Muhabir: Emir Uygur
Fotoğraf: Özgür Recep Kocaoğlu
İstanbul – (İÜ Haber Merkezi)
İstanbul Üniversitesi (İÜ) İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü ile Ajans İstanbul İletişim koordinatörlüğünde organize edilen ‘’İletişim Sektörünün Dinamikleri” söyleşisi düzenlendi.
İÜ İletişim Fakültesi Amfi B’de 22 Mayıs günü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü ile Ajans İstanbul İletişim ortaklığında gerçekleşen İletişim Sektörünün Dinamikleri söyleşisine MTM Medya Takip Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Halef Remzi Vayıs ile Bando Dijital Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Göksel Balaban konuk oldu.
“Üretenle tüketen kişi aynı oldu”
Medyanın istenilen mesajı vermek için en güçlü araç olduğunu belirterek sözlerine başlayan Halef Remzi Vayıs, medya takibi sürecinin medyanın ayrılmaz bir parçası olduğunun altını çizdi. Vayıs, medya takibinin tarihçesine değinerek medya takibinin ilk gazetenin yayımlanmasından yaklaşık üç asır sonra bir girişimci tarafından başlatıldığını belirtti. Günümüz dijital çağda artık üretenle tüketenin bir olduğunu aktaran Vayıs, bu durumun üreticilerin içeriklerine ne kadar iyi dönüş alacakları konusunda üreticileri meraklandırdığını söyledi.
Vayıs, medya çalışanı olmanın ilgi meselesi olduğunu ve meraklı olmanın önemini vurguladı. Sektör hakkında tavsiyeler verirken iletişim fakültesi öğrencilerinin medyaya ilgili olması gerektiğinin altını çizdi.

Dijital stratejide verinin ve gerçekliğin gücü
Göksel Balaban yaptıkları işin firmalara veya şahıslara dijital strateji önermek olduğunu ve bunu yaparken de medya takibinden fazlaca yararlandıklarını belirtti. Balaban, ‘’Yapılan reklama geri dönüşler iyiyse reklam için harcanan para 2 katına çıkar. Bu sebeple herkes için veri çok önemli’’ diyerek verinin sektörde kilit rol edindiğini anlattı.
Dijital iletişimde gerçekliğin mi yoksa süslemenin mi daha etkili olacağı konusuna yönelik değerlendirmede bulunan Balaban, ‘’Süsün pulu hemen düşer. Hikâye faktörü sadece gerçekçi olduğu sürece önemlidir’’ ifadesini kullanarak süsün ve hikâyenin kötü bir şey olmadığını ama gerçekçi olması gerektiğini savundu.
Sektörde çevre oluşturmanın öneminden bahseden Balaban, “Genç yaşlarda çoğu zaman batarsınız ama pes etmeyin. Çünkü batmak ve başarısızlık çok büyük deneyim kazandırır” diyerek başarısızlıktan ders çıkarmak gerektiğine dikkat çekti.

Söyleşi, hediye ve sertifika takdimiyle sona erdi.


