İletişim Fakültesi öğrencilerinin sektörün tecrübeli isimleri ile buluştuğu İstanbul İletişim Konuşmaları devam ediyor. Gazetecilik bölümünden Dr. Öğr. Üyesi Hülya Semiz Türkoğlu moderatörlüğünde gerçekleşen “Televizyon Muhabirliği” başlıklı etkinlikte haberciliğe dair önemli detaylar konuşuldu.
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin öğrencilerin mesleki gelişimine odaklanan vizyonunun bir yansıması olan İstanbul İletişim Konuşmaları sektörün güncel durumunu ve önemli temsilcilerini öğrencilere ulaştırmayı sürdürüyor. Etkinliğe bu hafta NTV’nin deneyimli muhabiri ve İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi mezunu Yağız Şenkal konuk oldu.
Moderatörlüğünü Gazetecilik bölümünden Dr. Öğr. Üyesi Hülya Semiz Türkoğlu’nun üstlendiği etkinlikte Yağız Şenkal, stratejik planlamanın reklam süreçlerinde kullanımına dair önemli bilgiler paylaştı.
Gazetecilik mesleğinin içinde bulunduğumuz pandemi koşullarının da etkisiyle internet ortamına aktarıldığının önemini vurgulayan Şenkal, öğrencilerin üniversite yıllarında olabildiğince kendilerini geliştirmeleri gerektiğine vurgu yaptı. Deneyimli muhabir ayrıca meslek hayatına başladığında yoğunluğun kişisel gelişime engel olabileceğini dile getirdi. Asıl önemli olanın küçük de olsa bir yerden başlamak gerektiğini ve yılmadan azimle çalışmak olduğunu belirtti.
“Muhabirlik Asla Bitmeyecek”
Yazılı ve görsel basına olan rağbetin azaldığının altını çizen Şenkal, yetişmiş muhabir sayısının azlığına dikkat çekti ve günümüzde haberi yazanın, seslendirenin, montajlayanın aynı kişi olma yoluna gittiğini söyledi. Muhabirlik mesleğinin asla bitmeyeceğini ifade eden Şenkal, donanımlı olmanın özellikle öne geçirdiğini belirtti.
İstanbul İletişim Konuşmaları her Çarşamba sektör temsilcilerini İletişim Fakültesi öğrencileri ile buluşturmaya devam edecek. Zoom üzerinden gerçekleşecek etkinlikler aynı zamanda İÜWEBTV üzerinden de canlı olarak yayınlanacak.
Etkinliğin tamamını aşağıdan izleyebilirsiniz: