Haber-Fotoğraflar: Kevser Karaduman
Vehbi Koç Vakfı’na bağlı bir kurum olan Meşher, “Göz Alabildiğine İstanbul: Beş Asırdan Manzaralar” sergisiyle İstanbul’un 500 yılı aşkın süredir günümüze ulaşan temsillerini, panoramik anlatısıyla sanatseverlerle buluşturdu.
Küratörlüğünü Şeyda Çetin ve Ebru Esra Satıcı’nın üstlendiği “Göz Alabildiğine İstanbul: Beş Asırdan Manzaralar” sergisi 20 Eylül’de sanatseverlerin ziyaretine açıldı. Ömer Koç Koleksiyonu’nda yer alan çeşitli nadide eserlerden oluşan sergi içerisinde; fotoğraf, gravür, litografi, taş baskı, resimler, nadide kitapların ilk baskıları ve bunun haricinde tepsi, tabak gibi gündelik hayatın içinde de kullanılan eşyalar bu sergide yer alıyor.
Batılıların Gözünden Beş Asır İstanbul
Serginin içeriği ve tarihçesi hakkında bilgi veren Rehber Yasin Öztekin, serginin 1493 tarihli bir eserle başlayıp 1924 tarihli başka bir eserle sona ermesi nedeniyle, Beş Asırdan Manzaralar olarak isimlendirildiğini kaydetti. Yasin Öztekin ayrıca; bu akış içerisinde batılı sanatçıların gözünden İstanbul’u beş asır boyunca farklı malzemelerle gözlemleme imkânının olduğunu da sözlerine ekledi.
1493 Tarihli “Nürnberg Kroniği”
Sergide ziyaretçiler tarafından en çok rağbet gören eserin Hartmann Schedel’in 1493 tarihli “Nürnberg Kroniği” isimli dünya tarihçesi kitabı olduğunu belirten Öztekin, “Serginin en eski tarihli eseri de olan bu kitap iki dilde bulunmaktadır. Biri Latince, diğeri ise Almanca ve bizim sergimizde bulunan kitap Latince yazılmış halidir. Eserin içerisinde Osmanlı’nın kuruluşuna dair de detaylar görmekteyiz ve kitapta İstanbul panoramaları da bulunmakta. Eser sergilenirken sunulan panorama İstanbul’un Fethi’nden önceki halidir ve yazar tarafından da hiç görülmeden sadece kaynaklardan yararlanarak tasvir edilmiştir.” şeklinde konuştu.
Cumhuriyet’in 100.yılı
Rehber Öztekin bu serginin amacının; İstanbul gibi kadim ve arzu duyulan bir şehre Cumhuriyetin 100. yılında tekrardan farklı bakış açılarından bakmak olduğunu vurguladı.