Halil SAÇ, Mehmet Ali KEVE, Murat KASAP, Özge KONDAKÇI
“Usta Reklamcılar Unutulmaz Reklamlarını Anlatıyor” etkinliği 9 Mayıs’ta Medina Turgul DDB Yaratıcı Yönetmeni Mehmet Kurtcebe Turgul, M.A.R.K.A. Genel Müdürü ve Yaratıcı Grup Başkanı Hulusi Derici ve Reklam Yazarı Erdinç Mutlu’nun katılımıyla İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.
Ajans İstanbul İletişim tarafından organize edilen etkinlikte usta reklamcılar unutulmaz reklamlarını anlattılar. Etkinlik, ilk konuşmacı Mehmet Kurtcebe Turgul’un biyografisinin okunmasıyla başladı. Turgul, konuşmasının başında mezun olduğu fakülteye davet edildiği için mutlu olduğunu ifade etti. Reklamcılık kariyerini anlatan Turgul, 2001 yılından bu yana yaptığı reklam çalışmalarından örnekler gösterdi. Reklam filmlerinin basit olması gerektiğini anlatan Turgul, “Basitlik gibisi yok. Bizim işimiz bir insana lafı uzatmadan çok açık net bir şekilde dile getirmek” dedi. Konuşmasında öğrencilere tavsiyelerde bulunan Turgul, “Bu iş hiçbir zaman sizin durmamanızı sizden talep eden ve sürekli daha iyi bir şeyler üretmek zorunda olduğunuzu hissetmeniz gereken bir iş. Bir de bu sektörde İngilizce bilmek zorundasınız çünkü İngilizce kaynaklar çok fazla” dedi. Turgul, “En sevdiğiniz işiniz en son işiniz olsun” diyerek konuşmasını tamamladı. Öğrencilerin sorularını da yanıtlayan Turgul’a konuşmasının sonunda Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğr. Gör. Fatih Özkoyuncu teşekkür belgesi takdim etti.
Etkinliğin ikinci konuşmacısı Hulusi Derici oldu. Derici’nin biyografisinin okunmasının ardından Derici, basitlik konusuna değinerek, “Bu kadar basit olsa bunu herkes yapar” diyenleri çok duyduğunu belirtti. Tekerlekli mangal örneğini veren Derici, tekerleğin de, mangalın da, tekerlekli mangaldan önce zaten icat edilmiş olduğunu aktararak bu fikrin sahibinin basit ama büyük bir buluş elde ettiğini ifade etti. Derici, “Bir konuda ne kadar uzmanlaşırsanız artık o kadar karmaşıklığa ve kaosa esir olursunuz, basit düşünemezsiniz. Beklenmedik olunca dikkat çekici, somut olunca anlaşılır, güvenilir olunca inandırıcı oluyor; duygusal olunca önemsenir, hikâyesi olunca hayata aktarılabilir oluyor ve basit olunca da tadından yenmez oluyor” dedi. Derici, konuşmasının ardından öğrencilerden gelen soruları yanıtladı. Konuşmasının sonunda Derici’ye Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özgü Yolcu tarafından teşekkür belgesi takdim edildi.
Etkinliğin son konuşmacısı Erdinç Mutlu, Hakkari’de askerlik yaptığı zamanlarda aynı zamanda bir televizyon kanalında sunuculuk yaptığını aktararak zorlu askerlik sürecinden sonra bile içerisinde sürekli bir çalışma isteği olduğunu ve mesleğe bu sayede başladığını ifade etti. Reklamcılık tecrübelerini aktaran Mutlu, “Askerlikten sonra çok kilo verdim arkadaşlarımın hepsi tatile giderken ben çalışmak istiyordum. Kısa bir süre maaş almadan bir işe girdim. Sizlere tatil yapmayın sürekli çalışın demiyorum ama her şeyi dozunda yapmak önemli. İlk başta babam reklamcı olmama sıcak bakmıyordu. Yavaş yavaş o da bu duruma alışmaya başladı. İlk başlarda kendimle ilgili çok umutsuzdum. Buna rağmen büyük markalarla yaptığım reklam filmleri oldukça başarılı oldu böylece imajımı yükselttim ve birçok ödül kazandım. Bu başarıları yakalamak kolay değil, her alanda olduğu gibi reklam alanında da büyük bir rekabet var. Bu rekabeti kırabilmek için reklamlarınızdaki slogan duygu, düşünce, müzik ve satış stratejisi oldukça önemli” diyerek sözlerini tamamladı. Ardından “workshop” kapsamında öğrenciler gruplara ayrıldı. Mutlu, gruplara brief vererek, oluşturdukları reklam çalışmalarını değerlendirdi. Yapılan “workshop” çalışmasının ardından etkinlik sona erdi.