Salı, Temmuz 1, 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim
İletim
  • Anasayfa
  • Eğitim
    • İstanbul Üniversitesi
    • İÜ İletişim Fakültesi
    • Hocalarımızın Kaleminden
  • Bilim
  • Sağlık
  • Kültür-Sanat
  • Yaşam
  • Spor
  • Teknoloji
  • Foto Galeri
  • Giriş
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İletim
Anasayfa Eğitim

Sağlık Gazeteciliğine Doğru

İLETİM Tarafından İLETİM
4 Ocak 2024
içinde Eğitim, Genel, Manset Haber, Sağlık
0
Sağlık Gazeteciliğine Doğru
0
PAYLAŞIM
268
GÖRÜNÜM
Share on FacebookShare on Twitter

Muhabir: Medine Yavuz

Editör: Hatice Beyza Çakmak

İlgili Haberler

İÜ İletişim Fakültesi’nin TRT Belgesel Ödüllü Yönetmeni Mert Kartal: “Köyümdeki birinin anlamayacağı bir film yapmam!”

İÜ İletişim Fakültesi’nin TRT Belgesel Ödüllü Yönetmeni Mert Kartal: “Köyümdeki birinin anlamayacağı bir film yapmam!”

25 Haziran 2025
Dijital Çağda Gazetecilik

Dijital Çağda Gazetecilik

25 Haziran 2025

Gazetecilik ve Yeni Medya Topluluğu aracılığıyla sağlık gazeteciliği üzerine yapılan etkinlik; Haber Muhabiri Yunus Emre Şahbenderoğlu, Kurumsal İletişim Müdürü Seda Aydın ve Dijital Pazarlama Uzmanı Cengizhan Arguz’un katılımlarıyla 28 Aralık Perşembe günü saat 11.00’de Derslik 4’te gerçekleşti.

Yunus Emre Şahbenderoğlu’nun konuşmasıyla etkinlik başladı. Şahbenderoğlu konuşmasında; gazeteciliğin zor bir meslek olduğunu, görsel medya ile ilgilendiğini söyledi. Sağlık habercisinin nasıl hareket etmesi gerektiğini şöyle anlattı: ”Gazeteci gündemi takip etmelidir. Alandaki yeni durumlar konusunda neler yapılabileceğini irdelemelidir. Vatandaşa alandan güncel haberler vermelidir. Bir uzman ayarlanması gereken zamanlar için irtibat ağı kurmalı ve o uzmanı haber sürecinde yönlendirmesi gerekir. Ayrıca sağlık haberciliğinde dikkat ettiğimiz önemli detaylardan biri de haberle sansasyonele sürüklememek gerektiğidir.’’

Savaş muhabirliğinden de söz eden Şahbenderoğlu, ‘’O zorlu bölgede kendi yolunuzu kendi materyallerinizle aktarabilmelisiniz. Hem kendi güvenliğinizi hem de arkadaşlarınızın güvenliğini sağlamalısınız’’ ifadelerini kullandı.

Ardından 8 yıldır sağlık sektöründe çalışan Kurumsal İletişim Müdürü Seda Aydın, kurumsal iletişim alanı hakkında bilgi verdi. Aydın, ‘’Kurumsal iletişim alanında çalışanların görevi; o kurumun markasını koruyup geliştirmek, marka değerini koruyup yükseltmek, hastanenin ihtiyaçlarını ve tüm markanın güvenliğini sağlamaktır.’’ dedi.

Aydın, sağlık sektöründeki bir kurumsal iletişimcinin; haber çalışmalarına değişik başlıklar bulması, o konuyla ilgilenen hekimlere ulaşıp onların medya ile irtibatını sağlaması, hekimlerin konuk olarak gönderilmesi, haber için sektörde ödenmesi gereken bütçe ve bedel üzerine görüşmeler yapması gibi işleri olduğunu da belirtti.

Aydın, önemli olanın ‘’haber için hangi hekimin seçileceği’’ olduğunu söyledi. Süreçte gönderilecek hekime bazı sorular sorulması gerektiğinin üzerinde duran Aydın, örnek olarak “Medyada yer almak istiyor musunuz?” sorusunu yönelttiklerini ve bu soruya göre hekimleri seçtiklerini belirtti. Ayrıca, “Hızlı olabilmek adına kime ilk ulaşabiliyorsam ilk o doktoru yönlendiriyorum.” dedi.

Kurumsal iletişimin, ana akım medyada hangi çalışmaları kullandığını belirtmeyi unutmayan Aydın; gündeme yönelik haber çalışmaları, canlı telefon bağlantıları, özel haber çalışmaları, basın bültenleri/yazılı içeriklerden yararlandıklarını anlattı.

Dijital Pazarlama Uzmanı Cengizhan Arguz ise dijital ortamda nelerin yapılabileceğini, nasıl sürdürülebilir olunabileceğine değindi. Sağlık turizminin büyük bir alan olduğunu ve pazarlama tekniklerini burada aktif kullanabildiklerini iletti. Dijital pazarlamada sık kullanılan önemli birkaç cümleye yer verdi. Sağlık sektöründe pazarlama yapmak için en önemli alanların; kadın doğum, onkoloji, kardiyoloji ve plastik cerrahi olduğunu belirten Arguz, en zor alanın onkoloji bölümü olduğunu dile getirdi.

Arguz, “Sağlık sektörünün pazarlaması genel olarak zor. Türkiye’de sağlık turizmi gittikçe artıyor. Burada ilerlemek için hangi marketlerde olmalıyız? Bunları belirliyoruz. Orada kaç hastane var? Sağlıkla alakalı şeylere erişebiliyor muyuz? Nasıl bir çalışma yapmalıyız? Hangi hizmette daha iyiyiz? Hangi hekim daha iyi gibi sorularla çalışmalarımızı devam ettirmeye çalışıyoruz.” ifadelerinde bulundu. Ayrıca Arguz, dijital pazarlamada en önemli şeyin rakip analizi ve potansiyel müşteri bulmak olduğunun üzerinde durdu. Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamaya göre daha avantajlı olduğunu vurguladı.

Etiket: cengizhan arguzİletişim Fakültesiistanbul üniversitesisağlık gazeteciliğiseda aydınyunus emre şahbenderoğlu
Önceki Gönderi

Yılın Basın Fotoğrafları Yarışması: Ara Güler Özendirme Ödülü

Sonraki Gönderi

Filmvisio’nun İkinci Sayısı Çıktı

Sonraki Gönderi
Filmvisio’nun İkinci Sayısı Çıktı

Filmvisio'nun İkinci Sayısı Çıktı

HABER KATEGORİLERİ

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

ÖNE ÇIKAN KONULAR

10 Kasım Atatürk atölye basketbol belgesel bilim deprem Dr. Öğr. Üyesi Ümit Sarı ekonomi erasmus eğitim film futbol iletim iletim gazetesi iletişim iletişim fakültesi atölyeleri istanbul istanbul üniversitesi istanbul üniversitesi iletişim fakültesi iü iü iletişim fakültesi iüwebtv kadın kültür sanat medya mezuniyet prof. dr. ergün yolcu Prof. Dr. Mahmut Ak psikoloji radyo radyo iletişim sanat sağlık sergi sevgi şahin sinema siyasal bilgiler fakültesi sosyal medya spor tarih teknoloji tercih ve tanıtım günleri yapayzeka İletişim Fakültesi

ÖNE ÇIKAN HABERLER

  • Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • İlk Türk Futbol Takımı: Black Stockings FC (Siyah Çoraplılar)

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Kamondo Merdivenleri’nin Bilinmeyen Hikayesi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Tarihten 4 İlginç Bilgi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Psikoloji Tutkunlarının İzlemesi Gereken 7 Film

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0

Bizi sosyal medyada takip edin

Son Haberler

  • İÜ İletişim Fakültesi’nin TRT Belgesel Ödüllü Yönetmeni Mert Kartal: “Köyümdeki birinin anlamayacağı bir film yapmam!”
  • Dijital Çağda Gazetecilik
  • Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

Kategoriler

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

Özel Haberler

İÜ İletişim Fakültesi’nin TRT Belgesel Ödüllü Yönetmeni Mert Kartal: “Köyümdeki birinin anlamayacağı bir film yapmam!”

İÜ İletişim Fakültesi’nin TRT Belgesel Ödüllü Yönetmeni Mert Kartal: “Köyümdeki birinin anlamayacağı bir film yapmam!”

25 Haziran 2025
Dijital Çağda Gazetecilik

Dijital Çağda Gazetecilik

25 Haziran 2025
Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

24 Haziran 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki hesabınıza giriş yapınız

Şifreni mi unuttun?

Lütfen Şifrenizi Alınız

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi giriniz.

Giriş Yapmak
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022