Haber: Zeynep Mutlu
Güney Kore yapımı Squid Game dizisi, yayınlanmış olduğu ilk 28 gün içerisinde 111 milyon kullanıcı tarafından izlenerek Netflix’in en çok izlenilen dizisi oldu. İlk sıradaki Bridgerton dizisini (82 milyon) yerinden etti. Netflix’in açıkladığı verilere göre, diziyi izlemeye başlayanların yüzde 66’sı tüm sezonu izledi.
Netflix’in CEO’su ve İçerik Müdürü Ted Sarandos, Instagram hesabından yaptığı paylaşımda, Squid Game için “Bu şimdiye kadarki en büyük serimiz haline ulaştı.” ifadesini kullandı.

Kapitalizme Olan Metaforik Eleştiri
Türkiye’de de oldukça popüler olan dizi, borç içinde olan 456 yarışmacının para ödülü için Güney Kore’nin geleneksel çocuk oyunlarını oynayarak ödüle ulaşmaya çalışmasını ve oyunun kaybedilmesinin ölümle sonuçlanmasını anlatmakta.
Dizideki mekanların neşeli, güneşli, pastel renkli estetiğine rağmen oldukça fazla şiddet içerikli sahne var. Yarışmacıların birbirlerine uyguladıkları ihanetler, kurşunlanmalar ve organ kaçakçılığı, izleyicilerin dikkatini çekmekte.
Squid Game dizisinin dikkat çekmesinin sebeplerinden bir diğeri de kapitalizme olan metaforik eleştirisi. Dizide oyunlarla iş yerinden atılma, sistemden dışlanma durumlarını, şiddet ve vahşet sahneleriyle ortaya çıkarmakta.