Muhabir: Sena Sandıkçı
Editör: Hatice Beyza Çakmak
İstanbul – (İÜ Haber Ajansı)
İstanbul Üniversitesi (İÜ) Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü mezunu Hüseyin Urçuk’un yazıp yönettiği “Ergonomik Monologlar” kurmaca kısa filmi, Berlin Film Festivali’nin (2025) ardından Cannes Film Festivali (2025) kataloğunda da yer aldı.
Kendini dış dünyadan soyutlayarak yazmaya adayan orta yaşłı bir yazarın hikâyesini anlatan “Ergonomik Monologlar” filminin danışmanlığını İÜ İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Onur Akyol ve RTS Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mesut Aytekin yaptı. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan katalog, Marché du Film kapsamında profesyonellere sunuldu.

Bir İç Hesaplaşma Hikâyesi

Film yazarın daktilo başında çalıştığı bir günde başlar. Çalışırken masasının üzerinde duran dünya küresinin düşüp kırılmasıyla yazar iç hesaplaşmalarla dolu bir yolculuğa çıkar. Filmin seyirciye vermek istediği mesajın altını çizen Urçuk, “Üzerinde yaşadığımız bu gezegenin bir parçasının her geçen gün insanlık tarafından farklı amaçlar uğruna yok edildiğini, bir sinema filmi izler gibi izlemekteyiz. Modern toplumlarda, karanlığın hakim olduğu böyle zor dönemlerde, kurtarıcı olarak akla ilk gelen aydın sınıfı olmuştur. Sessiz kalarak tüketilmesine göz yumduklarıyla çöplüğe dönen yalnız dünyalarındaki aydınlarımız, yeniden var olabilmek için bir iç hesaplaşmaya ihtiyaç duyarlar. Ergonomik Monologlar, bu iç hesaplaşmaların bir kolajı olmakta ve bir kapının anahtar deliğinden odaya sızıp bütün gerçekliği ile yüzümüze yansımaktadır” ifadelerini kullandı.
Siyah-beyaz ve yaklaşık 15 dakika süren filmde; grafiksel, sinematografik görüntülerle yumuşak bir temposu olan Ergonomik Monologlar, izleyicilerin kendi varoluşsal sorgulamaları üzerinden bir çıkarımda bulunmalarını hedefliyor. Toplumsal farkındalığı artırmayı amaçlayan film, bu farkındalığı sinema sanatı aracılığıyla çok sayıda kişiye ulaştırmayı amaçlıyor.
Ergonomik Monologlar filmi aynı zamanda 3. İstanbul Uluslararası Bahar Film Festivali resmi seçkisinde yer alırken, 2. Narfest Kısa Film Festivali’nde En İyi Erkek Oyuncu kategorisinde aday gösterildi.

Hüseyin Urçuk Biyografi
1983 yılında Manisa’nın Akhisar ilçesinde doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Akhisar’da
tamamladı. Lise yıllarından itibaren aktif olarak tiyatro ile ilgilenmeye başladı. Birçok özel
tiyatroda oyuncu ve yönetmen olarak görev aldı. Mühendislik eğitimi ve o alandaki iş
hayatı devam ederken, 2012 yılından itibaren fotoğraf ve sinema çalışmalarına ağırlık
vererek üretimlerine başladı. “Entropi” isimli deneysel ilk kısa film çalışması ile yurt içi ve
yurt dışında birçok festivalde yer alarak ödüllere layık görüldü. Ardından “Barkod“ isimli
kısa film senaryo çalışması ile birçok festivalden ödülle döndü. 2019 yılında senaryosunu
yazdığı “Ejderha” isimli kurmaca kısa filmde oyuncu olarak da yer aldı.
2020 yılında İÜ İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü’nde ikinci lisans
eğitimini tamamladı. 2021 yılında pandeminin ilk günlerini konu alan “İzolasyon” isimli kısa
belgesel filmin yapımcılığını ve yönetmenliğini yaptı. 2022 yılında “Çamaşır İpi” isimli
deneysel kısa film çalışmasını ve 2023 yılında “Dikiş makinesi” isimli kurmaca kısa film
çalışmasını gerçekleştirdi. Hem teorik hem de pratik eğitime önem veren yönetmen
Anadolu Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde üçüncü üniversitesini okurken
Muğla’nın Fethiye ilçesinde mühendislik hayatına ve sanatsal çalışmalarına da devam
ediyor.
“Ergonomik Monologlar” Künye
Yazan ve Yöneten: Hüseyin Urçuk
Oyuncular: Hasan Tanay
Görüntü Yönetmeni: Can Paçacıoğlu
Kurgu: Can Paçacıoğlu, Hüseyin Urçuk
Sanat Yönetmeni: E. Nilay Şan Urçuk
Seslendirme: Sibel Seyhan Bayhan (Radyo Spikeri)
Afiş ve Grafik Tasarımı: Pınar Paçacıoğlu
Çeviri: Julia Steils Paçacıoğlu
Müzik: Serkan Anıl Çakır
Yapımcı: Hüseyin Urçuk
Proje Danışmanları: Doç. Dr. Mesut Aytekin, Doç. Dr. Onur Akyol



