Çarşamba, Haziran 25, 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim
İletim
  • Anasayfa
  • Eğitim
    • İstanbul Üniversitesi
    • İÜ İletişim Fakültesi
    • Hocalarımızın Kaleminden
  • Bilim
  • Sağlık
  • Kültür-Sanat
  • Yaşam
  • Spor
  • Teknoloji
  • Foto Galeri
  • Giriş
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İletim
Anasayfa İÜ İletişim Fakültesi

“Öğrenciler Yeni Medyayı Çok İyi Öğrenmeliler”

İLETİM Tarafından İLETİM
10 Mayıs 2019
içinde İÜ İletişim Fakültesi
0
“Öğrenciler Yeni Medyayı Çok İyi Öğrenmeliler”
0
PAYLAŞIM
15
GÖRÜNÜM
Share on FacebookShare on Twitter

Halil SAÇ

Uzun yıllar yat dergiciliği sektöründe çalışan Yılmaz Öztürk, Prof. Dr. Aslı Yapar Gönenç’in Dergi Medyası dersine konuk oldu. Öztürk, ilgi alanı dergileri hakkında bilgi verip yat dergiciliğini ve dijitale dönüşümünü sosyal ve ekonomik bağlamlarıyla anlattı.

İlgili Haberler

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi “Education and Communication: Being & Becoming Citizens in An Interconnected World” Konferansına Ev Sahipliği Yapacak

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi “Education and Communication: Being & Becoming Citizens in An Interconnected World” Konferansına Ev Sahipliği Yapacak

10 Haziran 2025
İletişim Fakültesi Dekanları Çanakkale’de Toplandı

İletişim Fakültesi Dekanları Çanakkale’de Toplandı

30 Mayıs 2025

İlgi alanı dergilerinin çeşitli sosyo-ekonomik grupların sahip oldukları ya da sonradan edindikleri özel ve bireysel zevklere hitap etmek için ortaya çıktığını belirten Öztürk, “İlgi alanı dergilerinin varlık koşulu ekonomik koşullara entegrasyonda başarılı olmasına bağlıdır ve gelişmesi ekonomik sistemler uyumlaşmasına bağlıdır” dedi.

Öztürk, yat sektörünün ana malzemesinin tekneler olduğunu ifade edip, “Yatçılık sadece bir hobi değildir. Aynı zamanda bir sektördür. Tekneler inşa edilir ama bu da yetmez. Teknenin inşa edildiği günden itibaren sağlıklı ve güvenli bir şekilde suyun üzerinde bulunması için pek çok bileşenin birlikte çalışması gerekir. Yatçılığa bağlı olarak marina, liman gibi talepler de oluşur. Yani bir ilgi alanı koca bir sektör halini alabilmekte” dedi.

Odağa Yatçılık Konulmalı

İlgi alanı dergilerinin tüketici dergilerinin life-style kategorisinde yer aldığına vurgu yapan Öztürk, “Bir ilgi alanı dergisinin içerik belirlemedeki en önemli özelliği odaklanmaktır. Odaklanmak, içeriğin sınırlarını belirler. Örneğin, bir yat dergisinin bütün deniz ve denizcilik konularını ele alması odaktan sapmaktır. Bu yüzden bir yat dergisi odağına yatçılığı koyarak içeriklerini işlemeli” sözlerini sarf etti.

Taklitten Kaçınılmalı, Hedef Kitle İyi Belirlenmeli

Öztürk, “İlgi alanı dergilerinde günümüzde karşılaşılan en büyük problemlerinden biri de başarılı yabancı bir dergiyi taklit etmektir. Bu durum saman alevi dergiler yaratmaktadır. Yabancı dergiler taklit edilirken hem hedef kitlenin hem de yerel özelliklerin hesaba katılmaması başarısızlığı getirmekte” sözleriyle özgünlüğe ve yerel koşulların dikkate alınması gerektiğine vurgu yaptı.

Sektörde Yeni Medyayı Bilmek Önemli

Günümüzde basılı yat dergilerinin okuyucu sayısının azaldığını belirten Öztürk, “Dünya’da basılı yat dergilerinin okur sayısının düşmesi basılı dergilerin yerini dijital yayıncılığa bırakmasından kaynaklı. Dijital yayıncılık, anında haber iletimine olanak sağlamakta, zaman ve mekan sınırını ortadan kaldırmaktadır. Bu durum, kağıda basılan dergilerin bir prestij unsuru olarak ortaya çıkmasını sağlıyor. Reklam veren somut bir şekilde dergiyi görmek isteyebiliyor” ifadelerine yer verdi.

Öztürk, sektörün her gecen gün daha da dijital hale geldiğini ve koşullara ayak uydurulması gerektiğini belirtip, “İletişim fakültesi öğrencileri sektörde tutunmak için yeni medyayı iyi öğrenmeli” dedi.



Etiket: dergicilikprof. dr. aslı yapar gönençyatyılmaz öztürk
Önceki Gönderi

Spor Basını Dijital Platformlara Kayıyor

Sonraki Gönderi

“Küçük Ekranda Film İzlemek Estetik Bir Olay Değil”

Sonraki Gönderi
“Öğrenciler Yeni Medyayı Çok İyi Öğrenmeliler”

“Küçük Ekranda Film İzlemek Estetik Bir Olay Değil”

HABER KATEGORİLERİ

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

ÖNE ÇIKAN KONULAR

10 Kasım Atatürk atölye basketbol belgesel bilim deprem Dr. Öğr. Üyesi Ümit Sarı ekonomi erasmus eğitim film futbol iletim iletim gazetesi iletişim iletişim fakültesi atölyeleri istanbul istanbul üniversitesi istanbul üniversitesi iletişim fakültesi iü iü iletişim fakültesi iüwebtv kadın kültür sanat medya mezuniyet prof. dr. ergün yolcu Prof. Dr. Mahmut Ak psikoloji radyo radyo iletişim sanat sağlık sergi sevgi şahin sinema siyasal bilgiler fakültesi sosyal medya spor tarih teknoloji tercih ve tanıtım günleri yapayzeka İletişim Fakültesi

ÖNE ÇIKAN HABERLER

  • Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • İlk Türk Futbol Takımı: Black Stockings FC (Siyah Çoraplılar)

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Kamondo Merdivenleri’nin Bilinmeyen Hikayesi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Tarihten 4 İlginç Bilgi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Psikoloji Tutkunlarının İzlemesi Gereken 7 Film

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0

Bizi sosyal medyada takip edin

Son Haberler

  • Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris
  • Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor
  • Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

Kategoriler

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

Özel Haberler

Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

24 Haziran 2025
Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

20 Haziran 2025
Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

16 Haziran 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki hesabınıza giriş yapınız

Şifreni mi unuttun?

Lütfen Şifrenizi Alınız

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi giriniz.

Giriş Yapmak
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022