Haber: Medine Yavuz
Editör: Sevgi Şahin
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Kulübü iş birliğiyle, Kid YK Üyesi Alp Met 25 Aralık Pazartesi günü genç girişimciler ile buluştu.
Ölüm Korkusu ile Özdeş
Hikaye anlatıcısı Alp Met konuşmasında, yapılan bir araştırmaya göre topluluk önünde konuşma korkusunun ölüm korkusu ile özdeş olduğunu, en yaygın fobilerden birinin sosyal dışlanma korkusu olduğunu vurguladı.
Alp Met, 1976 yılından beri çocukluktan kalma topluluk önünde konuşamama fobisi olduğunu, hayatı boyunca bu sorundan kaçtığını belirtti. 1996 yılında girdiği Koç Topluluğu’nda, genç bir yöneticiyken konuşmaya çıkartıldığında yaşadığı sorundan ötürü bu duruma son vermesi gerektiğini düşünen Met, bu sorunu çözmek için yardım istedi. Esin Payzın’ın ona bu durum için yardımda bulunduğunu söyleyen Met, 2016 yılından beri korktuğu şeyin mesleği haline geldiğini dile getirdi.
Met, topluluk önünde konuşma yapmanın sosyal bir beceri ve doğuştan gelen bir yetenek olduğu önermesinin tamamen yanlış olduğunu belirterek, Steve Jobs örneğini verdi.
Güçlü bir iletişimin, duygusal bir hikaye barındırması gerektiğini dile getiren Met, bunun nedenini; beynin anlamak ve hatırlamak için duygusal bağ kurması gerektiğini bunu da hikaye ile yaptığını ifade etti.
Mantık biliminin kurucusu olan Aristoteles‘in oluşturduğu, pazarlama ve reklamcılık sektörlerinde çok kullanılan iknanın üç temel unsurunun önemine değinen Met, bunlardan ethos, logos ve pathos olarak bahsetti. En önemli kısmının pathos’a yani duygu yüklü bir konuşmaya ayrıldığını vurguladı.
Hedef Kitle Ne İster?
Alp Met yaptığı konuşmanın devamında, “Hedef kitle, hikaye anlatıcılığından ilham alıp hikayeye dahil olmak ister. Özellikle kahramanlık hikayesi ister.” dedi.
Hikaye anlatıcılığının, yedi temel olay örgüsü olduğunu söyleyerek, bunları; canavarı alt etme, macera, seyahat ve geri dönüş, komedi, trajedi, yeniden doğuş ve fakirleştirerek zenginleştirme olarak sıraladı.
“İyi Hikaye Anlatıcıları İyi Sunum Yapanlardır”
Konuşmasının sonunda genç girişimcilere ve girişimci ruhu taşıyan herkese hikaye anlatıcılığının ipuçlarını veren Met; kişinin kendi hikayelerini oluşturmasını, sürekli aynı hikayelerin anlatılmaması gerektiğini, bol pratik yapılıp, ana fikir ile iyi bağlantı kurulmasını, hikayelerin en fazla 1 dakika uzunlukta olup detaylı yazılmaması gerektiğinin altını çizdi. Ayrıca iyi hikâye anlatıcılarının iyi sunum yapanlar olduğuna değindi.