Haber: Kasım Sarsılmaz
İstanbul Üniversitesi İstatistik Uygulama ve Araştırma Merkezi (İSTARMER) Müdürü Prof. Dr. Haluk Zülfikar, İÜ İletişim Fakültesi’nin konuğu oldu.
“Z Kuşağı ve Reklam Eğilimleri”nin konuşulduğu etkinlik, Prof. Dr. Nilüfer Pembecioğlu’nun moderatörlüğünde İÜ İletişim Fakültesi, amfi A’da gerçekleştirildi.
İSTARMER’in faaliyetleri üzerine konuşmasına başlayan Prof. Zülfikar, sahada 6 farklı alanda çalışmalar yaptıklarını, bu çalışmalar sonucu toplanan verilerin ise reklam, sağlık, eğitim gibi sektörlere sağladıklarını belirtti.
Herkes Z Kuşağı’yla İlgileniyor
Günümüzde ilgi odağının Z Kuşağı’na kaydığını belirten Prof. Zülfikar, “reklamcılar, politikacılar, şirket ceoları artık Z Kuşağı ile ilgileniyor” diye konuştu.
Zülfükar; Türkiye’deki Z Kuşağı Dünya’dakinden Farklı
Türkiye’deki Z Kuşağı’nın oluşum dönemine dikkat çeken ve 1997-2002 yılları arasındaki dönemi “Z Kırılması” olarak tanımlayan Prof. Dr. Zülfikar, bu süreçte yetişen yeni nesilin fikri önderlerden etkilendiğini belirtti.
Konuşmasına yaşanılan mekanın Z Kuşağı’nın gelişiminde büyük bir etkide bulunduğunu açıklayarak devam eden Prof. Zülfikar; “2002 sonrası kuşağın yaşamında anne faktörü baba faktörüne göre oldukça ağır basmakta, bu hem erkek çocuklarda hem de kız çocuklarda geçerli bir durum” ifadelerini kullandı.
Konsantrasyon Süresi Çok Kısa
Z Kuşağı gençlerin ortalama konsantrasyon sürelerinin 8 saniyeyle sınırlı kaldığının altını çizen Prof. Zülfikar, gençlerin birebir ilişkiye muhtaç olduklarını, bütün uyarılara açık olduklarından seçeneklerinin çok olduğu yanılsamasına düştüklerini belirtti.
Soru-cevap şeklinde devam eden etkinlikte, “8 saniyeyi nasıl yükseltebiliriz?” sorusuna, Maslow’un ‘İhtiyaçlar Hiyerarşisi’ üzerinden açıklık getiren Prof. Dr. Zülfikar; “Farkındalığımızın sürekliliğini sağlamalıyız, şuurlu yaşamayı öğrenip bizim için önceliklerin neler olduğunu belirlemeliyiz” cevabını verdi.