Cuma, Haziran 20, 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim
İletim
  • Anasayfa
  • Eğitim
    • İstanbul Üniversitesi
    • İÜ İletişim Fakültesi
    • Hocalarımızın Kaleminden
  • Bilim
  • Sağlık
  • Kültür-Sanat
  • Yaşam
  • Spor
  • Teknoloji
  • Foto Galeri
  • Giriş
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İletim
Anasayfa Genel

İletişim Fakültesi’nde “Z Kuşağı ve Reklam Eğilimleri” konuşuldu

İLETİM Tarafından İLETİM
3 Aralık 2021
içinde Genel, İÜ İletişim Fakültesi
0
İletişim Fakültesi’nde “Z Kuşağı ve Reklam Eğilimleri” konuşuldu
0
PAYLAŞIM
23
GÖRÜNÜM
Share on FacebookShare on Twitter

Haber: Kasım Sarsılmaz

İstanbul Üniversitesi İstatistik Uygulama ve Araştırma Merkezi (İSTARMER) Müdürü Prof. Dr. Haluk Zülfikar, İÜ İletişim Fakültesi’nin konuğu oldu.

İlgili Haberler

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

16 Haziran 2025
Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

11 Haziran 2025

“Z Kuşağı ve Reklam Eğilimleri”nin konuşulduğu etkinlik, Prof. Dr. Nilüfer Pembecioğlu’nun moderatörlüğünde İÜ İletişim Fakültesi, amfi A’da gerçekleştirildi.

İSTARMER’in faaliyetleri üzerine konuşmasına başlayan Prof. Zülfikar, sahada 6 farklı alanda çalışmalar yaptıklarını, bu çalışmalar sonucu toplanan verilerin ise reklam, sağlık, eğitim gibi sektörlere sağladıklarını belirtti.

Herkes Z Kuşağı’yla İlgileniyor                

Günümüzde ilgi odağının Z Kuşağı’na kaydığını belirten Prof. Zülfikar, “reklamcılar, politikacılar, şirket ceoları artık Z Kuşağı ile ilgileniyor” diye konuştu.

Zülfükar; Türkiye’deki Z Kuşağı Dünya’dakinden Farklı

Türkiye’deki Z Kuşağı’nın oluşum dönemine dikkat çeken ve 1997-2002 yılları arasındaki dönemi “Z Kırılması” olarak tanımlayan Prof. Dr. Zülfikar, bu süreçte yetişen yeni nesilin fikri önderlerden etkilendiğini belirtti.

Konuşmasına yaşanılan mekanın Z Kuşağı’nın gelişiminde büyük bir etkide bulunduğunu açıklayarak  devam eden Prof. Zülfikar; “2002 sonrası kuşağın yaşamında anne faktörü baba faktörüne göre oldukça ağır basmakta, bu hem erkek çocuklarda hem de kız çocuklarda geçerli bir durum” ifadelerini kullandı.

Konsantrasyon Süresi Çok Kısa

Z Kuşağı gençlerin ortalama konsantrasyon sürelerinin 8 saniyeyle sınırlı kaldığının altını çizen Prof. Zülfikar, gençlerin birebir ilişkiye muhtaç olduklarını, bütün uyarılara açık olduklarından seçeneklerinin çok olduğu yanılsamasına düştüklerini belirtti.

Soru-cevap şeklinde devam eden etkinlikte, “8 saniyeyi nasıl yükseltebiliriz?” sorusuna, Maslow’un ‘İhtiyaçlar Hiyerarşisi’ üzerinden açıklık getiren Prof. Dr. Zülfikar; “Farkındalığımızın sürekliliğini sağlamalıyız, şuurlu yaşamayı öğrenip bizim için önceliklerin neler olduğunu belirlemeliyiz” cevabını verdi.

Etiket: istanbul üniversitesiİSTARMERiü iletişim fakültesiProf. Dr. Haluk ZülfikarZ kuşağı
Önceki Gönderi

Prof. Dr. Ali Fuat Örenç “popüler tarihçilik” hakkındaki görüşlerini paylaştı

Sonraki Gönderi

Z Kuşağına giriş 103: tüketilen bireyler

Sonraki Gönderi
Z Kuşağına giriş 103: tüketilen bireyler

Z Kuşağına giriş 103: tüketilen bireyler

HABER KATEGORİLERİ

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

ÖNE ÇIKAN KONULAR

10 Kasım Atatürk atölye basketbol belgesel bilim deprem Dr. Öğr. Üyesi Ümit Sarı ekonomi erasmus eğitim film futbol iletim iletim gazetesi iletişim iletişim fakültesi atölyeleri istanbul istanbul üniversitesi istanbul üniversitesi iletişim fakültesi iü iü iletişim fakültesi iüwebtv kadın kültür sanat medya mezuniyet prof. dr. ergün yolcu Prof. Dr. Mahmut Ak psikoloji radyo radyo iletişim sanat sağlık sergi sevgi şahin sinema siyasal bilgiler fakültesi sosyal medya spor tarih teknoloji tercih ve tanıtım günleri yapayzeka İletişim Fakültesi

ÖNE ÇIKAN HABERLER

  • Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • İlk Türk Futbol Takımı: Black Stockings FC (Siyah Çoraplılar)

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Kamondo Merdivenleri’nin Bilinmeyen Hikayesi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Tarihten 4 İlginç Bilgi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Psikoloji Tutkunlarının İzlemesi Gereken 7 Film

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0

Bizi sosyal medyada takip edin

Son Haberler

  • Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?
  • Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi
  • İstanbul Okul Öncesi Eğitim Şenliği Düzenlendi

Kategoriler

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

Özel Haberler

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

16 Haziran 2025
Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

11 Haziran 2025
İstanbul Okul Öncesi Eğitim Şenliği Düzenlendi

İstanbul Okul Öncesi Eğitim Şenliği Düzenlendi

11 Haziran 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki hesabınıza giriş yapınız

Şifreni mi unuttun?

Lütfen Şifrenizi Alınız

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi giriniz.

Giriş Yapmak
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022