivenleri’nin Bilinmeyen Hikayesi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Tarihten 4 İlginç Bilgi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Psikoloji Tutkunlarının İzlemesi Gereken 7 Film

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0

Bizi sosyal medyada takip edin

Son Haberler

  • Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor
  • Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?
  • Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

Kategoriler

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

Özel Haberler

Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

20 Haziran 2025
Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

16 Haziran 2025
Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

11 Haziran 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki hesabınıza giriş yapınız

Şifreni mi unuttun?

Lütfen Şifrenizi Alınız

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi giriniz.

Giriş Yapmak
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022