Cuma, Haziran 20, 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim
İletim
  • Anasayfa
  • Eğitim
    • İstanbul Üniversitesi
    • İÜ İletişim Fakültesi
    • Hocalarımızın Kaleminden
  • Bilim
  • Sağlık
  • Kültür-Sanat
  • Yaşam
  • Spor
  • Teknoloji
  • Foto Galeri
  • Giriş
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İletim
Anasayfa Yaşam

Pazarların Alışveriş Merkezine Modern Dönüşümü

İLETİM Tarafından İLETİM
1 Ekim 2018
içinde Yaşam
0
Pazarların Alışveriş Merkezine Modern Dönüşümü
0
PAYLAŞIM
44
GÖRÜNÜM
Share on FacebookShare on Twitter

Gözde SARICAN

Kentsel dönüşüm sürecinde daha “modern” hale getirilen semt pazarlarının alışveriş merkezlerine gitgide daha fazla benzemesi konusunda İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Necla Odyakmaz Acar, değerlendirmelerde bulundu.

İlgili Haberler

İstanbul Okul Öncesi Eğitim Şenliği Düzenlendi

İstanbul Okul Öncesi Eğitim Şenliği Düzenlendi

11 Haziran 2025
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi “Education and Communication: Being & Becoming Citizens in An Interconnected World” Konferansına Ev Sahipliği Yapacak

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi “Education and Communication: Being & Becoming Citizens in An Interconnected World” Konferansına Ev Sahipliği Yapacak

10 Haziran 2025

Pazarlarda, düzenlemelerden sonra ürünlerde çeşitlilik görüldü. Pazarların tekstil ve gıda ile sınırlı olduğu günler artık geride kaldı. Yeni nesil çok amaçlı pazarlarda tuvalet, otopark, mescit olanakları halkın hizmetine sunuluyor. Kimi pazarlarda kredi kartının geçtiği tezgâhlara, yabancı uyruklu satıcılara, tulum sanatçılarına ya da blue&jazz gruplarına da rastlanabiliyor.

Gerçekleşen bu değişimin ve alışveriş merkezleri ile aynılaşmanın sebepleri ile ilgili Dr. Öğr. Üyesi Odyakmaz Acar, “Yaşadığımız toplumda semt pazarlarının yeri yok. Postmodern kültür, geleneksele karşı olan bir kültürdür. Gelenekselden işine yarar olanı alır, dönüştürür ve onu ürüne çevirip tekrar bize satar. Ama ekonomik ve sosyal düzenin kârını azaltacak bir geleneksellik varsa onu yok eder; bakkalları yok etmesi gibi” şeklinde konuştu. Dr. Öğr. Üyesi Odyakmaz Acar, “Semt pazarları hem hayatta kalabildiği ve AVM’lere direndiği için uyum gösteriyor hem uyum gösterdiği ve bu dönüşümleri yaşadığı için ayakta kalabiliyor” ifadelerini kullandı.

Dr. Öğr. Üyesi Necla Odyakmaz Acar

İnsanları ihtiyaçları olmadığı halde tüketime yönlendirerek zevk almalarını amaçlayan tüketim kültürünün, alışveriş biçimleri ile ilgili belli kalıpları, markaları ve mekânları öğrettiğini vurgulayan Dr. Öğr. Üyesi Odyakmaz Acar, alışveriş merkezlerinde her şeyin aynı yerde kolaylıkla bulunabildiğini söyledi. Dr. Öğr. Üyesi Odyakmaz Acar, her anlamda alışveriş merkezine dönüşüm geçiren semt pazarlarındaki çeşitlilik ve sorunlara çözüm sürecinin o kolaylığa alıştırılmaktan kaynaklandığını belirtirken, “Amaç ben de aynılaştım. AVM’de bulduğun birçok şeyi bende de bulabilirsin mantığı. Güvenlik kameraları bile alışveriş merkezini taklit ederek gelen bir uygulama” dedi.

“Sahip Olmak ya da Var Olmak”

“Markayı statü sahibi olmak için isteriz. Biz o ürünleri tükettiğimiz sürece varız, tüketmediğimiz zaman bir hiçiz. Sahip olmak ya da var olmak meselesinde “var olmak” zor olduğu için kolaya kaçıyoruz” ifadelerine yer veren Dr. Öğr. Üyesi Odyakmaz Acar, değişen kitlelerin anlayışına uygun hale gelebilmek için pazarların değiştiğinin altını çizdi. Esnafın ürününe yabancılaşmasının ise kaçınılmaz olduğunu vurguladı.

“Gelecekte Semt Pazarlarının Sayısı Azalacak”

Dr. Öğr. Üyesi Odyakmaz Acar, “İçinde bulunduğumuz ekonomik ve sosyal sistem, semt pazarını da evcilleştirir. Evcilleştirme yolu da tespit edilen belli mekânların pazarlara açılması yönünde olur. Sadece buralarda satış izni verir” diyerek, gelecekte semt pazarlarının birilerinin kalkması yönündeki çabalarına rağmen tamamen kalkmayacağını fakat sayıca epey azalacağını dile getirdi. “Biz de nostaljik olarak gider orada alışveriş yaparız” dedi.

Etiket: necla odyakmaz acarsemt pazarları
Önceki Gönderi

Çeşmeler İnsanları Birbirine Yaklaştıran Mekanlardı

Sonraki Gönderi

Tercih ve Tanıtım Günleri Devam Ediyor

Sonraki Gönderi
Tercih ve Tanıtım Günleri Devam Ediyor

Tercih ve Tanıtım Günleri Devam Ediyor

HABER KATEGORİLERİ

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

ÖNE ÇIKAN KONULAR

10 Kasım Atatürk atölye basketbol belgesel bilim deprem Dr. Öğr. Üyesi Ümit Sarı ekonomi erasmus eğitim film futbol iletim iletim gazetesi iletişim iletişim fakültesi atölyeleri istanbul istanbul üniversitesi istanbul üniversitesi iletişim fakültesi iü iü iletişim fakültesi iüwebtv kadın kültür sanat medya mezuniyet prof. dr. ergün yolcu Prof. Dr. Mahmut Ak psikoloji radyo radyo iletişim sanat sağlık sergi sevgi şahin sinema siyasal bilgiler fakültesi sosyal medya spor tarih teknoloji tercih ve tanıtım günleri yapayzeka İletişim Fakültesi

ÖNE ÇIKAN HABERLER

  • Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • İlk Türk Futbol Takımı: Black Stockings FC (Siyah Çoraplılar)

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Kamondo Merdivenleri’nin Bilinmeyen Hikayesi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Tarihten 4 İlginç Bilgi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Psikoloji Tutkunlarının İzlemesi Gereken 7 Film

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0

Bizi sosyal medyada takip edin

Son Haberler

  • Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?
  • Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi
  • İstanbul Okul Öncesi Eğitim Şenliği Düzenlendi

Kategoriler

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

Özel Haberler

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

16 Haziran 2025
Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

11 Haziran 2025
İstanbul Okul Öncesi Eğitim Şenliği Düzenlendi

İstanbul Okul Öncesi Eğitim Şenliği Düzenlendi

11 Haziran 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki hesabınıza giriş yapınız

Şifreni mi unuttun?

Lütfen Şifrenizi Alınız

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi giriniz.

Giriş Yapmak
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022