Murat KASAP, Hande Nur OCAK, SÜMEYYE YAĞCI
Fotoğraf: Celil KURŞUN
İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Girişimcilik Kulübü tarafından gerçekleştirilen Marketing 6.18 Zirvesi, 15 Aralık günü Ord. Prof. Dr. Cemil Birsel Konferans Salonu’nda düzenlendi. Pazarlama ve girişimcilik perspektiflerini birleştirerek Nöromarketing, Think Marketing, Brand Marketing, Dijital Marketing, Artificial Intelligence ve Growth Hacking gibi konuların uzmanlarıyla, pazarlama dünyasının 360 derece ele alındığı bir organizasyon oldu.
İnternette bir ürünü satmak veya tanıtmak üzere yapılan her türlü faaliyetin dijital pazarlama stratejisi olarak anıldığını ve sosyal medyada yer almanın her marka için önem arz ettiğini belirten dijital pazarlama, SEO ve Google Analytics Uzmanı Yılmaz Bozan, “Markaların dijital platformlara entegre olması gerekiyor. Markaların dijital platformlarda tanıtımı günümüzde oldukça önemli. Tanıtım veya satış yapmak için yapılması gereken birçok işlem var” dedi ve arama motorlarında yer alan SEO’nun önemine vurgu yaptı.
Takipçilerinizi Arttırmak İçin Yapılması Gerekenler
Bozan, dijital ortamda reklam yapmanın dışarda afişler ile reklam yapmaktan çok daha kolay olduğuna değinip, “Dijital ortamda reklam yapacağınız zaman hedeflediğiniz kitleyi rahatlıkla seçip ona göre reklam yapabilirsiniz. Dijital ortamda reklam yaparken telefon ve tablet gibi cihazlarda parmağın daha kolay ulaşabileceği yerlere yani tıklanması daha kolay olan bölgelere reklam verilir. Reklam verirken renkten tutun yaptığınız dizayna kadar her şey çok önemli. Ayrıca dijital ortamda sizi takip edenlerin sayısını arttırmak istiyorsanız hashtag, düzenli paylaşım, güncel olmak, önerilen arkadaşları ve liderleri takip etmek, diğer sosyal ağlardan destek alma gibi işlemler yapmanız gerekmektedir” diyerek sözlerini tamamladı.
Growth Hacking başlığı ile devam eden organizasyonda Tunca UÇER ( KolayİK), Kaan AKIN ( Hackquarters) ve Sinan KELEŞ (Scorp) pazarlama ve girişimcilik perspektifi üzerine söz aldılar. Uçer, ”Girişimcilik risk almaktır. Bu nedenle yapmanız gereken daima test etmek ve uygulamaktır” diyerek katılımcılara tavsiyede bulundu. Fikirleri pazarlamadan önce çeşitli veriler toplayıp analiz ederek en yüksek performansın alınmasının amaçlandığı “Growth Hacking” düşüncesine değinen Akın “ Growth Hacking ,ölçeklendirilebilir süreçtir” ifadesini kullandı.
B2B Dünyası
Özlem KESTİOĞLU ( SAP) ve Gaye OR ( PayU ) “Think Marketing” üzerine konuşmalarını gerçekleştirdiler. Kestioğlu firmadan firmaya pazarlama tekniği olan “B2B” kalıbı ve sektörde dijital uygulamaların kullanımının önemini belirterek konuşmasının ardından katılımcılardan gelen soruları yanıtladı.
Dünyayı Değiştirebilecek Güç: Pazarlama
İş hayatı ve pazarlamanın değeri hakkında konuşan Or, “Pazarlama sadece bir satış aracı değildir. Ürünün tasarım aşamasından başlayıp kullanıcılardan alınan geri dönüşü veriye dönüştürene kadar devam eden süreçtir. Bu sebeple dünyayı değiştirebilecek kelimelerin gücüdür” sözleriyle konuşmasını noktaladı.
Brand başlığı ile Turkcell Pazarlama Direktörü Ömer Barbaros, marka üzerine yaptığı konuşmasında, 1987 yılındaki 26 kiloluk bir bavul örneğinden yola çıktı. Bavulun içindeki eski teknolojik aletleri günümüzdeki formlarıyla karşılaştıran Barbaros, “Ansiklopedi, kasetler, el kameraları gibi aletleri tek bir bavula koysak taşımamız imkansız olurdu fakat artık hepsini elimizdeki 180 gramlık bir telefona sığdırıp taşıyabiliyoruz” diyerek pazarlama, marka ve müşteri konularını ele aldığı konuşmasına devam etti. Barbaros video örnekleri izleterek katılımcılardan gelen soruları yanıtladı.
“Artificial Intelligence” başlığı ile Doç. Dr. Haluk Zülfikar organizasyonun 5. oturumunda söz aldı. Pazarlama dünyasındaki yapay zekâ konusuna değinen Doç. Dr. Zülfikar, “Pazarlama hep bir adım öteden gidiyor” diyerek yapay zekâyla gelinen bu yeni düzlemde pazarlamanın nasıl kesiştiğini anlattı. Video örnekleriyle konuşmasına devam eden Doç. Dr. Zülfikar, öğrencilere tavsiyelerde bulunarak gelen soruları yanıtladı.
Thinkneuro ortağı Eda Ocak, “Nöromarketing” üzerine konuşmasını gerçekleştirdi. Müşteri ve dijital odaklı pazarlama konusuna değinen Ocak, neden nöro-pazarlama? Sorusunu yönelterek, tüketici davranışının altında ne olduğunu, neyi istediğimizi-istemediğimizi ya da istediğimizi zannettiğimizi nasıl oluyor da araştırmacıların anladığını; çeşitli yöntemler ve markalar üzerinden videolu örneklerle anlatarak “Pazarlamanın temeli anlamaktır” dedi.
Organizasyonun sonunda İstanbul Üniversitesi Girişimcilik Kulübü, Twitter üzerinden yaptığı çekilişle 4 konser bileti hediye etti.