Haber: Kasım Sarsılmaz
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Uğur Gündüz ve ekibinin hazırlayıp sunduğu Dijital İstanbul’un yeni içerikleri yayınlanmaya devam ediyor.
İÜ Web Tv’de yayınlanan (iuwebtv) içeriklerin bu bölümünde Prof. Gündüz, “Twitter’da Kamuoyu Nasıl Oluşur” ve “Fikirler ile Duyguların Twitter’da Nasıl Ölçülür” üzerine izleyicilere bilgiler veriyor.
Kendi Gündemini Oluşturabilen Mecra
Etkileşim kavramını bireylerin karşılıklı bir şekilde birbirleriyle ileti alışverişinde bulunmaları olarak tanımlayan Prof. Gündüz, yeni medyanın en önemli özelliklerinden birisinin iletişim sürecinde bireylerin birbirleriyle etkileşimine olanak sağlaması olduğunu söyledi. Prof. Gündüz, “Etkileşim özelliği sayesinde bireyler medya mesajlarına kişisel yorumlarını ekleyerek onları yeniden üretebilmekte ya da söz konusu medya mesajlarını paylaşarak ya da Retweet ederek yeniden dolaşıma sokabilmektedirler.” dedi.
Twitter 2006’da kurulduğu ilk andan beri dünyada önde gelen mikroblog sitesi olarak kabul görüyor. Prof. Gündüz’e göre, Twitter sosyal ağlar içerisinde anındalık ve kullanıcı etkileşimi özelliklerini en gözde mecrası olarak tanımlanabilir. Twitter’ın bu özelliğiyle birçok dijital mecradan ayrıştığını belirten Prof. Gündüz, “diğer bir değişle Twitter sahip olduğu hız ve etkileşimselliğiyle kendi gündemini kullanıcılarıyla oluşturabilen mecra konumundadır.”