Sibel Helva İletişim Atölyesinde

0

Işıl SIPÇIK, Nisan Bahar ÖZEL
Fotoğraf: Dicle GÜNGÖR

Bereket Enerji Grubu Kurumsal İletişim Grup Müdürü Sibel Helva, 20 Kasım Çarşamba günü İletişim Atölyesi dersine konuk oldu. İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda düzenlenen etkinlikte Sibel Helva, “Kriz Yönetiminde Kritik Başarı Faktörleri” başlıklı söyleşi gerçekleştirdi.

İÜ İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Ümit Sarı, Gazetecilik Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Hülya Semiz Türkoğlu, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğr. Gör. Fatih Özkoyuncu’nun İletişim Atölyesi dersine konuk olan Helva, konuşmasına kendini ve mesleki deneyimlerini açıklayarak başladı.

Krizin kurumun itibarına herhangi bir yönden zarar verecek olaylar bütünü olduğunu aktaran Helva, krize nelerin yol açtığını örneklerle açıkladı. Helva, asıl marifetin krizi yönetmek değil krizi engellemek olduğunu belirtirken, “Siz hazırlığınızı ne kadar iyi yaparsanız kriz oluşumunu da o kadar iyi engelleyebilirsiniz” diyerek hazırlık süreci hakkında dinleyicileri bilgilendirdi.

Proaktif kriz iletişimi bileşenlerinin “araştırma, planlama, programlama, uygulama ve tepki ölçüm analizi” olduğunu belirten Helva, konuşmasının devamında kriz iletişiminin ana prensiplerini açıkladı. Helva, kriz yönetiminde iletişimin planlanmasının aşamalarını detaylandırmasının ardından sözlerine, “İletişimde krizin önünü tam olarak kesmek genellikle mümkün değildir ama negatif etkilerinin belli ölçüde azaltılması mümkündür. Bu olay aynı sektörde olmasa dahi başka bir benzeri vakada yıllar sonra dahi alevlenip, yeniden gündeme gelebilir. İletişim sürecinde bu ihtimal her zaman göz önünde bulundurularak, çalışmalar bu yönde kurgulanmalıdır” şeklinde devam etti.

Helva kriz iletişimindeki “Altın Kurallar”ı basınla ilişkiler çevresinde aktarırken, “Kriz yönetiminde sessiz kalmamak gerekiyor. Basına ‘yorum yok’ gibi bir tabirle cevap vermemelisiniz” diyerek basına doğruluğu kanıtlanmamış verilerle bilgi verilmemesi ve sosyal paydaşlardan gelen sorulara duyarsız davranılmaması gerektiğinin de altını çizdi.

Kriz yönetimi bilgilendirmesinin ardından güncel kriz vaka incelemesi yapan Helva; Türk Telekom, Orkid ve PEAK Games’in yaşadığı olaylardan örnekler sundu.

Söyleşi devamında soru-cevap kısmını takiben Sibel Helva’ya İÜ İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Öğretim Görevlilerinden Prof. Dr. Ali Murat Vural tarafından teşekkür belgesi takdim edildi.

Share.

About Author

Leave A Reply