“İstanbul iletişim konuşmaları”nın bu haftaki konuğu Shell Kurumsal İletişim Direktörü Meltem Okyar Perdeci idi. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden Öğr. Gör. Fatih Özkoyuncu moderatörlüğünde gerçekleşen “Sosyal Yatırım ve Sürdürülebilirlik” başlıklı etkinlikte Shell örneği üzerinden önemli detaylar konuşuldu.
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin öğrencilerin mesleki gelişimine odaklanan vizyonunun bir yansıması olan İstanbul İletişim Konuşmaları sektörün güncel durumunu ve önemli temsilcilerini öğrencilere ulaştırmayı sürdürüyor. Etkinliğe bu hafta Shell Kurumsal İletişim Direktörü Meltem Okyar Perdeci konuk oldu.
Moderatörlüğünü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden Öğr. Gör. FatihÖzkoyuncu’nun üstlendiği etkinlikte Meltem Okyar Perdeci sosyal yatırım ve sürdürülebilirlik kavramına dair kendi deneyimleri başta olmak üzere alana dair önemli bilgiler paylaştı.
“Sürdürülebilirlik için değişime açık olunmalı”
Perdeci, 90’lı yıllarda şirketlerin, kurumların ve mal varlığı yüksek olan bireylerin toplumdan aldığını topluma geri kazandırma arzusu duymaları üzerine bağış yapma davranışlarının toplumdaki dinamikler değiştikçe sistematikleşmesinden ve 2000’li yıllarda sosyal sorumluluk bilincinin yükseldiğini dile getirdi.
Bugüne yaklaştığımızda görülen tablo ile ilgili Perdeci, şirketlerin süreç içinde sorumluluk bilincinde olurken, kendi operasyonel faaliyet alanlarını korumaları, toplumun ihtiyacına yönelik davranış sergilemeleri yanında müşteri ve çalışanın da sürece dahil olarak, geri bildirime yönelik değişime açık olmaları gerektiğinin atını çizdi. Perdeci “sürdürülebilirlik için değişime açık olunmalı” dedi.
“Şirketler aynı hedef için üretilen projeleri birlikte yapabilme yetkinliği kazandı”
Perdeci, pandemi süreci ile birlikte şirketlerin ticari amaçlarını ve markalarını, aynı amaç ve aynı hedef için bir kenara koyarak üretilen projeleri diğer şirket ve markalar ile birlikte yürütebilme yetkinliği göstermeye başladıklarını dile getirdi. Daha sonra Perdeci, çalışmakta olduğu global şirket olan Shell’in faaliyetlerinden ve Türkiye’de yapılan sosyal yatırım çalışmalarından bahsetti. Son dönemde sıkça üzerinde durulan çeşitlilik ile kapsayıcılık kavramlarına ve Shell’in global prensiplerinden sürdürülebilir kalkınma hedeflerine değindi.
İstanbul İletişim Konuşmaları her Çarşamba sektör temsilcilerini İletişim Fakültesi öğrencileri ile buluşturmaya devam edecek. Zoom üzerinden gerçekleşecek etkinlikler aynı zamanda İÜWEBTV üzerinden de canlı olarak yayınlanacak.
Etkinliğin tamamını aşağıdan izleyebilirsiniz: