Haber: Buse Sever
Fotoğraf: Zehra Nur Altun
İstanbul Üniversitesi (İÜ) İletişim Fakültesi’nde Navras Akademi’nin katkılarıyla 3 Mayıs’ta “Unreal Engine ile Eşzamanlı CGI Film Yapım Semineri” düzenlendi.
Amfi B’de gerçekleştirilen seminerin açılış konuşmasını İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo TV Sinema Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mesut Aytekin yaptı. Açılış konuşmasının ardından Navras Akademi’den Unreal Engine Yetkin Eğitmeni Özbey Doğa Karslıoğlu, CGI film süreçlerini anlattı, uygulamalı olarak gösterdi. Seminere fakültenin tüm bölümlerinden öğrenciler büyük ilgi gösterdi.
Karslıoğlu, sunumuna Navras Akademi’nin işleyişinden ve projelerinden bahsederek başladı. CGI sürecinin öncelikli amacının zaman kazanmak olduğunu söyleyen Karslıoğlu, bu teknolojiyle birlikte dışarıda çekilen sahnelerin artık iç mekanda çekilebildiğine vurgu yaptı. Karslıoğlu sözlerine şöyle devam etti: “Dışarıda çekim yapmak, ortamı direkt ekrana yansıtmak, sahneyi kurmak çok zordu. Unreal Engine ile sahneyi direkt iç mekanda oluşturabiliyorsunuz.”
Animasyon Dalında En iyi Film Ödülü
Unreal Engine’in “War Is Over” ile son Oscar ödüllerinde en iyi animasyon film ödülünü aldığını söyleyen Karslıoğlu, “Sektörün standardını belirleyen bir yazılımla karşı karşıyayız” dedi. Konuşmasında Matrix, Marvel gibi önemli filmlerden, reklam ve oyun sektörlerinden güncel örnekler verdi. Yurtdışı deneyimlerinin yanı sıra Türkiye’deki deneyimlerinde aktarıldığı seminerde Karslıoğu, şirket olarak hayata geçirdikleri projeler hakkında da bilgi verdi, örnekler gösterdi.
“CGI Teknolojisiyle Her Şey Farklı Bir Boyut Kazandı”
Metahuman’ın gelişim sürecinden bahseden Karslıoğlu, “Biz bu dönemde son aşamadayız. Film yapımında birinci aşama kara kalemle hazırlanmıştı. Orada karakterde gerçekti, arka planda gerçekti. Sonraki aşamada yeşil perde kullanılmaya başlandı. Öncesinde mavi perde kullanılıyordu ama mavi günlük hayatta çok kullanıldığı için yeşile döndü. Bu aşamada karakter gerçekti fon değişiyordu. Şimdi üçüncü aşamadayız karakter de CGI arka plan da CGI. Her şey CGI. CGI teknolojisiyle her şey farklı bir boyut kazandı.” şeklinde konuştu.
“Artık Hiçbir Şeyin Gerçekliği Kalmayacak”
Fotomontaj ve yapay zekâ videoları çıktıktan sonra inanılmaz bir medya kirliliği olacağını söyleyen Karslıoğlu, bu konuda medya okuryazarlığının öneminin altını çizdi:“Artık hiçbir şeyin gerçekliği kalmayacak. Mesela 20 yıl önce bir magazin programında çıkan fotoğraflara hiçbirimiz inanmıyorduk ve fotomontaj olduğunu düşünüyorduk. İleride, gelişen bu teknolojilerle artık hiçbir şey bize gerçek gelmemeye başlayacak. Bu durumda medya okuryazarlığı konusunda daha dikkat etmemiz gerekecek.”
Yapay Zekâ Sizin İşinizi Kolaylaştıracak
Yapay zekânın insanların işlerini çalmak için değil, kolaylaştırmak için geliştirildiğinin altını çizen Karslıoğlu, sinema sektöründe çalışacakların işin beyni, uyarlayıcısı ve yönetmeni olduğunu unutmaması gerektiğini söyledi. Karslıoğlu sözlerini “Siz yapay zekâ kullanarak işinizi yardımcı elemanlar olmadan ürünü direkt kafanızdaki şekliyle ortaya çıkarabileceksiniz.” ifadeleri ile tamamladı.
Canlı Animasyon Gerçekleştirildi
Etkinlikte gönüllü olan öğrencinin fotoğrafı çekilip sanal olarak modellendi. Özel bir kıyafet giydirilen öğrencinin gerçek hareketleri bilgisayarda tanımlandı ve tasarlanan modeline/metahumanına aktarıldı. Öğrencinin hareketleri model üzerinde canlı olarak gözlemlendi. Daha sonra oluşturulan metahuman, Unreal Engine ile oluşturulmuş farklı sahnelerde canlandırıldı. Öğrenciler, filmden bir sahneymiş gibi CGI teknolojisiyle oluşturulan tüm süreci deneyimlediler. Öğrencilerin sorularının da cevaplandırıldığı seminerin bu bölümde öğretim elemanlarının da katkılarıyla sektörün geleceği üzerine de önemli görüşler dile getirildi.
Seminer sonunda Özbey Doğa Karslıoğlu’na teşekkür belgesini Radyo TV Sinema Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ümit Sarı takdim etti. İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Seçkin Özmen ile birlikte Radyo TV Sinema Bölümü hocalarının katıldığı ve öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği seminer hatıra fotoğrafı çekilmesiyle sona erdi.