Çarşamba, Haziran 25, 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim
İletim
  • Anasayfa
  • Eğitim
    • İstanbul Üniversitesi
    • İÜ İletişim Fakültesi
    • Hocalarımızın Kaleminden
  • Bilim
  • Sağlık
  • Kültür-Sanat
  • Yaşam
  • Spor
  • Teknoloji
  • Foto Galeri
  • Giriş
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İletim
Anasayfa Eğitim

DİSİPLİN BOZAN SÜRPRİZ “ONLİNE EĞİTİM”

İLETİM Tarafından İLETİM
8 Şubat 2024
içinde Eğitim, Genel, İletim, İstanbul Üniversitesi, İÜ İletişim Fakültesi, Yaşam
0
DİSİPLİN BOZAN SÜRPRİZ “ONLİNE EĞİTİM”
0
PAYLAŞIM
97
GÖRÜNÜM
Share on FacebookShare on Twitter

Haber: Buse Sever

Editör: Ayşegül Nişli

İlgili Haberler

Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

24 Haziran 2025
Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

20 Haziran 2025

Türkiye’de son dönemdeki gelişmelerle sıklıkla kullanılmaya başlanan online eğitim, yükselişini özellikle pandemi döneminde ve 2023 Kahramanmaraş depremleri sonrasında yaşadı. Pandemi sürecinde UNICEF tarafından yayınlanan rapora göre, dünyada her 3 çocuktan birinin eğitime ulaşamadığı saptandı. Online eğitime ulaşan öğrencilerde gözlemlenen psikolojik sıkıntılar hakkında, Psikolojik Danışman Büşra Durmuş İrgi konuştu. İstanbul  Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Öğr. Gör. Havva Öztürk, eğitimcilerin  bu durumu nasıl yönettiği hakkında görüşlerini dile getirdi.

Online eğitime geçişte öğrencilerden daha çok evdeki gidişattan tereddüt eden velilerin, rehberlik talebinin arttığını söyleyen Psikolojik Danışman Büşra Durmuş, online eğitimden sonra öğrencilerin kendilerindeki olumsuz değişimi fark etmeleriyle daha sık rehberlik desteği aldıklarını belirtti.

Öğrencilerde En Sık Gözlemlenen Psikolojik Sıkıntılar İletişim Problemleri ve Sosyal Fobi Oldu

Öğrencilerde bu süreçte en sık gözlemlediği psikolojik sıkıntıların iletişim problemleri ve sosyal fobi olduğunu belirten Durmuş, “İletişim, motivasyon, sosyalleşme ve teknoloji kaynaklı sorunlar gözlemledim. Online eğitimin daha çok tek yönlü iletişime açık olması nedeniyle iletişimde kopukluk; öğrencilerde motivasyon düşüklüğü, gelecek kaygısı, geleceğe dair umutsuzluk, dikkat dağınıklığı, disiplinsizlik, dikkat dağınıklığı, teknoloji bağımlılığı etkileri, konsantrasyon sorunları gözlemledim.” sözlerinde bulundu.

“Öğrenciler belirsizliğe karşı tahammülsüzdü.”

Öğrencilerin online eğitim sürecinin başlarındaki belirsizlikten ciddi anlamda etkilendiğini, sonucunda tahammülsüzlük oluşturduğunu ve bu tahammülsüzlüğün de ileride kaygı, endişe, anksiyete ve türevleriyle ilişkili olabileceğini vurgulayan Durmuş, aynı zamanda belirsizlik ve buna tahammül edememe durumunun obsesif kompulsif bozukluk; sosyal kaygı, panik bozukluk, agorafobi ve depresyon olarak kendini gösterebileceğini belirtti.

Durmuş, öğrencilerin bu bağlamda hem fiziksel hem de ruhsal olarak sağlıklı olmasını sağlamak için sosyal destek almalarının önemine dikkat çekti.

“Online eğitim herkes için sürpriz oldu.”

İstanbul  Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Öğr. Gör. Havva Öztürk ise online eğitim hakkında, “Online eğitim hiçbir zaman bizim hayatımızın bir parçası değildi. Bu durumda yüz yüze eğitimden online eğitime geçiş herkes için sürpriz oldu. Pandemi sürecinde belirsizlik söz konusuydu. Bu durumun ne kadar süreceğini kimse bilmiyordu dolayısıyla yaşanan belirsizlik hem öğretmenleri hem de öğrencileri ciddi açıdan etkiledi. Deprem dönemi belirsizlik devam etti. Öğrenciler yüz yüze eğitime ne zaman geçeceğimizi her fırsatta sorar hale geldi. Online derse katılma imkanı olmayanlar katılamıyordu, katılanlar derse aktif katılamadılar. Öğretimin ciddiyeti kayboldu.” görüşlerini dile getirdi.

Öğrenci Merkezli Anlayış Kayboldu

Dil öğreniminde öğrencilerin aktif rol oynamasına dikkat çeken Öztürk, bu sürecin sonucunda öğrenci merkezli anlayışın kaybolduğunun altını çizdi. Öztürk, meslektaşlarının kendi kendine ders anlatmaya başladığını, öğrencinin etkileşimi ve disiplinin kaybolduğunu belirtti. Öğrencilerin motivasyonunu toparlamanın zorluğuna da değindi.

Öztürk, aynı zamanda online eğitim sürecini yaşayan öğrencilerinin akademik fırsatlardan yararlanamadığını, gerektiği kadar sosyalleşemediğini bu nedenle gerçek bir üniversite deneyimi yaşayamadığını vurguladı.

Etiket: eğitimöğrencionline eğitimpandemipsikoloji
Önceki Gönderi

Pendik ve Mübadele Belgeseli Gösterimi ile ‘Son Defa Kilitlenen Kapılar’ Sergisi

Sonraki Gönderi

TÜRK EDEBİYATININ ZAMANSIZ KAHRAMANI: OĞUZ ATAY

Sonraki Gönderi
TÜRK EDEBİYATININ ZAMANSIZ KAHRAMANI: OĞUZ ATAY

TÜRK EDEBİYATININ ZAMANSIZ KAHRAMANI: OĞUZ ATAY

HABER KATEGORİLERİ

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

ÖNE ÇIKAN KONULAR

10 Kasım Atatürk atölye basketbol belgesel bilim deprem Dr. Öğr. Üyesi Ümit Sarı ekonomi erasmus eğitim film futbol iletim iletim gazetesi iletişim iletişim fakültesi atölyeleri istanbul istanbul üniversitesi istanbul üniversitesi iletişim fakültesi iü iü iletişim fakültesi iüwebtv kadın kültür sanat medya mezuniyet prof. dr. ergün yolcu Prof. Dr. Mahmut Ak psikoloji radyo radyo iletişim sanat sağlık sergi sevgi şahin sinema siyasal bilgiler fakültesi sosyal medya spor tarih teknoloji tercih ve tanıtım günleri yapayzeka İletişim Fakültesi

ÖNE ÇIKAN HABERLER

  • Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • İlk Türk Futbol Takımı: Black Stockings FC (Siyah Çoraplılar)

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Kamondo Merdivenleri’nin Bilinmeyen Hikayesi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Tarihten 4 İlginç Bilgi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Psikoloji Tutkunlarının İzlemesi Gereken 7 Film

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0

Bizi sosyal medyada takip edin

Son Haberler

  • Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris
  • Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor
  • Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

Kategoriler

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

Özel Haberler

Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

24 Haziran 2025
Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

20 Haziran 2025
Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

16 Haziran 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki hesabınıza giriş yapınız

Şifreni mi unuttun?

Lütfen Şifrenizi Alınız

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi giriniz.

Giriş Yapmak
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022