Haber: Emirhan Yılmaz
Sosyal medyanın alanı her geçen gün farklılaşıp büyüyor. Bu doğrultuda yeni medya üzerine kurulan profesyonel ajanslar görüyoruz. Peki, öğrenciler part-time (yarı zamanlı) olarak bu ajanslarda çalışabilirler mi?
Yeni medya, sürekli bir değişim ve büyüme içerisinde. Bu değişime en kolay, teknolojinin içerisinde doğan ve internet kuşağı olarak da nitelendirilen, Z kuşağının adapte olacağı düşünülüp ekibe üye alımında öncelik onlara veriliyor. Genellikle tam zamanlı kişiler aransa da özellikle staj imkânının olduğu ajansalar, yarı zamanlı olarak da öğrencilere alan açmış durumdalar. Peki, sosyal medya yöneticiliğini her öğrenci yapabilir mi? Başvuruda dikkat edilen kriterler nelerdir? Bu soruları ve fazlasını yanıtlaması için ajanslarında staj imkânı da sağlayan Grow Dijital Ajans ortaklarından Oğuzhan Kalyoncu ile söyleşi gerçekleştirdik.
“AJANSLAR İLE MUTLAKA ÇALIŞILMALIDIR”
Markalar için sosyal medya yöneticiliği gerekli midir?
Sosyal medyada aktif olmak isteyen bir firmanın veya markanın kendini burada var etmek ve geniş kitlelere ulaşmak istiyorsa, doğru bir medya ajansı ile çalışarak sosyal medya yönetimi hakkında hizmet alması mutlaka gereklidir.
“ÖĞRENCİLERİN BAŞVURULARINI BEKLİYORUZ”
Ajanslarda öğrenciler için alan var mı?
Gelişime açık, bu alanda merakı olan herkes için ajanslarda pozisyon var. Sosyal medya yöneticiliğinde Türkiye henüz emekleme döneminde ve bu alanda şu an büyük boşluklar var. Çoğu işletme sosyal medyada henüz etkin değil.
“OKUDUĞUNUZ BÖLÜMÜN HİÇBİR ÖNEMİ YOK”
Peki, sizin öğrenci başvurularında dikkate aldığınız kriterler nelerdir?
Öğrenciler için okuduğu bölüm fark etmeksizin başvuru alıyoruz. Sadece kurgu, fotoğraf çekimi gibi niteliklerin yüzeysel olarak biliniyor olması, takım çalışmasına yatkınlık ve enerjik bir ekip arkadaşı olabilmesi bizim için yeterli bir kriterdir. Burada da bu temellerin üzerine birlikte bir şeyler inşa ederek ilerliyoruz.
“SOSYAL MEDYA TRENDLERİNİ BİLMEK YETERLİ”
Başvuran kişilerin sosyal medyadaki aktifliği önemli midir?
Sosyal medya dinamiklerini ve trendlerini bilmek yeterli. Başvuruda bulunan kişilerin sosyal medyada aktif olması bizim için pek önem teşkil etmiyor açıkçası. Başvuran kişilerin kişisel hesaplarını başvuru formunda istemiyoruz.