Perşembe, Haziran 8, 2023
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim
İletim
  • Anasayfa
  • Eğitim
    • İstanbul Üniversitesi
    • İÜ İletişim Fakültesi
    • Hocalarımızın Kaleminden
  • Bilim
  • Sağlık
  • Kültür-Sanat
  • Yaşam
  • Spor
  • Teknoloji
  • Foto Galeri
  • Giriş
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İletim
Anasayfa İÜ İletişim Fakültesi

Habercilikte Dijital Dönüşüm

İLETİM Tarafından İLETİM
9 Mart 2018
içinde İÜ İletişim Fakültesi, Teknoloji
0
Habercilikte Dijital Dönüşüm
0
PAYLAŞIM
1
GÖRÜNÜM
Share on FacebookShare on Twitter

Hande Nur OCAK

Ajans İstanbul İletişim tarafından 8 Mart’ta düzenlenen “Habercilikte Dijital Dönüşüm” etkinliğine, Anadolu Ajansı İstanbul Bölge Müdürü Hüseyin Altınalan konuk oldu.

İlgili Haberler

Cologne Journalism School Öğrencileri İÜ İletişim Fakültesi’nde

Cologne Journalism School Öğrencileri İÜ İletişim Fakültesi’nde

6 Haziran 2023
İÜ İletişim Fakültesi’nden TÜBİTAK 3005 Projesi Başarısı

İÜ İletişim Fakültesi’nden TÜBİTAK 3005 Projesi Başarısı

1 Haziran 2023

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Cep Sineması’nda düzenlenen etkinlikte konuşan Hüseyin Altınalan, her geçen gün daha fazla sosyal medyayı kullandığımızı, bu durumun da bireyleri, toplumu ve sektörü değişime uğrattığını söyledi. Altınalan, “Sektörler değişime uğruyor. Çoğu şirket reklam stratejilerini değiştirdi. Ağırlıklı olarak da sosyal medya reklamı verilmeye başlandı. Bu durumun hem avantajları hem de dezavantajları var” dedi.

Geleneksel medyanın yanı sıra yeni medyanın da önemini kavrayan şirketlerin buraya odaklanmaya başladığını söyleyen Altınalan, “Gazete reklamları devam ediyor tabi ki ama artık geleneksel medyadaki mecralar kendi sosyal medya alanlarını geliştirmek ve dönüştürmek çabasında” dedi. Yakın gelecekte internet bağımlılığının sigara bağımlılığı gibi mücadele edilmesi gereken toplumsal bir yara olacağından bahseden Altınalan, sosyal medya bilinci oluşturulmazsa dünyada sosyal medyadan kurtulmak için kliniklerin olacağına değindi.

“Medya, Teknolojinin Neresinde?”

Hayatın her alanında kendine yer edinen teknolojinin, medyaya dokunmadan geçmesinin imkansız olacağından bahseden Altınalan, cep telefonlarının olmadığı, televizyonların yayına başlamadığı tek kanallı bir dönemde, muhabirin gün içindeki gelişmeleri sadece tek bir kanala yetiştirme kaygısı taşıdığını söyledi. Altınalan, “Durum böyle olunca sahadaki haberin merkeze aktarılması çoğunlukla zaman ya da hız baskısı altında olmazdı. Çok sıcak bir gelişme olduğunda telefonla haber yazdırılırdı ve daha ötesi cep telefonu yokken bizler telsizle sıcak haberi yazdırırdık” dedi.

Mors Alfabesi’nden Whatsapp’a

Altınalan, şimdilerde Whatsapp’ı çok ciddi bir şekilde kullandıklarına değinerek “Whatsapp kullandığımızda, sıcak habere intikal edildiğinde saniyelerle yarışıyoruz ve daha hızlı olmamız gerekiyor. Genelde fotoğraflar problem olabiliyor fakat muhabirimiz yazabilecek durumda değilse merkeze attığı ses kaydını oradaki arkadaşımız dinler ve haberleştirir” dedi.

“Bilgi Demokratikleşti”

Medyada artık saniyelerle yarıştığımızı söyleyen Altınalan, bilginin demokratikleştiğini herkesin istediği yerden istediği veriye rahatça ulaşabildiğine değindi. Altınalan, bu noktada gazetecilerin geleneksel medyanın yeni medyaya dönüşümü sürecini yürütürken bir yandan da toplumun bilinçlenmesi görevinin yürütülmesi gerektiğini vurguladı. Altınalan, sözlerini şu şekilde devam ettirdi: “Sosyal medyanın yaygınlaşması sadece şirketleri değil aslında medyayı da yönetmeye çoktan başladı. Geleneksel medyanın hem kendi görevini yerine getirmesi hem de bu dönüşüme uyum sağlaması gerekiyor. Gündüzümde artık vatandaş gazeteciliği diye bir tanım ortaya çıktı. Gün içinde yanınızdan gelip geçen biri çektiği bir video ile gündem olabiliyor ve biz günlerce onun çektiği görüntüyü konuşuyoruz. Dijital dünyada her sunulanı kabul etmemek mutlaka teyit mekanizmasını geliştirmek gerekiyor. Bir haberi duyabilirsiniz ama bu haberin doğruluğunu ajanslar sağlamaktadır. Örneğin Anadolu Ajansı habere geçmezse o haber doğru değildir. Bizim haberimiz mahkemede delil kabul edilir.”

“Bilgiye Ulaşın Ama Teyit Edin”

Konuşmasını sonlandırırken Altınalan, öğrencilere toplumsal bakışımızı şekillendiren sosyal medyanın dijital dünyada var olmaya devam etmesi gerektiğini ama hem birey hem ülke olarak sorgulayıcı olmamız gerektiğini söyleyen Altınalan sözlerini şu şekilde sonlandırdı: “Cebinizdeki ekranların sizi hipnotize etmesine izin vermeyin, bilgiye ulaşın ama teyit edin.”

Program sonunda öğrencilerin sorularını cevaplayan, Hüseyin Altınalan’a Doç. Dr. Betül Önay Doğan tarafından plaket takdim edildi.


Etiket: Anadolu AjansıAnadolu Ajansı İstanbul Bölge Müdürü Hüseyin AltınalanHabercilikte Dijital DönüşümhandenurocakHüseyin Altınalan
Önceki Gönderi

Hayatınız Duman Olmasın

Sonraki Gönderi

“Anadolu Kadınlarının Torunları Olduğunuz Aklınıza Gelsin”

Sonraki Gönderi
“Anadolu Kadınlarının Torunları Olduğunuz Aklınıza Gelsin”

“Anadolu Kadınlarının Torunları Olduğunuz Aklınıza Gelsin”

HABER KATEGORİLERİ

  • Bilim
  • Business
  • Culture
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Lifestyle
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • National
  • Politics
  • Sağlık
  • Spor
  • Sports
  • Teknoloji
  • Yaşam

ÖNE ÇIKAN KONULAR

15 temmuz atölye basketbol belgesel belgesel sinema atölyesi Berceste gülçin özdemir Beyza Nur Kızıldemir bilim deprem derviş zaim doç. dr. haluk zülfikar Dr. Öğr. Gör. Fatih Özkoyuncu Dr. Öğr. Üyesi Hülya Semiz Türkoğlu Dr. Öğr. Üyesi Ümit Sarı ekonomi enuygar erasmus iletim iletişim iletişim fakültesi atölyeleri istanbul istanbul iletişim konuşmaları istanbul üniversitesi istanbul üniversitesi iletişim fakültesi iü iü iletişim fakültesi iüwebtv medya mehmet akif ersoy mesut aytekin murat kasap prof. dr. ergün yolcu Prof. Dr. Mahmut Ak radyo radyo iletişim sergi sinema siyasal bilgiler fakültesi sosyal medya spor teknoloji tercih ve tanıtım günleri tübitak İletişim Fakültesi İÜ Edebiyat Fakültesi

ÖNE ÇIKAN HABERLER

  • İlk Türk Futbol Takımı: Black Stockings FC (Siyah Çoraplılar)

    İlk Türk Futbol Takımı: Black Stockings FC (Siyah Çoraplılar)

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Kamondo Merdivenleri’nin Bilinmeyen Hikayesi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Uzun Ömür Noktası: Zu-San-Li 

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • İstanbul Erkek Lisesi Binasının Gizemleri

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Işıl Açıkel İletişim Fakültesi’nde

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
İletim

İletim Gazetesi İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri uygulama gazetesidir.

Bizi sosyal medyada takip edin

Son Haberler

  • Cologne Journalism School Öğrencileri İÜ İletişim Fakültesi’nde
  • Türkçe Stand-Up: Komedinin Sagopa Kajmer’i
  • İÜ İletişim Fakültesi’nden TÜBİTAK 3005 Projesi Başarısı

Kategoriler

  • Bilim
  • Business
  • Culture
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Lifestyle
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • National
  • Politics
  • Sağlık
  • Spor
  • Sports
  • Teknoloji
  • Yaşam

Özel Haberler

Cologne Journalism School Öğrencileri İÜ İletişim Fakültesi’nde

Cologne Journalism School Öğrencileri İÜ İletişim Fakültesi’nde

6 Haziran 2023
Türkçe Stand-Up: Komedinin Sagopa Kajmer’i

Türkçe Stand-Up: Komedinin Sagopa Kajmer’i

6 Haziran 2023
İÜ İletişim Fakültesi’nden TÜBİTAK 3005 Projesi Başarısı

İÜ İletişim Fakültesi’nden TÜBİTAK 3005 Projesi Başarısı

1 Haziran 2023
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki hesabınıza giriş yapınız

Şifreni mi unuttun?

Lütfen Şifrenizi Alınız

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi giriniz.

Giriş Yapmak