Çarşamba, Kasım 26, 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim
İletim
  • Anasayfa
  • Eğitim
    • İstanbul Üniversitesi
    • İÜ İletişim Fakültesi
    • Hocalarımızın Kaleminden
  • Bilim
  • Sağlık
  • Kültür-Sanat
  • Yaşam
  • Spor
  • Teknoloji
  • Foto Galeri
  • Giriş
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İletim
Anasayfa Eğitim

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademisyenlerinden ESCI İndeksli Dergide Uluslararası Makale

İLETİM Tarafından İLETİM
9 Haziran 2021
içinde Eğitim
0
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademisyenlerinden ESCI İndeksli Dergide Uluslararası Makale
0
PAYLAŞIM
15
GÖRÜNÜM
Share on FacebookShare on Twitter

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Nilüfer Pembecioğlu ve Prof. Dr. Uğur Gündüz’ün yazarlığını yaptığı “Media Literacy and Mobilizing Children: The Image of Child in Automobile Ads” adlı makale Slovakya’da bulunan Ss. Cyril and Methodius Üniversitesi’nin  Emerging Sources Citation Index (ESCI)-Web of Science Core Collection bilimsel indeksinde taranan Media Literacy and Academic Research (MLAR) adlı dergisinde yayımlandı.   

Makale çerçevesinde medya okuryazarlığının medyayı anlama, algılama ve çözümleme gereği duyulan tüm disiplinler için gerekli bir beceriler bütünü olduğu belirtilmektedir. Günümüzün dijitalleşen medyasında çocuk konusu ile medyadaki çocuk görünürlüğü ve görsel iletilerde, özellikle reklamlarda çocuğun varlığı tartışılmaktadır. Bu çalışma, bir yandan eğlendirici ve bilgilendirici görünen, bir diğer yandan da çocukların gereğinden hızlı yetişkinleştirildiği görüntülerle otomobil reklamlarındaki çocuk imgesini ele almaktadır. Çalışmada, çocuğu adım adım yaratıcı endüstrilerin kucağına taşıyan görselleri ile, bu tür reklamların, çocuğun algılarını, beklentilerini, yaşama kendisini konumlandırma biçimini de etkilemekte olduğu vurgulanmaktadır. Tüm çocukların düşlerini süsleyen otomobil reklamları, sosyo-kültürel ve ekonomik sınıf farkları ile birlikte daha seçici, daha bilinçli ve yüksek medya okuryazarlığı olan bir kitleye hitap eder görünmektedir. Reklamların, yetişkinleri olduğu kadar çocukları da ‘hareketlilik (mobility)’ konusunda uyarması ve onları potansiyel kullanıcılar olarak hedeflemesi bir yandan sürekli modelleri yenilenen ve her biri sektörün lideri olmaya aday otomobilleri gündeme getirmekte, bir diğer yandan da reklamlardaki çocuk imgesine belli bir ivme kazandırmaktadır. Makale kapsamında çocuk ve otomobil ilişkisi betimlenirken, reklamların görselleştirmeleri çerçevesinde geleceğin birey, aile tasarımları ile otomobil satışlarını nasıl etkileyebileceği ele alınmaktadır.

İlgili Haberler

Öğretmenler Günü’nde Geleneksel Ezgilerin Esintisi

Öğretmenler Günü’nde Geleneksel Ezgilerin Esintisi

24 Kasım 2025
Haber Fotoğrafçılığı Atölyesi Gerçekleşti

Haber Fotoğrafçılığı Atölyesi Gerçekleşti

24 Kasım 2025

Derginin ana sayfasına ulaşmak için link: https://www.mlar.sk/

Makalenin tam metnine ulaşmak için link: https://www.mlar.sk/wp-content/uploads/2021/04/10_Pembecioglu_Gunduz.pdf

Çalışma hakkında görseller:

Etiket: Media Literacy and Academic Researchnilüfer pembecioğluuğur gündüz
Önceki Gönderi

İletişim Podcast’in Yeni Bölümü “Reklam/Reklamcılık Üzerine” Yayınlandı

Sonraki Gönderi

İstanbul İletişim Konuşmaları’nın Konuğu Rafadan Tayfa’nın Yapımcı ve Yönetmeni İsmail Fidan; “Animasyon tüm sektörlerin kalbidir”

Sonraki Gönderi
İstanbul İletişim Konuşmaları’nın Konuğu Rafadan Tayfa’nın Yapımcı ve Yönetmeni İsmail Fidan; “Animasyon tüm sektörlerin kalbidir”

İstanbul İletişim Konuşmaları’nın Konuğu Rafadan Tayfa’nın Yapımcı ve Yönetmeni İsmail Fidan; “Animasyon tüm sektörlerin kalbidir”

HABER KATEGORİLERİ

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

ÖNE ÇIKAN KONULAR

Atatürk basketbol berk balcı bilim deprem ece özdemir ekonomi erasmus film futbol iletim iletim gazetesi iletişim iletişim fakültesi atölyeleri istanbul istanbul üniversitesi istanbul üniversitesi iletişim fakültesi iü iü iletişim fakültesi iüwebtv kültür sanat medya melek öztürk mesut aytekin mezuniyet Nazlı Aygen prof. dr. ergün yolcu Prof. Dr. Mahmut Ak psikoloji radyo iletişim sanat sağlık sena sandıkçı sergi sevgi şahin sinema siyasal bilgiler fakültesi sosyal medya spor teknoloji TRT trt geleceğin iletişimcileri yarışması ömer iğrek özgür recep kocaoğlu İletişim Fakültesi

Son Haberler

  • Öğretmenler Günü’nde Geleneksel Ezgilerin Esintisi
  • Haber Fotoğrafçılığı Atölyesi Gerçekleşti
  • Prof. Dr. Ayşe Melahat Kalay İletişim Fakültesinden Emekli Oldu

Kategoriler

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki hesabınıza giriş yapınız

Şifreni mi unuttun?

Lütfen Şifrenizi Alınız

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi giriniz.

Giriş Yapmak
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022