İletişim Fakültesi öğrencilerinin sektörün tecrübeli isimleri ile buluştuğu İstanbul İletişim Konuşmaları devam ediyor. Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünden Öğr. Gör. Fatih Özkoyuncu moderatörlüğünde gerçekleşen “Reklamda Stratejik Planlama” başlıklı etkinlikte sektöre dair önemli detaylar konuşuldu.
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin öğrencilerin mesleki gelişimine odaklanan vizyonunun bir yansıması olan İstanbul İletişim Konuşmaları sektörün güncel durumunu ve önemli temsilcilerini öğrencilere ulaştırmayı sürdürüyor. Etkinliğe bu hafta Fikret Ajans Kurucu Ortağı ve Stratejist Göktuğ Yücekul konuk oldu.
Moderatörlüğünü Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünden Öğr. Gör. Fatih Özkoyuncu’nun üstlendiği etkinlikte Göktuğ Yücekul, stratejik planlamanın reklam süreçlerinde kullanımına dair önemli bilgiler paylaştı.
Yücekul, hedef kitleye rahat bir şekilde dokunacak medya planının oluşturulması ve iletişimcinin iş hedeflerini doğru şekillendirmesi gerektiğini belirtti. İletişimin tonunu markanın karakterini göz önünde bulundurarak belirlemenin altını çizen Yücekul, pazarlama ve iletişim hedefinin vaadde buluştuğunu söyledi. “Pazar payı büyütmek iletişim hedefi değil , asıl hedef iletişim dilini dönüştürmek. Biz etki üretiyoruz, bu iletişim etkisi satış ya da Pazar payı gibi başlıklarla sınırlı değil” diyerek konunun yalnızca satış rakamları bağlamında değerlendirilmemesi gerektiğine vurgu yaptı.
“İnsanlar Anlaşıldıklarını Hissetmek İster”
Yücekul, online ortamda tüketilebilir içerik oluşturmanın önemini vurguladı. İç görünün reklam iletişiminde pusula işlevi gördüğünü ve iletişimci olarak ilk hedefin duygulara dokunabilmek olduğunu belirtti. Stratejik planlama evreninin özünün iletişim olduğunu ifade eden Yücekul “reklam iletişiminde ezbere dayalı hiçbir şey olmamalı, insan anlaşıldığını hissetmek ister bu sağlanınca da iletişimcinin mesajları iletilmiş olur” diyerek anlaşılabilirliğin önemine dikkat çekti.
Reklamcı olarak sıra dışı fikri ortaya koyarken insanlar üzerinde bırakacağı etkiyi düşünmenin önemli olduğunu belirten Yücekul, hedef kitlenin her zaman odak nokta olması gerektiğini dile getirdi. İç görünün de reklam ve strateji oluşturma sürecinin ayrılmaz bir parçası olduğuna değinen Yücekul, pazarlama hedeflerinin iletişim hedeflerine dönüştürüldüğünü, iç görünün bunu gerçekleştirecek yaratıcı fikrin besini olduğunu ifade etti.
İstanbul İletişim Konuşmaları her Çarşamba sektör temsilcilerini İletişim Fakültesi öğrencileri ile buluşturmaya devam edecek. Zoom üzerinden gerçekleşecek etkinlikler aynı zamanda İÜWEBTV üzerinden de canlı olarak yayınlanacak.
Etkinliğin tamamını aşağıdaki linke tıklayarak izleyebilirsiniz: