Çarşamba, Haziran 25, 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim
İletim
  • Anasayfa
  • Eğitim
    • İstanbul Üniversitesi
    • İÜ İletişim Fakültesi
    • Hocalarımızın Kaleminden
  • Bilim
  • Sağlık
  • Kültür-Sanat
  • Yaşam
  • Spor
  • Teknoloji
  • Foto Galeri
  • Giriş
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İletim
Anasayfa Genel

Metallerin Ötesinde Bir Yaşam Hikayesi

İLETİM Tarafından İLETİM
27 Ekim 2022
içinde Genel, Manset Haber
0
Metallerin Ötesinde Bir Yaşam Hikayesi
0
PAYLAŞIM
176
GÖRÜNÜM
Share on FacebookShare on Twitter

Haber: Dilara Yıldız

Sanatıyla mücevherlere değer katan tasarımcı ve sadekar Işık Sedef Gürbüz, metaller ile iletişim kurarak her birinin arkasında farklı hikayeler yatan koleksiyonlar oluşturuyor.

İlgili Haberler

Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

24 Haziran 2025
Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

20 Haziran 2025

Kurumsallıktan Sadekarlığa

Kararlarımızın gitmemiz gereken yolda sadece kendimizi doğrulama aracı olduğunu söyleyen Gürbüz, kendini bildiğinden beri zihninde tasarladıklarını elleriyle uygulamaya döktüğünü belirtti. Meslek seçimini bir karar değil kendiliğinden gelişen süreç olarak değerlendiren tasarımcı, kurumsal iş hayatı sırasında ustalardan sadekarlık öğrenip tasarım dersleri aldı. Tasarımlarının bir noktaya geldiği an kurumsal iş hayatında mutsuz olduğunu fark eden Gürbüz, kendi markasını kurup tasarımlarının önünü açmak için yaptığı işi profesyonel boyuta taşıyıp kendi şirketini kurduğunu söyledi.

Estetiğin Ötesinde Bir Anlama Ulaşmak

Yaptığı takıları somutlaşmış hikayeler ve denemeler olarak tanımlayan Gürbüz, “Bir taşı alıp onun zaten olan formuna iki kuş, bir çiçek, bir kalp ekleyeyim demiyorum. Amacım estetikle birlikte estetiğin ötesinde bir anlama ulaşmaya çalışmak; aslında kendimi, fikrimi, derdimi, hayallerimi, bendeki görüşü anlatmak” diyerek tamamen şekil verebileceği, kendisi için dil oluşturacak materyale ihtiyaç duyduğunu belirtti. Geleneksel işleme tekniklerini öğrendiği metaller ile bu iletişimi yakaladığını vurguladı. Ateşle minik objeler yaratan tasarımcı ateşle çalışmanın müthiş bir haz olduğunu, teli 3 boyutlu objeye dönüştürmekten zevk aldığını söyledi. Metaller ile çalışmayı seven Gürbüz, metallerin “kendi tavırları, sınırları, izin verdikleri ve vermedikleri alanları var, bir iletişim halindesiniz metalle aslında. Hem onun aracılığı ile iletişim kuruyorsunuz, hem de metalin kendisi ile iletişim kuruyorsunuz çalışırken… Tabii bunları yapabilmek için önce kendinizle iletişim kurmanız gerekiyor” diyerek ortaya konulan sanat ile tasarımcı arasındaki iletişime dikkat çekti.

“Tasarımlarımın Her Biri Soyut Düşünceler”

Mücevher veya objelerin tasarım fikrinden çok, birer soyut düşünce olduğunu söyleyen Gürbüz, hayata ve olaylara bakışının, hayallerinin, korkularının, kendine dair isteklerinin, tasarımlarını asıl oluşturan yapılar olduğunu söyledi. Kendini çok ağır hissettiği bir zamanda karahindibalardan yola çıkan tasarımcı, “Karahindibaların tohumlarının neşe ve güven içinde kendilerini rüzgara bırakışlarına, oyuncu hallerine ve bu hafiflikle dünyanın her köşesine dağılıp çoğalmalarına, bereketi getirmelerine özendim” diyerek tasarımlarında belirlediği soyut hikayelerden örnek vermeye şu cümlelerle devam etti; “Evrenin her yerinden bize yaratılışın ne mucizevi bir şey olduğunu, estetiğin sadece günlük güzellik algılarımızdan ne kadar öte bir şey olduğunu hatırlatan altın orana hayranlığımı düşünürken buldum kendimi… Uykuya dalarken gözümün önüne gelen bir form ile dolunayı o uyku sersemliği içinde bağdaştırıp dişilliğin gücünü hissettim” diyerek her koleksiyonu için ayrı ayrı hikayeler sayabileceğini belirtti. Zihninde canlandırdığı düşüncelerinin ardından, çoğu zaman çizim yapmadan tezgaha oturduğunu vurgulayarak kafasındakilerin metalle buluşmasına izin verdiğini söyledi. Hayallerinden öte, hayallerinden bağımsız tasarımların kendi yolculuklarına başladığını belirtti.

“Geleceğin Trendlerini Sezgisel Olarak Yakaladım”

Günümüzdeki trendlerin etkisinin takılarına oldukça az yansıdığını söyleyen başarılı tasarımcı takılarının son yılların trendlerine çok uygun olmadığını belirtti. 7 sene önce küpesi ile başladığı Flux koleksiyonunun ve başka koleksiyonlarındaki bazı parçaların 2023 trendleri kapsamında değerlendirilebileceğini gören Gürbüz, “Belki bu anlamda seneler öncesinden geleceğin trendlerini bir şekilde sezgisel olarak yakalamışım” diyerek tasarımlarını yeni trendlerde görmenin hazzını yaşadığını belirtti.

‘’Bende Olanı Kendinde Bulan Kişiler Tasarımlarıma Daha Çok İlgi Gösteriyor’’

Tasarımlarının hepsi kendi düşünceleriyle oluştuğundan her koleksiyonun kendisini yansıttığını belirten tasarımcı, “tüm koleksiyonlarım benim farklı dönemlerimi, farklı yüzlerimi, farklı yönlerimi yansıtıyor diyebilirim. Bende olanı kendisinde de bulan kişiler tasarımlarıma daha çok ilgi gösteriyor. Onların bir tarafı, benim o koleksiyonu tasarladığım zaman öne çıkmış olan tarafımı anlıyor ve ona değer veriyor, ona yüklediğim değeri, anlamı deşifre edebiliyor” diyerek birbirini anlayan, hissedebilen kişilere parçalarının dağıldığının altını çizdi.

Önceki Gönderi

Tarihi Fotoğraflar Serisi- 1

Sonraki Gönderi

Entertech İstanbul Teknokent Ekibi, İletişim Fakültesi’ne Konuk Oldu

Sonraki Gönderi
Entertech İstanbul Teknokent Ekibi, İletişim Fakültesi’ne Konuk Oldu

Entertech İstanbul Teknokent Ekibi, İletişim Fakültesi'ne Konuk Oldu

HABER KATEGORİLERİ

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

ÖNE ÇIKAN KONULAR

10 Kasım Atatürk atölye basketbol belgesel bilim deprem Dr. Öğr. Üyesi Ümit Sarı ekonomi erasmus eğitim film futbol iletim iletim gazetesi iletişim iletişim fakültesi atölyeleri istanbul istanbul üniversitesi istanbul üniversitesi iletişim fakültesi iü iü iletişim fakültesi iüwebtv kadın kültür sanat medya mezuniyet prof. dr. ergün yolcu Prof. Dr. Mahmut Ak psikoloji radyo radyo iletişim sanat sağlık sergi sevgi şahin sinema siyasal bilgiler fakültesi sosyal medya spor tarih teknoloji tercih ve tanıtım günleri yapayzeka İletişim Fakültesi

ÖNE ÇIKAN HABERLER

  • Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • İlk Türk Futbol Takımı: Black Stockings FC (Siyah Çoraplılar)

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Kamondo Merdivenleri’nin Bilinmeyen Hikayesi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Tarihten 4 İlginç Bilgi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Psikoloji Tutkunlarının İzlemesi Gereken 7 Film

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0

Bizi sosyal medyada takip edin

Son Haberler

  • Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris
  • Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor
  • Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

Kategoriler

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

Özel Haberler

Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

24 Haziran 2025
Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

20 Haziran 2025
Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

16 Haziran 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki hesabınıza giriş yapınız

Şifreni mi unuttun?

Lütfen Şifrenizi Alınız

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi giriniz.

Giriş Yapmak
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022